Ik kon alleen niet een geschikte cab vinden die betaalbaar was, aangezien ik het natuurlijk zelf moet financieren.
Geïnspireerd door Jinx zijn NAC voor SF5 was het plan om het met een LCD scherm te doen

Om de uitdaging nog interessanter te maken, ook met een Raspberry Pi 3.
Meer per toeval met Psykick aan de praat geraakt over het project en die heeft me toen geholpen met het verkrijgen van een casco Naomi Universal + repro Control Panel. De Sanwa Sticks had ik nog, aangezien ik meer fan ben van de Seimitsu LS-32.
Na een zeer grondige poetsbeurt zag hij er zo uit:

Ik heb daar een houten plaat in gemonteerd om de LCD aan te hangen:

Gezien de krapheid van alles, moest daar natuurlijk een gat in:

Ik wilde een 28" scherm erin doen, daarmee heb je zo min mogelijk hoogte verlies. Echter, een 28" is wel breed

Gevolg was wel dat ik wat plastic weg moest knippen/beuken/dremmelen/zagen/klooien:

Op marktplaats een 28" PC monitor gekocht (want die kan vanzelf aan bij power-on!). Heb vervolgens al het plastic eromheen weggehaald.
Pas op het tip-touch controls, die zitten versmolten in de monitor bezel, die dus eruit knippen:

En zo hangt het scherm dan aan het hout:

Inmiddels waren de buttons ook aangekomen. Voor de controls gebruik ik een Zero Delay Arcade USB Joystick Encoder, kost $6

Beetje draadjes pluggen:

De coinslot wil ik nog wel eens gebruiken, maar nu zit er niets in. Dus ik wilde een knop hebben om credits te feeden (niks Free Play!)
Geïnspireerd door deze gozer op Arcade Projects, heb ik zo'n zelfde knop gevonden bij Bits en Parts voor 2,75, inclusief leuk ring-led lampje! :migreren:

Dan het volume. Elke game heeft z'n eigen volume en dat automatisch beheren zag ik niet echt mogelijk in de software.
Dus heb ik een simpel versterkertje op PCB (4 euro) en een custom 3D printed knop gemonteerd in het andere gat:

Aangezien LCD's 16:9 zijn en alle games 4:3 ga je natuurlijk balken krijgen in het Naomi 4:3 bezel.
Om deze balken weg te werken heb ik bij Akuma2000 een custom bezel laten snijden in git zwart plexiglas. Deze plexi bezel gaat tussen het LCD en de Naomi kap/bezel.

Nog een Metal Slug move strip erbij van eigen bodem (Milspex!). En dan heb je zoiets:
(De witte 'bars' boven/beneden de LCD zijn nog het bescherm plastic op de plexi bezel)

Vervolgens ben je dagen kwijt om de software te tweaken.
Ik gebruik RetroPie als basis (de laatste versie uit git) en als Skin/Theme gebruik ik Pixel.
Elke rom heeft z'n eigen tekst en preview video. Als screen saver worden alle preview video's getoond.
Aangezien het zichtbare deel van de LCD nog steeds balken links/rechts heeft met 4:3 games, heb ik alle games naar ratio 10:19 geschaald (sorry Daniel), een gemiddelde non-retro-nerd ziet het verschil waarschijnlijk niet.
Uiteraard scanlines aangezet

Er zitten maar 15-20 games op, dit om te forceren dat de games ook echt gespeeld worden

Je kan met een combinatie van 2 buttons het spel weer makkelijk verlaten.
Alle high scores worden bewaard

Eind resultaat (met Metal Slug repro header van Spectre: