DLX wrote:Of het nou 1600 euro is of 2200 euro, het blijft veel geld. Jij weet nu eigenlijk ook niet echt wat je krijgt; origineel spul of kloon. Ben wel benieuwd wat je allemaal binnen krijgt

Ook die zelfbouwpakketjes/barebone spreken me aan, hangt wel een beetje af van de prijs....
Het is inderdaad een boel geld. Maar een verschil van 1600 naar 2200 euro terwijl Smalcabs voor die 2200 euro aangeeft dat het een clone is geeft toch te denken dat als de kwaliteit goed is, het een goede prijs/kwaliteit moet zijn.
Ik heb 6 jaar lang een computer winkel in rotterdam mede gerunt waar wij met het assembleren van maatwerk computers altijd makers van 'clones' genoemd werden. Naar mijn idee wel een mooi onderwerp voor discussie want waar lag de grens om iemand een original te noemen? Was HP een original die moederborden door Lenovo, harddisks van Maxtor, processors van Intel etc. liet maken en assembleerde? Dell, Alienware, Compaq deden allen hetzelfde door andere fabricanten de parts te maken en het te assembleren.
Waarin was een retailer dan anders om een clone genoemd te worden? Persoonlijke service, een gezicht bij de verkoop, winkel om de hoek?
Als je dat dan naar de Cabs trekt maakt Taito niet zelf hun cabs omdat zij geen metaal-bedrijfstak of plastic-spuitgieterij heeft.
Als ik een Vewlix-L van Taito had gekocht voor 4000-5000 euro en het scherm zou ik (met z'n 8ms) niet voldoende vinden voor mijn klanten en vervangen voor een 2ms scherm dan zullen er 2 meningen zijn:
1 Hij is niet meer origineel
2 Hij is beter dan het origineel
Ik ben van mening 2.
Hopelijk een leuke discussie