japanse saturn

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
R-Type

Post by R-Type » Mon Jun 12, 2006 16:14

Geld alleen voor action replay. Die officiele 4MB carts kennen volgens mij geen revisies. Ik heb er 2 (bij XvsSF en SFZ3) en ze zijn helemaal identiek.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Jun 12, 2006 23:12

Ok mooi, dus 3 kaarten: 1mb voor SNK games, 4mb voor capcom games en een aparte voor kof 95. Jammer dat die van kof 95 het bij de rest niet doet want die is overal cheap te krijgen in boxset.
Ga nu nog even area 51 zoeken, deed ik vroeger altijd met een maat van me en eindeloos mee vermaakt.
Kun je verder nog japanse titels aanraden die hier niet zijn uitgebracht, liefst shooters/ fighters en vooral geen rpg's??( sorry maar dat is niet aan mij besteed) En hoe zit het met de (j-league) voetbal games?
R-Type

Post by R-Type » Tue Jun 13, 2006 13:14

shooters (minimaal 40 euro p/s): Batsugun, Thunderforce V, Dodonpachi, Soukyugurentai, Radiant Silvergun. Goedkoop en ook goed; Gunbird, Layer Section 1 en 2 (= RayStorm/RayForce op psx).

Fighters; SF Zero series, SamSho4, KOF97, Cyberbots, XvsSF, Vampire series. Geen capcom/SNK en wel goed: Groove on Fight, Karnovs Revenge.

Voetbal; France 98 road to win (vreemd genoeg een jp exclusive, based on SWWS97) en Sega World Wide Soccer 98 waren erg goed. Voor de rest weet ik het niet qua voetbal.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Jun 26, 2006 23:28

Ik ben even een week naar Frankfurt geweest, maar bij thuiskomst stond de saturn te wachten. Ik moet zeggen dat de console zelf vrij smerig was, veel haren en andere slierten in de doos en onder de cdklep stof, had duidelijk lang op non-actief gestaan. Even een grote schoonmaakbeurt gegeven en nu ziet hij er weer uit zoals het hoort. Xmen vs. Sf neemt je weer terug mee naar de arcade, ik heb er nog voor van Oostende naar Westende gerend in België toen mijn broer me kwam halen omdat hij een kast van xm vs sf was tegengekomen. Kaart deed het direct, nergens problemen mee kortom; erg goed spul!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Nov 02, 2006 06:40

Nu de absolute must haves vergaren rudie, zijn er toch zeker een stuk of 30-40 die in geen enkele Saturn collectie mogen ontbreken.

En natuurlijk deze unit 8)

Image

Oude Saturn promotie:
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Nov 26, 2006 11:58

ruderudie wrote:Ok mooi, dus 3 kaarten: 1mb voor SNK games, 4mb voor capcom games en een aparte voor kof 95. Jammer dat die van kof 95 het bij de rest niet doet want die is overal cheap te krijgen in boxset.

De reden dat die kaart van kof95 het niet doet is omdat het een rom card is ipv een ram kaart. Er staat dus data op....de achtergronden van de stages zodat e.e.a wat vloeiender en sneller op je scherm komt.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Nov 30, 2006 10:13

hehe, oudt topic maar leuk dat er weer iets in gepost wordt. Ja Ken ik ben al goed op weg, ik heb al vele klassiekers binnengesleept uit Japan, en ik probeer alles mint te krijgen wat goed lukt want die Japanners leveren altijd verbazingwekkend goed spul. Van de games die origineel RAM carts nodig hebben probeer ik zoveel mogelijk de boxsets te krijgen, dus momenteel heb ik RAM carts genoeg :-). Ik heb vorige week de 0samurai spirits 4 boxset nog kunnen kopen voor 9 dollar.
Het enige wat ik nog een keer voor een budgetprijs op de kop wil tikken is sf zero 3, of ik moet een keer een ingeving krijgen dat ik er toch maar het volle pond voor betaal. Hoe zit het daar in Japan met de prijs voor sf zero 3??? Mocht je hem een keer tegenkomen zou ik het op prijs stellen als je me dat kunt laten weten!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Nov 30, 2006 11:07

