NES regiogebonden??
NES regiogebonden??
Is de NES regio gebonden en bestaan er convertors voor of speelt gewoon alles op een europese NES?
Re: NES regiogebonden??
ruderudie wrote:Is de NES regio gebonden en bestaan er convertors voor of speelt gewoon alles op een europese NES?
Ik heb zelf m'n nes regio vrij

Dus NTSC is voor mij geen probleem.Deze zijn ook wel op e-bay te vinden en voor weinig.(zelf heb ik er 17,70 euro voor betaald.
Ken wrote:De Amerikaanse cartridges en de Japanse natuurlijk helemaal zijn van een ander formaat en passen dus niet in een Europese NES. Zelfde idee als met de Megadrive, waar je dus de zijkanten van de slotingang kan weghalen en de carts er wel in passen.
De USA NES carts zijn hetzelfde als de pal modellen, ik denk dat je in de war bent met de SNES.
Ik heb mijn NES in '92 ofzo al laten ombouwen, is heel makkelijk.

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=1139051111.2083.JPG&w=500
WHAT THE FUCK? HAHAHHA!! doe dit dus niet he

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DreamerNL wrote:http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=1139051111.2083.JPG&w=500
OMG,wat ziet dat er erg uit zeg

Ken wrote:Er zijn heel wat Amerikaanse carts die er anders uitzien voor de NES Dreamer.
voorbeelden? De japanse carts zijn anders ja, maar de amerikaanse niet. Zoals ik al zei, je bent in de war met jap nes carts of de usa snes.

Formaat en vorm kunnen anders zijn wanneer de games niet door Nintendo zijn gelicenseerd. Dit was bijvoorbeeld het geval bij Gauntlet. Daarnaast zijn er ook de bootlegs met 7059 games in 1 die ook anders van vorm kunnen zijn.
De originele games zijn USA en PAL wel gewoon hetzelfde qua cassettevorm. De NES is regiovrij te maken door het pinnetje door te knippen van zo'n chip in de NES of door de lock-out uit te schakelen in de cassette. Van de laatste manier weet ik niet hoe het moet, de eerste heb ik echter al enkele keren gedaan. Wel worden USA games in 50 Hertz afgespeeld wat bij sommige games irritant kan zijn. Andere USA games worden helemaal niet geslikt of hebben fouten met de coderingen. Dus hoewel het bij sommige games werkt doen sommige games het niet met een regiovrije NES.
Nu dan ook gelijk aan jullie de vraag: Klopt het dat een USA Powerglove het niet doet op een PAL NES?
De originele games zijn USA en PAL wel gewoon hetzelfde qua cassettevorm. De NES is regiovrij te maken door het pinnetje door te knippen van zo'n chip in de NES of door de lock-out uit te schakelen in de cassette. Van de laatste manier weet ik niet hoe het moet, de eerste heb ik echter al enkele keren gedaan. Wel worden USA games in 50 Hertz afgespeeld wat bij sommige games irritant kan zijn. Andere USA games worden helemaal niet geslikt of hebben fouten met de coderingen. Dus hoewel het bij sommige games werkt doen sommige games het niet met een regiovrije NES.
Nu dan ook gelijk aan jullie de vraag: Klopt het dat een USA Powerglove het niet doet op een PAL NES?
Hehe, veel Nintendo NES games waren toen die tijd zelfs al op snelheid aangepast vanwege het 50hz gebeuren. Super Mario Bros. gaat bijvoorbeeld wel sneller dan de NTSC versie's, echter blijft het wel 50hz.
Was ook de enige versie waar in de tijd ook sneller gaat, check 8-1 maar, als je daar niet haastig speelt, is het zo Time Up. Veel Konami games hadden geen opgevoerde snelheid... Life Force was bijvoorbeeld saai omdat het zo traag was...
Ik heb ook een omgebouwde NES en die had ik laten ombouwen door de plaatselijke videotheek. Alleen hadden die mensen daar doodleuk meerdere chippootjes uitgeknipt.
Later kreeg ik een bootleg cart met zoveel games op 1 cart, je zag in sommige games daarop gewoon heel veel blokken die daar niet hoorden in de sprites. Typisch genoeg waren de Hudson Soft games erger, als je door een blok geraakt wordt, ga je dood of je valt er doorheen. Dit kwam puur omdat er meerdere pootjes weggeknipt waren en alleen bij die bootlegs gelukkig. Import deed ie het goed op.
En even tussen neus en lippen door, bestaat er ook zoiets als een 50/60hz switch voor de NES? Was bij de SNES wel het geval dacht ik.
Was ook de enige versie waar in de tijd ook sneller gaat, check 8-1 maar, als je daar niet haastig speelt, is het zo Time Up. Veel Konami games hadden geen opgevoerde snelheid... Life Force was bijvoorbeeld saai omdat het zo traag was...
Ik heb ook een omgebouwde NES en die had ik laten ombouwen door de plaatselijke videotheek. Alleen hadden die mensen daar doodleuk meerdere chippootjes uitgeknipt.
Later kreeg ik een bootleg cart met zoveel games op 1 cart, je zag in sommige games daarop gewoon heel veel blokken die daar niet hoorden in de sprites. Typisch genoeg waren de Hudson Soft games erger, als je door een blok geraakt wordt, ga je dood of je valt er doorheen. Dit kwam puur omdat er meerdere pootjes weggeknipt waren en alleen bij die bootlegs gelukkig. Import deed ie het goed op.
En even tussen neus en lippen door, bestaat er ook zoiets als een 50/60hz switch voor de NES? Was bij de SNES wel het geval dacht ik.
Bij mijn weten niet, maar wat ook gedaan wordt is het pinnetje lostrekken, dan een draadje in het open gaatje vast solderen, dan een draadje op het pinnetje vast solderen en daar een schakelaar tussen, zodat je die mod ook weer makkelijk kan uitschakelen gezien sommige PAL games (niet veel) ook niet goed werken met die mod.
Overigens hier nog een site hoe je van je NES de Arcade games van Nintendo erop kan spelen.
Overigens hier nog een site hoe je van je NES de Arcade games van Nintendo erop kan spelen.
Last edited by wibraman on Sun Dec 17, 2006 21:59, edited 1 time in total.
SNES bestaat zeker wel, want heb een paar jaren geleden nog een geswitchste SNES gehad, met RGB. Diat werkte uitstekend met die cheapo N64 RGB cables die hier verkocht werden en nutteloos waren voor de PAL N64
). Het was echter niet compleet feest, want ik had het idee dat mijn PAL Super Metroid cart iets te gestresst refreshte. Mijn US Metroid cart liep lekkerder, als een tierelier. Konami games waren idd heel traag, en Capcom games ook. Die PAL versies waren wel perfect in 60hz mode.
NES.. hmm ik heb nooit een geswitchte gezien, wel ken ik de zogenaamde mods waarmee veel werd geadverteerd in computerbladen en het altijd werd afgeraden omdat het 'schadelijk voor je console' zou zijn. Ik geloof dat het altijd iets was als '20% meer snelheid, en geen filmbalken meer!' klinkt in mijn oren als een zuivere 60hz mod.
Al met al suckt modden wel, je zit inderdaad met het snelheids probleem bij meer games dan je denkt. Een klote pal versie als Burning Rangers op de saturn bijvoorbeeld, die loopt ook helemaal niet zo perfect in 60hz.. De intro draait niet goed en de gamespeed voelt op 1 of andere manier gewoon niet naturel aan.. Dan kun je beter een US versie en een NTSC systeem scoren.

