new shooter skycurser
Re: new shooter skycurser
Ik heb Skycurser nu een paar dagen in mijn bezit en kan nu een redelijk beeld geven wat mijn ervaringen zijn met het spel. Verwacht overigens geen review van hoogwaardige kwaliteit of eentje die volledig objectief is...ben geen recensent van beroep.
Controls zijn redelijk simpel, A = shot, B = Katana (deflect bullets), C = wisselen tussen wapens (vulcan en shotgun, hier is een kleine vertraging ingebouwd tussen wisselen).
De vulcan is geschikt voor kleine (popcorn) vijanden en de shotgun is voor close quarters combat en geschikt voor grotere groepen vijanden en de wat sterkere vijanden.
In plaats van een reguliere bom heeft Skycurser een Special Bar, die wanneer volledig gevuld is, een zeer krachtige aanval ontketend die zo ongeveer alles vernietigd en vijanden in bonus items verandert.
De shotgun, hoewel de reloadsnelheid redelijk traag is, is aardig overpowered en zorgt ervoor dat het spel enigszins wat makkelijk wordt.
De katana kan gebruikt worden om kogels af te ketsen richting vijanden en deze op die manier te vernietigen/ beschadigen.
De player sprite heeft, zoals in traditionele shmups, een grote hitbox die de hele sprite in beslag lijkt te nemen. Collision detection lijkt goed accuraat te zijn en hits worden goed geregistreerd.
De controls zelf zijn soepel en accuraat. De Skycurser sprite beweegt over het scherm met een snelheid die hoog genoeg is om obstakels en vijanden te kunnen ontwijken.
Er is geen vaste volgorde van stages, aan het begin van het spel kies je een stage en na uitspelen van die stage kies je welke je daarna wilt spelen.
De graphics zijn aardig indrukwekkend. De sprites zijn aardig geanimeerd en evenals de achtergronden zeer gedetailleerd en divers. Elke stage heeft naast de standaard vijanden ook één of meer voor die stage unieke vijanden. De achtergronden zijn divers en hebben een soepel scrollend parallax effect. De stages hebben overigens wel een oriëntatie puur van links naar rechts, zonder echte variaties.
Het spel heeft grafisch aardig wat referenties naar films/ oudere computerspellen (o.a. Le voyage dans la lune en Doom), hetgeen het geheel een pulpy uitstraling geeft.
Ik heb tot nu toe maar één glitch in een achtergrond ontdekt en heb die al doorgegeven aan het Skycurser team.
De muziek past goed bij het geheel en verhoogt de al aanwezige pulp sfeer nog meer (https://soundcloud.com/blast-city-studios). De muziek heeft wel wat mij betreft een iets te laag volume en is moeilijk te volgen tussen alle andere geluiden. De overige geluiden zijn niet speciaal of origineel te noemen, maar zijn effectief genoeg. De “voice acting†is ietwat aangedikt en crappy, geen professionele acteurs dus, maar wel lekker campy.
De geluidskwaliteit wil wel nog wat omlaag gaan als er teveel tegelijkertijd gebeurt (teveel explosies en shot-geluiden etc.), maar dit is niet echt storend.
Het operator’s menu is aardig compleet en heeft alles wat nodig is om de nodige afstellingen te maken. De Dot Cross Hatch lijkt hetzelfde te zijn als die van CPS-2. Er is alleen geen mogelijkheid om de moeilijkheidsgraag van het spel te regelen, je kan Skycurser dus niet makkelijker of moeilijker zetten.
Ik heb wel één probleem met het moederboard. Heel Af en toe reboot het Airframe moederboard zich tijdens het spelen. Dit kan mogelijk komen omdat de Airframe nogal kieskeurig schijnt te zijn met 12V en kan problemen geven bij fluctuaties.
Ik heb het probleempje al voorgelegd aan het Skycurser team om te kijken of het daadwerkelijk ligt aan de stabiliteit van de 12V.
Als met al ben ik aardig tevreden met het spel en vind ik het zeer amusant, ondanks de wat lage moeilijkheidsgraad en de imperfectheden.
Edit: het reboot probleem ligt niet aan de hardware, maar is een softwarematig probleem en wordt zo spoedig mogelijk verholpen, evenals de glitch in de achtergrond. Tevens wordt de shotgun bij de volgende update weer een beetje bijgeschaafd zodat het spel hopelijk iets moeilijker gaat worden.
Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat het Skycurser team de moeite neemt om berichten te beantwoorden en problemen en suggesties daardwerkelijk serieus neemt.
Demo mode:
Video direct vanuit de HDMI-uitgang, geen geluid:
Controls zijn redelijk simpel, A = shot, B = Katana (deflect bullets), C = wisselen tussen wapens (vulcan en shotgun, hier is een kleine vertraging ingebouwd tussen wisselen).
De vulcan is geschikt voor kleine (popcorn) vijanden en de shotgun is voor close quarters combat en geschikt voor grotere groepen vijanden en de wat sterkere vijanden.
In plaats van een reguliere bom heeft Skycurser een Special Bar, die wanneer volledig gevuld is, een zeer krachtige aanval ontketend die zo ongeveer alles vernietigd en vijanden in bonus items verandert.