Zero 3 is incl. shipping toch zeker een eurotje of 40-50 in goede staat. Ik kom em in ieder geval niet erg vaak tegen, zeker niet in cartbox.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Nov 30, 2006 16:31

Jammer, ja hij kost in de online Japanse shops ook zoiets. Het is natuurlijk wel de absolute toptitel voor de saturn die het geld waard is, itt final fight revenge bijvoorbeeld. Ik heb deze week net een paar orders geplaatst maar als ik een ker geld over heb koop ik hem dan gewoon via rx-games oid. Toch bedankt voor de info!
R-Type

Post by R-Type » Sat Dec 09, 2006 01:56

Zero 3 is gekelderd. Hij was toen ik hem kocht zo'n 100 gulden.. later zelfs 90 Euro en nu zit ie rond de 50 Euro.

De boxset is wat duurder maar die zat wel eens over de 100 E, en nu volgens mij 80 E ofzo. Ik heb beide versies, box zelfs gesealed :P

En heb Zero 3 zo aso veel gespeeld, dat het niet meer grappig is. Absoluut de allerbeste 2d fighter die maar op de console te vinden is die ver boven de Naomi/DC/CPS2 versies uitsteekt. Dat ik hem 6 jaar lang straight gespeeld heb zegt wel genoeg denk ik. Ik kan op de Saturn ook de infinite combo's etc... ik gebruik ze altijd op de 8 star CPU. Mijn record is volgens mij 70 hits ofzo. Voor mij is de game dan ook makkelijk die 5 tientjes waard. Natuurlijk is er een goedkopere DC versie en daar weer een naomi port van, die heb ik wel eens side by side gedraaid en die is gewoon compleet ruk (het waarom ligt vooral technisch, heeft te doen met oa hitboxes en bugs).

Er zijn geloof ik 10000 exemplaren gedrukt. Dat is toch 5x zo weinig als RSG!
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Sun Dec 10, 2006 20:49

Dat de naomi versie van zero 3 wat minder is had ik al eens gehoord , maar hoezo is de cps2 versie minder dan de saturn versie ?
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Mon Dec 11, 2006 13:36

R2-2D wrote:Dat de naomi versie van zero 3 wat minder is had ik al eens gehoord , maar hoezo is de cps2 versie minder dan de saturn versie ?

hehe, moet een typo zijn :lol: haal die "c" maar weg
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Dec 11, 2006 14:41

CPS2 is het arcadeboard waar SF Zero 3 op is uitgekomen.
De PS2 versie in de Zero pack is ook niet slecht trouwens.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 11, 2006 17:18

Ja, CPS2 = Capcom Play System 2

R2-2D wrote:Dat de naomi versie van zero 3 wat minder is had ik al eens gehoord , maar hoezo is de cps2 versie minder dan de saturn versie ?

Een stuk of 7 characters minder, en natuurlijk het obvious minder aantal speelmodi. Daar komt het eigenlijk op neer. Want qua gameplay zijn ze bijna identiek, dat wil zeggen beter dan de andere conversies die er zijn. Zo krijg je met de Saturn versie de best of both worlds; gameplay en engine van de CPS2 en de extra's van de consoles.

Een maat van me had de CPS2 board, en dat was echt heel gaaf.. maar toch zit je met die CPS2 suicides die voor geouwehoer kan zorgen..
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Dec 11, 2006 19:19

Je kunt een cps2 board altijd phoenixen hoor.

Trouwens, hoe is die ps2 collectie van alpha/zero games? Ik ben er aan het denken om die te kopen en mn saturn games weg te doen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Tue Dec 12, 2006 08:11

R-Type wrote:Ja, CPS2 = Capcom Play System 2

Een stuk of 7 characters minder, en natuurlijk het obvious minder aantal speelmodi. Daar komt het eigenlijk op neer. Want qua gameplay zijn ze bijna identiek, dat wil zeggen beter dan de andere conversies die er zijn. Zo krijg je met de Saturn versie de best of both worlds; gameplay en engine van de CPS2 en de extra's van de consoles.

