Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix L?

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Re: Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix

Post by Cageman » Sun Sep 04, 2011 20:33

Jinxz wrote:
ne0 wrote:Er zal wel een beperkte markt voor zijn denk ik. Zelf echter geen interesse. Vind het wel mooi om te zien uiteraard :) De prijs is mij te fors, waarbij ik niet zeg dat de prijs niet klopt overigens.

Thanks. Ja het is een boel geld maar niet duur.

Mee eens, hoor. Er zal echt wel een markt zijn, en dan idd vooral in high-res next-gen gaming. Je idee om ze als barebone te kopen en zelf af te maken is wel tof.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Mon Sep 05, 2011 15:27

Smallcab verkoopt evt clonen.
Je moet ze wel halen, hij verstuurd niet buiten Frankrijk
Nog wel prijzig: 2200 euro.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Tue Sep 06, 2011 01:07

Da Dude wrote:Smallcab verkoopt evt clonen.
Je moet ze wel halen, hij verstuurd niet buiten Frankrijk
Nog wel prijzig: 2200 euro.

Hij verkoopt inderdaad die cabs voor 2200 en exporteert niet. Ik verkoop voor minder en zit in NL ;)
De cab is besteld en als het goed is gaat hij deze week op de boot. Misschien wishful thinking maar hij is iig deze week klaar om te versturen.
Niets tegen Smallcab maar het is hun doel om dozen te schuiven; ik wil aftermarket upgrades en customizing doen om een klant-specifiek product te leveren.
Ik krijg bijvoorbeeld binnenkort het plexi marque van een Vewlix-DIA voor de afmetingen op te nemen en zo marques aan te kunnen bieden in alle kleuren én custom vinyl logo's erop.
DLX

Post by DLX » Tue Sep 06, 2011 07:37

Of het nou 1600 euro is of 2200 euro, het blijft veel geld. Jij weet nu eigenlijk ook niet echt wat je krijgt; origineel spul of kloon. Ben wel benieuwd wat je allemaal binnen krijgt :)

Ook die zelfbouwpakketjes/barebone spreken me aan, hangt wel een beetje af van de prijs....
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Tue Sep 06, 2011 10:44

DLX wrote:Of het nou 1600 euro is of 2200 euro, het blijft veel geld. Jij weet nu eigenlijk ook niet echt wat je krijgt; origineel spul of kloon. Ben wel benieuwd wat je allemaal binnen krijgt :)

Ook die zelfbouwpakketjes/barebone spreken me aan, hangt wel een beetje af van de prijs....

Het is inderdaad een boel geld. Maar een verschil van 1600 naar 2200 euro terwijl Smalcabs voor die 2200 euro aangeeft dat het een clone is geeft toch te denken dat als de kwaliteit goed is, het een goede prijs/kwaliteit moet zijn.
Ik heb 6 jaar lang een computer winkel in rotterdam mede gerunt waar wij met het assembleren van maatwerk computers altijd makers van 'clones' genoemd werden. Naar mijn idee wel een mooi onderwerp voor discussie want waar lag de grens om iemand een original te noemen? Was HP een original die moederborden door Lenovo, harddisks van Maxtor, processors van Intel etc. liet maken en assembleerde? Dell, Alienware, Compaq deden allen hetzelfde door andere fabricanten de parts te maken en het te assembleren.
Waarin was een retailer dan anders om een clone genoemd te worden? Persoonlijke service, een gezicht bij de verkoop, winkel om de hoek?

Als je dat dan naar de Cabs trekt maakt Taito niet zelf hun cabs omdat zij geen metaal-bedrijfstak of plastic-spuitgieterij heeft.
Als ik een Vewlix-L van Taito had gekocht voor 4000-5000 euro en het scherm zou ik (met z'n 8ms) niet voldoende vinden voor mijn klanten en vervangen voor een 2ms scherm dan zullen er 2 meningen zijn:
1 Hij is niet meer origineel
2 Hij is beter dan het origineel
Ik ben van mening 2.

Hopelijk een leuke discussie ;)
DLX

Post by DLX » Tue Sep 06, 2011 11:35

Ik snap je punt; ik heb ook jaren op een assemblage afdeling in Ridderkerk gewerkt en werk ook al jaren met HP computers bijvoorbeeld.