NES.. hmm ik heb nooit een geswitchte gezien, wel ken ik de zogenaamde mods waarmee veel werd geadverteerd in computerbladen en het altijd werd afgeraden omdat het 'schadelijk voor je console' zou zijn. Ik geloof dat het altijd iets was als '20% meer snelheid, en geen filmbalken meer!' klinkt in mijn oren als een zuivere 60hz mod.
Al met al suckt modden wel, je zit inderdaad met het snelheids probleem bij meer games dan je denkt. Een klote pal versie als Burning Rangers op de saturn bijvoorbeeld, die loopt ook helemaal niet zo perfect in 60hz.. De intro draait niet goed en de gamespeed voelt op 1 of andere manier gewoon niet naturel aan.. Dan kun je beter een US versie en een NTSC systeem scoren.
Naja, waar ik het vooral bij merkte was bij mijn Super Mario Bros. 3 en Double Dragon 3 US versies, ik heb beide versies ook PAL gespeeld en je merkt het echt goed dat de console het gewoon in 50 hertz blijft afspelen, te traag dus.
Maar hoe ze games 20 % sneller kunnen laten draaien vraag ik me dan wel weer af, want dus moet je de PAL NES eigenlijk US laten draaien, anders zou ik niet weten hoe je hem op 60 hertz zou moeten krijgen.
Maar hoe ze games 20 % sneller kunnen laten draaien vraag ik me dan wel weer af, want dus moet je de PAL NES eigenlijk US laten draaien, anders zou ik niet weten hoe je hem op 60 hertz zou moeten krijgen.