Laatst gespeelde Retro titel?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 31, 2006 12:02

En zonet tussen neus en lippen door de oude Fatal Fury AES ff snel weer uitgespeeld. Kreeg hem gisteren binnen \o

Pure speelhal nostalgie, ik blijf hem geweldig vinden. Ik had er vroeger wel wat meer moeite mee.. zonet speelde ik hem uit met bijna alleen maar perfects (tja.. als de cpu nooit specials blocked terwijl ie opstaat..). Blijft een vet einde, geen genade maar gewoon die hap het raam uit keilen.

Wat ik helemaal vergeten was, de 2 on 1 dramatic battles! Dat moet een primeur geweest zijn.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sun Dec 31, 2006 12:31

Nou SNES steekt er met kop en schouder bovenuit hoor. Jullie vergeten Ghost Chaser Densei, super vette beat em up met heel veel moves. Rushing Beat is een triologie. Ran en shura deel 2 en 3.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Tue Jan 16, 2007 09:22

Gisteren, na een jaar ofzo in de kast liggen, street fighter 2 hyperfighting (bootleg) in me kast gegooid.
Ding ligt al een jaar te stoffen omdat er een blaadje met: adjust 5V+ bijzat.
dus ik wilde dat ding nooit aansluiten omdat ik dacht dattie het niet zou doen.
Nu moet ik zowieso een andere hookup hebben want volgens mij speelt deze game met 6 knoppen maar mijn god wat was dat een lol zeg!
Zware flashbacks naar jaaaaaaren geleden dat deze game helemaal grijs gespeeld werd door mij en een vriend van me.
Nu heb ik geen idee of dat hyperfighting ook klopt wat op de sticker staat maargoed het is gewoon een vette game.
meteen die lelijke Blanka voor ze bek gerost, heerlijk gewoon!
Ik zoek alleen nog even een dip sheet want ik moet nu opeens credits ingooien :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Tue Jan 16, 2007 13:39

Misschien heb je hier iets aan:

Pinnetjes site!
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Tue Jan 16, 2007 16:09

cool, ik ga het even checken!

thanks!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
R-Type

Post by R-Type » Wed Jan 17, 2007 12:38

Burning Fight op de AES gespeeld. :D

Ik vind hem eigenlijk hartstikke tof, ook al is het een ontzettend foute Final Fight rip off. Die typische begin jaren 90 sfeer zit er in; gastjes met spijkerbroekjes en tanktops, foute kapsels en zonnebrillen. Een smakeloze hulk hogan rip off komt ook nog ff via scalingeffects in beeld om jou een pak rammel te geven, maar niet voordat hij een fonteintje sloopt.

Soms als je een flying kick op een motorrijder doet, dan dodged hij je kick door te bukken! lol! :D

Dankzij gelimiteerde continues blijft de game goed en verslavend, ik kwam eerst bij level 2, nu haal ik de boss van level 3 al bijna. Nu realiseer ik me weer waarom zoveel arcade to home translation zo snel verveelden; door die eeuwige continues dus. En realiseer ik me waarom ik nooit een AES memorycard heb gekocht.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jan 17, 2007 13:18

R-Type wrote:Burning Fight op de AES gespeeld. :D

Ik vind hem eigenlijk hartstikke tof, ook al is het een ontzettend foute Final Fight rip off. Die typische begin jaren 90 sfeer zit er in; gastjes met spijkerbroekjes en tanktops, foute kapsels en zonnebrillen. Een smakeloze hulk hogan rip off komt ook nog ff via scalingeffects in beeld om jou een pak rammel te geven, maar niet voordat hij een fonteintje sloopt.

Soms als je een flying kick op een motorrijder doet, dan dodged hij je kick door te bukken! lol! :D

Dankzij gelimiteerde continues blijft de game goed en verslavend, ik kwam eerst bij level 2, nu haal ik de boss van level 3 al bijna. Nu realiseer ik me weer waarom zoveel arcade to home translation zo snel verveelden; door die eeuwige continues dus. En realiseer ik me waarom ik nooit een AES memorycard heb gekocht.

Heb je wat footage voor ons? ;)
almighty

Post by almighty » Wed Jan 17, 2007 17:45

R-Type wrote:http://www.neo-geo.com/reviews/neo-reviews/BurningFigt/burnfight.htm

Best wel een heerlijke game om te spelen, alleen wat te kort :(
R-Type

Post by R-Type » Wed Jan 17, 2007 19:50

Toch heb ik hem nog nooit uitgespeeld, doordat ik maar 3 credits heb ;)

Vind die razende metro achtergrond nog steeds te gek, net als 15 jaar geleden ;)

Het is alleen jammer dat er te weinig grapple moves inzitten. Die dikke gast is compleet kansloos om te selecteren want hij onderscheid zich niet met piledrivers op zijn Haggar's.
almighty

Post by almighty » Wed Jan 17, 2007 20:37

R-Type wrote:Toch heb ik hem nog nooit uitgespeeld, doordat ik maar 3 credits heb :wink:

Ik had er samen met m'n vriendin 20 nodig :wink:
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Fri Jan 19, 2007 17:33

ZO burning fight is wel een jeugd sentiment, daar heb ik veel muntjes ingegooit. Zeker meer cash ingegooit dan in een Final fight machine.
Image
R-Type

Post by R-Type » Sat Jan 20, 2007 01:46

Soms wil ik dat ik een tijdmachine had. Lekker terug naar mijn jeugd.. geen stress, geen zorgen, geen internet (toch wel een boosdoener).. gewoon fun (en veel buiten spelen, wat ze nu bijna nooit meer doen). En games van toen spelen, het in de winkels aangapen wat je nooit dacht te kunnen betalen.