De shotgun, hoewel de reloadsnelheid redelijk traag is, is aardig overpowered en zorgt ervoor dat het spel enigszins wat makkelijk wordt.
De katana kan gebruikt worden om kogels af te ketsen richting vijanden en deze op die manier te vernietigen/ beschadigen.
De player sprite heeft, zoals in traditionele shmups, een grote hitbox die de hele sprite in beslag lijkt te nemen. Collision detection lijkt goed accuraat te zijn en hits worden goed geregistreerd.
De controls zelf zijn soepel en accuraat. De Skycurser sprite beweegt over het scherm met een snelheid die hoog genoeg is om obstakels en vijanden te kunnen ontwijken.
Er is geen vaste volgorde van stages, aan het begin van het spel kies je een stage en na uitspelen van die stage kies je welke je daarna wilt spelen.
De graphics zijn aardig indrukwekkend. De sprites zijn aardig geanimeerd en evenals de achtergronden zeer gedetailleerd en divers. Elke stage heeft naast de standaard vijanden ook één of meer voor die stage unieke vijanden. De achtergronden zijn divers en hebben een soepel scrollend parallax effect. De stages hebben overigens wel een oriëntatie puur van links naar rechts, zonder echte variaties.
Het spel heeft grafisch aardig wat referenties naar films/ oudere computerspellen (o.a. Le voyage dans la lune en Doom), hetgeen het geheel een pulpy uitstraling geeft.
Ik heb tot nu toe maar één glitch in een achtergrond ontdekt en heb die al doorgegeven aan het Skycurser team.
De muziek past goed bij het geheel en verhoogt de al aanwezige pulp sfeer nog meer (https://soundcloud.com/blast-city-studios). De muziek heeft wel wat mij betreft een iets te laag volume en is moeilijk te volgen tussen alle andere geluiden. De overige geluiden zijn niet speciaal of origineel te noemen, maar zijn effectief genoeg. De “voice acting†is ietwat aangedikt en crappy, geen professionele acteurs dus, maar wel lekker campy.
De geluidskwaliteit wil wel nog wat omlaag gaan als er teveel tegelijkertijd gebeurt (teveel explosies en shot-geluiden etc.), maar dit is niet echt storend.
Het operator’s menu is aardig compleet en heeft alles wat nodig is om de nodige afstellingen te maken. De Dot Cross Hatch lijkt hetzelfde te zijn als die van CPS-2. Er is alleen geen mogelijkheid om de moeilijkheidsgraag van het spel te regelen, je kan Skycurser dus niet makkelijker of moeilijker zetten.
Ik heb wel één probleem met het moederboard. Heel Af en toe reboot het Airframe moederboard zich tijdens het spelen. Dit kan mogelijk komen omdat de Airframe nogal kieskeurig schijnt te zijn met 12V en kan problemen geven bij fluctuaties.
Ik heb het probleempje al voorgelegd aan het Skycurser team om te kijken of het daadwerkelijk ligt aan de stabiliteit van de 12V.
Als met al ben ik aardig tevreden met het spel en vind ik het zeer amusant, ondanks de wat lage moeilijkheidsgraad en de imperfectheden.
Edit: het reboot probleem ligt niet aan de hardware, maar is een softwarematig probleem en wordt zo spoedig mogelijk verholpen, evenals de glitch in de achtergrond. Tevens wordt de shotgun bij de volgende update weer een beetje bijgeschaafd zodat het spel hopelijk iets moeilijker gaat worden.
Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat het Skycurser team de moeite neemt om berichten te beantwoorden en problemen en suggesties daardwerkelijk serieus neemt.
Demo mode:
Video direct vanuit de HDMI-uitgang, geen geluid:
Re: new shooter skycurser
Ziet er goed uit, bedankt voor de review.
Past het allemaal in je cab?
Past het allemaal in je cab?
Re: new shooter skycurser
Past met gemak in een New Astro City. Het moederhoard is relatief klein, veel kleiner dan een Type X of System 246/ 256.
Re: new shooter skycurser
cthulhu wrote:Video direct vanuit de HDMI-uitgang, geen geluid:
Vraag me af waarom de attract mode met maar ongeveer 10 fps animeert. Ziet er best crappy uit.
Re: new shooter skycurser
Geweldig man, kan niet wachten om hem zelf een keer te proberen!
Ook goed on te horen dat ze het reboot probleem met een software fix kunnen oplossen
Ook goed on te horen dat ze het reboot probleem met een software fix kunnen oplossen



Re: new shooter skycurser
Zodra het reboot probleem aangepakt is zal ik hem wel eens mee naar Zoetermeer nemen als Hasan dat goed vindt.
Re: new shooter skycurser
Thanks voor de mini review en de youtube uploads, nu wil ik em ook! 

Re: new shooter skycurser
Thnx for the review en filmpjes! Natuurlijk zou het tof zijn om hem in een cab te draaien. Gaan we doen zodra het museum up and running is!
Re: new shooter skycurser
Lijkt me leuk om hem dan te showen, ik denk dat tegen die tijd de reboot bug wel verholpen zal zijn.