Sonic is dood

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Sonic is dood

Post by Ken » Tue Dec 26, 2006 14:25

Mensen het is dan eindelijk zover. Na een paar slechte games in de Sonic reeks, zoals Shadow the Hedgehog, is Sonic Team op een nieuw dieptepunt beland. Ik speelde op de Tokyo Game Show al een waardeloze Xbox 360 versie maar wat ik gisteren in mijn PlayStation3 deed was echt wanstaltig.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen, zo slecht is de nieuwe Sonic.
Lelijke kale graphics zonder enige sfeer. Als dat nog niet genoeg was is er nog slowdown ook. Nee geen problemen met frame rate, maar gewoon slow down. De gameplay is kansloos, Tails is nog suffer dan ooit tevoren en het verhaal voor zover ze dat erin proberen te proppen is echt geschreven door een driejarige.

Serieus waar, Sonic Adventure op de Dreamcast ziet er beter uit. Als je in het eerste level dan eindelijk in het suffe, kale dorp je nieuwe schoenen hebt gekregen kun je in een soort spiegel duiken om naar het eerste level te komen. Mijn god hoe verzin je het.

Het eerste level is zo saai, de muziek is zo slecht, de graphics zijn zo kansloos, het is echt ongelooflijk dat dit bij SEGA door de keuring is gekomen.

Ik hou er over op. Vermijd deze game als de pest mensen, het is de dood van een icoon en ik schaam me bijna voor de banner op Nozomi, zo erg ben ik teleurgesteld in Sonic Team.
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 14:36

Ja klopt. Sonic is voor mij ook dood.

Ik heb wel gehoord dat de portable Sonic's goed zijn, maar toch de releases die Sonic team ons de laatste jaren geeft zijn onacceptabel. Maar ik ben niet zozeer meer in Sonic Team teleurgesteld, ik ben eerder verrast als zij met een goede game komen. Was SA2 echt zo goed? Sonic Heroes, Riders, Shadow, Billy Hatcher PSO ver 3? Ik vond ze eigenlijk al best wel rommel. SA1 is de laatste goede 3D game van Sonic Team, en die valt eigenlijk al in het niet bij de MD en Sega CD Sonic's, en ook bij Burning Rangers en Nights. Sonic Team heeft bij mij de boel allang verbruid, ik kijk wel 3x uit voordat ik een game van hen koop.

Het probleem was dat troep als Sonic Heroes behoorlijk goed verkocht, en Sonic Team dus deze lijn gewoon door aan het zetten is. Maar Sonic 360 schijnt behoorlijk te floppen, dus wie weet is er hoop voor ons. Deze sales zeggen: Nóg een Sonic van dit kaliber, en hij is echt dood. Geef Sonic Team die druk maar, nu moeten ze wel met kwaliteit komen.

En dan wil ik Famitsu ook nog even belachelijk maken met hun 30/40 score voor dit prutswerk (8,7,7,8).

Ik hoorde positieve berichten over Sonic Wildfire, maar de trailers die ik gezien heb gaven mij een dubbel gevoel. Op sommige momenten zag de Camera er weer volledig bogus uit, en liep Sonic een hele tijd kansloos tegen muren op.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Dec 26, 2006 14:37

Ik snap ook niet dat ze niet met een soort "New Sonic Adventure" komen :S
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 14:40

Omdat ze dachten dat het wel een instant hitje werd.

Sonic Heroes verkocht nog hartstikke goed, en volgens mij zelfs die troep als Sonic Riders verkocht naar behoren. Zo krijg je het EA effect; waarom verbeteren als het toch wel verkoopt?

Sega word daar nu hard voor gestraft, want hun mascotte en Cash Cow flopt genadeloos, en word afgemaakt.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Tue Dec 26, 2006 15:13

klinkt wel erg jammer allemaal

en ik voel zeker mee met het eerste level gebeuren.