Alleen jij geef/gaf aan originele Taito's te leveren voor die prijs, terwijl hun van te voren al zeggen dat het kloons zijn.

Ik wacht wel af.... laat maar weten als je alles binnen hebt :)
zpeakabonk
Active Level:
Active Level:

Post by zpeakabonk » Wed Sep 07, 2011 18:20

in frankrijk staat een add voor orginele dubbele

maar 4500 euro dus wel prijzig
www.zpeakabonks-pinball-paradise.com for all your pinball parts
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Sep 07, 2011 18:47

zpeakabonk wrote:in frankrijk staat een add voor orginele dubbele

maar 4500 euro dus wel prijzig

2e hands neem ik aan? waar staat ie op ze interweb?
zpeakabonk
Active Level:
Active Level:

Post by zpeakabonk » Wed Sep 07, 2011 19:06

http://www.leboncoin.fr/consoles_jeux_v ... tm?ca=16_s

hier dus, wel errrruuuugggggg bruut zo'n kast
ne0

Post by ne0 » Wed Sep 07, 2011 19:11

Tja je vergelijking met clones klopt natuurlijk niet. Of jij hem nu in elkaar zet of dat je een hp pakt, ze gebruiken allebei originele kwaliteits parts. Het gaat juist om namaak/bootleg spul hier dat soms perfect is en soms gewoon lage kwaliteit. Maar je moet het echt irl zien om te kunnen beoordelen lijkt me.

Als je het dan toch met iets wil vergelijken lijkt het meer op een lacoste shirtje dat je meeneemt van vakantie. Je weet dat het niet echt is, maar de ene keer zie je er niks van en de andere keer flikkert het logotje na de eerste wasbeurt er af.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Sep 07, 2011 19:53

Ik ben ook heel benieuwd wat je binnen krijgt. Veel geld. Maar damn wat vet als dat monster bij je staat te shinen.
DLX

Post by DLX » Wed Sep 07, 2011 20:39

@Jinxz; ik bedoel het niet verkeerd, het zou echt bruut zijn als je dalijk gewoon kale barebones (lees frame) van goede kwaliteit ken regelen voor een mooi prijsje :) Ik heb nog wel een perfect scherm staan en controls liggen die erin passen....
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Sep 07, 2011 21:02

Nee, inderdaad. Dit gaat niet over of iets crap zou zijn omdat het niet origineel is, maar het is denk ik gewoon belangrijk te weten wat je verkoopt. De Arcade community is nu eenmaal kritisch :-)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Sep 07, 2011 23:24

Cageman wrote:Nee, inderdaad. Dit gaat niet over of iets crap zou zijn omdat het niet origineel is, maar het is denk ik gewoon belangrijk te weten wat je verkoopt. De Arcade community is nu eenmaal kritisch :-)

En geloof mij ook niet verkeerd. De reden dat ik een 'sample' heb besteld en niet meteen all-out 20 stuks bestel is omdat ik de kwaliteit en de hebberigheid van de Douane wil checken. Ik geef iedereen gelijk als ze de bouwkwaliteit van de chinese "you want cheap; you get cheap" in twijfel nemen. (Ondanks dat Taito ze wss ook in China laat maken) Daarom is naast de foto's die online gaan komen iedereen welkom om langs te komen om het zelf ff te zien/testen.
Als ie binnen komt en het voelt aan als een gammel conservenblik dan is niemand welkom en ga ik een dag lang janken met het scherm van telebankieren voor me neus :)
Last edited by Jinxz on Wed Sep 07, 2011 23:33, edited 1 time in total.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Sep 07, 2011 23:26

Jinxz wrote:iedereen welkom om langs te komen om het zelf ff te zien/testen.

Count me in :-)
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Sep 08, 2011 09:26

+1
zpeakabonk
Active Level:
Active Level:

Post by zpeakabonk » Thu Sep 08, 2011 10:00

heb wel oren naar een cab
maar waarschijnlijk voor een volgende zending om te kijken wat nu wel en niet geleverd word

eerst mijn sega naomi eruit gooien dus
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Sep 08, 2011 10:47

Volgens mij maakt het 'kloon' zijn van een cab het geen probleem an sich.
Het zou alleen een probleem zijn als een kloon als echt wordt verkocht, ik denk dat daar wel mensen problemen mee zouden hebben. Vooral als de uiteindelijke prijs toch al wel in de buurt komt van de prijs van een echte (het scheelt natuurlijk nogal wat, maar het is niet alsof je iets koopt voor 1/10e van de prijs van het echte werk).