Daar speel je gedeeltelijk ook retro voor imo! Stuff wat je toen gemist hebt of nooit kon veroorloven en stuff waar je herinneringen aan hebt. Dan heeft ouder zijn en dus kapitaalkrachtiger zijn en het Internet ook wel zijn voordelen... Maar toch kan niets op tegen de jeugdjaren.

Maar we dwalen af.. wat voor Retrogame heb ik voor het laatst gespeeld?

Command and Conquer Red Alert! We gingen die bij een maat van me downloaden, zo puur uit een impuls. En installeren maar.. Gezellie Skirmish mode doen, zoals vroeger (klinkt nu wel erg als een ouwe zak zeg..). Ik ben niet zo into RTS, maar RA blijft toch wel heel erg vet. De muis gaat nu wat te snel, maar het speelt verder nog uitstekend.
almighty

Post by almighty » Sat Jan 20, 2007 03:20

Gisteren weer meegedaan in een tournooi met C&C Zero Hour 8)
Helaas lagen we er in de 2'de ronde al uit :( .Tja ik heb dit spel echt weinig tot niet meer gespeeld de laaste jaren.Toch blijft het naar mijn idee een geweldig spel!
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Feb 20, 2007 19:41

Gisteren ASO II gespeeld op de neo geo homecart natuurlijk ;)

Echt te nice kwam niet verder dan de vierde level met 3 continues, maar goed had al een tijd niet meer gespeeld en het was echt genieten.

De wapens blijven cool indat spel, jammer genoeg niet een black-hole of de phoenix wapen kunnen gebruiken in het potje.

Maar wel de Nuke :twisted:
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Feb 22, 2007 04:00

Area 88 (aka UN Squadron)...gaat nooit vervelen.
almighty

Post by almighty » Tue Feb 27, 2007 16:36

Dracula XX (Super Famicom).
Wat is dat spel wreed man, had het vroeger eens op een wildcard gespeeld :oops:
Maar orgineel speelt hij stukker lekkerder :wink:
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Feb 28, 2007 01:01

moet ik ook hebben of vampires kiss :P

nooit gespeeld maar castlevania 4 pwnz
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Feb 28, 2007 17:39

Dracula XX is de snes versie van Dracula X Rondo of Blood voor de PC Engine. Alleen al de animaties van dit deel ten op zichte van deel 4 op de snes is ziekelijk. Vette game maar de PCE versie is echt nog een stuk dikker :D
almighty

Post by almighty » Wed Feb 28, 2007 17:51

Baki wrote:Dracula XX is de snes versie van Dracula X Rondo of Blood voor de PC Engine. Alleen al de animaties van dit deel ten op zichte van deel 4 op de snes is ziekelijk. Vette game maar de PCE versie is echt nog een stuk dikker :D

Klopt,
Trouwens hij is volgens mij niet helemaal hetzelfde toch?
Teminste de filmpjes die ik op youtube zie zijn sommige levels toch wel iets anders, maar kan ernaast zitten hoor :wink:
Helaas heb ik die game nog niet, maar zit wel te azen :P
Alleen omdat die game op cd-rom staat is al super, beter geluid etc. :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Wep2g-vJ ... ed&search=
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Feb 28, 2007 18:49

jah maar pce is een cd :(
Image
R-Type

Post by R-Type » Wed Feb 28, 2007 19:14

Over het algemeen word Vampire's Kiss juist als een teleurstelling gezien (vergeleken met IV). Check bijvoorbeeld de vele GameFAQS reviews. Het moet kwalitatief zeer schril afsteken bij het PCE origineel.

Ik vond hem zelf wel aardig, zag er heel goed uit voor een SNES game. Maar ik geloof niet dat ik hem ooit uitgespeeld heb.

De laatste Retrogame die ik gespeeld heb is King of fighters 99 op de AES. Speaking of, ik verwacht KOF 98 in de brievenbus anytime now... ik kan niet wachten! Ik denk dat ie er morgen wel is.
Last edited by R-Type on Wed Feb 28, 2007 19:17, edited 1 time in total.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 28, 2007 19:17

Ben zelf druk bezig :wink:
Maar Castlevania 4 was ook echt een super game, vooral het level met al het goud, heerlijke music!
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Wed Feb 28, 2007 21:12

Mijn laatst gespeelde retro game is Platoon op de commodore 64 :D :D
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Wed Feb 28, 2007 21:19

Dracula X rondo of blood origineel en remake + symphony of the night komt voor de psp , kan iedereen kennis maken met deze toffe game.
Post Reply