Eerste levels maken een game Mario bros. 1 en 3 en World, laten dat echt goed zien, zoals arcades moet het pakkend zijn, het is niet alleen een introductie van het verhaal maar ook van de gameplay, je leert wat je moet doen en kunt verwachten in de latere levels.

(srry voor de onsamenhangende shit0
Image
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Dec 26, 2006 20:23

Na de MD was Sonic al RIP. SA1 op de DC was leuk met Sonic maar met die andere chara's was echt troep. Alleen die fucking dikke kat al waarmee je moest vissen omfg wat een troep!
almighty

Post by almighty » Tue Dec 26, 2006 20:32

Sonic kwam echt het meest tot z'n recht op de Megadrive.
weet nog heel goed dat er een sega stand stond voor videoland waar ze toen de nieuwe mascotte van sega introduceerde,dat waren nog eens tijden...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Dec 26, 2006 21:18

Baki wrote:Alleen die fucking dikke kat al waarmee je moest vissen omfg wat een troep!

:lol: :lol:
MajorTom

Post by MajorTom » Tue Dec 26, 2006 21:54

Echt jammer! Ik heb mij uren vermaakt met Sonic 1 en 2 op de Megadrive en de liedjes van Green Hill Zone kan ik nog zo neurien...
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een goede Sonic te maken!!!
almighty

Post by almighty » Tue Dec 26, 2006 21:59

tja,vaak gaan de graphics boven de gameplay.
En de games worden ook steeds korter,teminste dat idee krijg ik steeds vaker.
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 22:15

Dan SA2, waarbij ik het gevoel heb dat Shadow en Sonic het minst aantal levels hebben!

Dat waren de enige die ik tof vond! ;D
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Dec 26, 2006 22:43

SA2 was best goed, maarja idd alleen de Sonic levels natuurlijk.

Het meest irritante waren nog wel de Knuckles fucking zoekmissies.. gatverdamme wat heb ik met veel tegenzin die levels doorlopen. Ik moest en zou het einde(n) zien.

SA1 was voor mij de laatste vette Sonic game. Ik vond Sonic Rush op de DS wel goed, maar gaf me toch niet dat echte Sonic gevoel van de MD.

Vandaar dat ik lekker bij die versies blijf. Of het nu op de MD is of op de PSP/PS2 met de Genesis Collection.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Dec 27, 2006 06:11

almighty wrote:tja,vaak gaan de graphics boven de gameplay.

Was het nog maar zo'n feest! De intro ziet er fantastisch uit, daarna krijg je een zoveelste loading screen en zie je de ingame graphics nou dan schrik je gewoon hoe grijs, kaal en lelijk alles is. Als Sonic bijvoorbeeld in het water valt (ja nog steeds kan hij niet zwemmen) dan zie je geen water opspatten maar zinkt ie net als vroeger naar bodem. That's it.
R-Type

Post by R-Type » Wed Dec 27, 2006 11:26

Die knuckles missies waren in Sonic 1 nog wel door de vingers te zien. Ze waren niet zo groot en je was er vaak binnen 5 minuten wel doorheen. Bovendien kun je ook de game uitsluitend met Sonic uitspelen en heeft hij de grootste quest, al zul je dan nooit het echte einde met Perfect Chaos krijgen. In SA2 zijn ze een echte ramp, en verplicht.

En dan mag je ze ook nog eens over doen met Rouge.

Tails levels waren ook klote, 1 was meer dan genoeg.. maar nee er waren meteen een hele rits en ook nog eens voor Eggman. Dan is het nog wel heel moeilijk SA2 goed te noemen, als 2 derde van het spel irritant is.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Sun Jan 07, 2007 12:50

Ik vind het zeer zonde dat een franchise als Sonic zo laag heeft kunnen zinken. Gelukkig heb ik wel goede herinneringen aan de goede oude 16 bit tijd.

Sonic neemt zich ook veel te serieus qua verhaal, waardoor het duister en andere onnodige 'stoere' wendingen krijgt. Mario daarentegen met Mario en Luigi neemt zich zelf dan weer niet serieus en maar gelukkig ook.
Post Reply