Ik vind ze er op de foto in ieder geval onwijs goed uiztien, maar gevoelsmatig houd ik zelf niet zo van kloon/fake/namaak, maar dat is persoonlijk.

In the end is het natuurlijk strafbaar als er echt een vewlix logo op staat en het echt verkocht wordt als vewlix maar nep blijkt te zijn. Maargoed, dat zal in NL denk ik niet zo'n probleem zijn met die 100man die uberhaupt weten wat een vewlix is ^^
zpeakabonk
Active Level:
Active Level:

Post by zpeakabonk » Thu Sep 08, 2011 11:04

ik heb zelf een paar Chinese klonen maar van andere dingen geen arcade en zelf een persoon die dagelijks met een originele werkt heeft het niet gemerkt pas na verteld te hebben dat het een kloon was zag hij een minimaal verschil

chinezen kunnen als het moet degelijke spullen maken
maar er word vooral van ze verwacht goedkope rommel te maken vandaar het idee dat alles rommel is uit China

oke deze waarschijnlijk kloon is niet goedkoop mer wel nieuw en 1/3e van een vewlix prijs
dus waarom niet
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Sep 08, 2011 13:04

jiggymf wrote:Volgens mij maakt het 'kloon' zijn van een cab het geen probleem an sich.
Het zou alleen een probleem zijn als een kloon als echt wordt verkocht... ... een vewlix is ^^

Redelijkerwijs mag je niet verwachten dat een product als dit, zelfs tegen een hevig opgeblazen prijs als die van Taito, voor 1/10 kan worden geproduceerd. Laat staan verkocht.
Een ander punt dat bijzonder veel invloed heeft op de prijs is natuurlijk het transport van een enkele cab. Vraag voor de grap eens een offerte aan bij Highway Entertainment, of een andere buitenlandse cab verkoper en je zult een hartverzakking krijgen van de transport kosten (denk $1000+).
Dus een geschatte prijs van 1600-1900 euro voor een enkele cab valt dan wel mee.

Om niet arrogant te klinken ;) : Mijn dagelijkse werk is om arcadesticks te maken die beter van kwaliteit moeten zijn dan dan die van fabrikanten als Madcatz en Hori. Onder mijn eigen merk verantwoord de kwaliteit daarvan dat ik wereldwijd joysticks verkoop van 200-350 euro tegenover de 100 euro van Madcatz en Hori. Van Dubai tot Japan, van Guam tot Zwitserland.

Als hij geen official Taito blijkt te zijn dan zal ik 'm niet zo verkopen. Ik zal wellicht 1:1 vergelijkingen maken met een officiële Taito dmv foto's. Maar ik schroom niet om het onder mijn eigen merk te verkopen en aanpassingen te doen om zo conflicten te voorkomen met Taito. Ik wil geen dozenschuiver zijn maar liever een kwaliteit toevoegende leverancier :)
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Sep 08, 2011 13:07

O ik bedoel er verder ook niks mee hoor.
Volgens mij is er sowieso niks aan de hand als die dingen iet verkocht worden als 'echt', dan is het gewoon een erg interessant alternatief (en afhankelijk wat je kan aanpassen, voor sommigen misschien zelfs interessanter dan het origineel).
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Sep 08, 2011 13:33

jiggymf wrote:O ik bedoel er verder ook niks mee hoor.
Volgens mij is er sowieso niks aan de hand als die dingen niet verkocht worden als 'echt', dan is het gewoon een erg interessant alternatief (en afhankelijk wat je kan aanpassen, voor sommigen misschien zelfs interessanter dan het origineel).

No problem
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Fri Sep 16, 2011 10:35

Zijn er trouwens al members met zo'n Cab?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Sep 16, 2011 14:52

Heeft ahoud geen officiele taito vewlix?
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Fri Sep 16, 2011 15:51

Je ne sais pas !
Post Reply