Een maat van me had de CPS2 board, en dat was echt heel gaaf.. maar toch zit je met die CPS2 suicides die voor geouwehoer kan zorgen..

Gisteren nog gespeeld. Die fake-transparancies irriteren me mateloos. Verder speelt hij wel lekker ja. Minder characters? ja? hmmm wist ik niet. Die Dramatic battles waarbij je tegen 2 CPU's mag vechten is echt super. Ik wou dat je tegen 3 of 4 kon vechten, dat zou echt rulen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Dec 12, 2006 08:27

Ik vind de PS2 Alpha collection persoonlijk behoorlijk goed, zeker het aanschaffen waard.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Dec 12, 2006 17:39

I second that! Heb em ook en ben er zeer blij mee.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Dec 12, 2006 20:22

Cool, thanks peeps.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Wed Dec 13, 2006 13:56

Die alpha collectie is idd gewoon goed. Wel irriteer ik mij wel wat aan die 'gaas' dat op de energiebalken komt wanneer energie weggaat.
Keep on Dreaming
Metal Slut

Post by Metal Slut » Tue Jan 23, 2007 10:24

Om nog even terug te komen op het verhaal over die mem.carts.. ik heb
gisteren mijn Saturn Jap opgehaald met oa de game: Samurai Spirits III,
ik heb hier een cart. bij gekregen. Het gaat hier om een transparante groene versie origineel van Sega. Eentje met 4mb...

Nou heb ik geprobeerd om de SS 3 hiermee te laten lopen maar tot nu toe zonder resultaat..... werkt dit wel met elkaar? Heb de aansluitingen al goed schoon geblazen maar nog zonder succes. Als ik nou weet of dit niet werkt met elkaar hoef ik mijn longen ook niet meer uit mijn lijf te blazen... scheelt weer..

SS 3 gebruikt volgens mij 1mb maar kan dit ook werken met een 4mb cart?

wie weet meer....

BTW: ik moet me trouwens nog voorstellen, tot nu toe nog niet gebeurd..... :oops:
Metal Slut

Post by Metal Slut » Tue Jan 23, 2007 11:18

hmmm, zit ik net weer opnieuw (maar dan helderder dan gisteravond :D) de vorige pagina te lezen zie ik dat ik een zwarte met een roze label nodig heb voor de SNK games.. en die transparante voor de Capcom shit..... moet kloppen naar mijn inzicht.. iemand nog suggesties?

maaruh ik heb er ook een witte Sega cart. bij gekregen zonder label ofzo...
was dit eigenlijk?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Jan 23, 2007 11:38

Hey metal slut, je heb t me al een paar keer gemaild met deze vraag, nog een keer het antwoord:

- Je hebt voor SNK games een 1mb cart nodig, een 4mb cart werkt NIET! Hier een 1 mb cart:

Image

- Je hebt voor Capcom games een 4mb cart nodig, een 1mb cart werkt NIET!
Hier een 4mb cart:

Image

- Die witte cart is een memory cart:

Image

- Je hebt ook een action replay waarin de 1mb en 4mb zit ingebouwd. Je kunt hier dus alles mee spelen. Let op dat het de 4m plus is:

Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Jan 23, 2007 11:42

En die foto's werken niet.
Metal Slut

Post by Metal Slut » Tue Jan 23, 2007 12:42

klopt RudeRudie, hadden we het over gehad... was allemaal wel duidelijk.. was even vergeten dat een 1mb game niet runt met een 4mb cart... krijgje als je je spullen in huis hebt en wilt gamen... . ga je dingen over het hoofd zien. Ik moet dus een 1mb cart. gaan zoeken of een AR 4 in1 kopen.

had al zo'n sterk vermoeden dat die witte cart. een memorycart. was, alleen had ik ergens gelezen dat de Saturn ook een intern geheugen heeft waar ie savegames kwijt kan.. vandaar alweer....

tis nu duidelijk zo.... thanks voor de moeite.
Post Reply