PC Engine
Bij mij staat mijn pce nog regelmatig aan. Ik ben dan ook wel steeds weer op de retro toer
Als ik weer een nieuwe shmup binnen heb dan draait ie helemaal overuren. Sylphia heeft me wel een aantal dagen van de straat gehouden kan ik je vertellen.... Ken als je arm wilt worden en weer ziekelijk wil gaan collecten....kopen dat ding. Wil je dat juist niet, begin er dan echt niet aan want aan je pce hobby komt echt niet snel een einde. Steeds weer vind ik onbekende titels die gruwelijk goed zijn.

Zelf ook een erg trotse bezitter van een pc engine duo en als ik dit allemaal had geweten dan had ik hem veel eerder gkocht
Zelf heb ik nu een kleine 12 games en er zullen er nog veel volgen.
Volgend jaar dan is Castlevania ''rondo of Blood'' als eerst aan de beurt van de wat duurdere games.
Mometeel bezit ik nu een:
Nec pc engien duo(boxed mint)
Hier even een foto;
En heb er de volgende games bij;
R-Type 1
R-Type 2
Super Darius
Ninja Warriors
Fatal Fury 2
Salamander
Dragon Spirit
Net eigelijk begonnen met de collectie(maandje)en er zal zeker veel meer bijkomen

Zelf heb ik nu een kleine 12 games en er zullen er nog veel volgen.
Volgend jaar dan is Castlevania ''rondo of Blood'' als eerst aan de beurt van de wat duurdere games.
Mometeel bezit ik nu een:
Nec pc engien duo(boxed mint)
Hier even een foto;

En heb er de volgende games bij;
R-Type 1
R-Type 2
Super Darius
Ninja Warriors
Fatal Fury 2
Salamander
Dragon Spirit
Net eigelijk begonnen met de collectie(maandje)en er zal zeker veel meer bijkomen

Baki wrote:Daar gaat je bankrekeningIk hoop voor je dat je niet ook nog een AES systeem hebt...dan ben je helemaal snel blut
Dat is eigelijk nog de engine die aan mijn collectie ontbreekt

Wil wel voor een boxed versie gaan omdat ik graag alles in complete staat wil hebben.
Heb Ronnie Klok al ingelicht en heb gelezen dat er veel mensen hier retro bij hem afnemen.
Bij Hit Japan kan je hem ook kopen,maar ben toch een beetje bang dat het mischien niet aankomt of verkeerd gaat.Bedoel het gaat toch gauw om een slordige 180 euro.
ruderudie wrote:Wat heb je voor die duo-r betaald? een AES is trouwens in aanschaf best te doen, de games nekken je ....
De pc engine koste me 131,00 euro(boxed)

Dat is voor een duo een zeer mooie prijs.
De games die mij erg aanspreken op de AES liggen rond de 30 euro dus dat valt reuze mee.
De AES is voor mij in aanschaf een stuk duurder.Voor een redelijke aes betaal je gauw rond de 150/200 euro.
ruderudie wrote:Ja ik heb naar aanleiding van de warme gevoelens die ik kreeg bij het weerzien van dd2 eens gekeken maar er zijn echt veel goede games op de pc engine. Heb ik een keer heel veel geld over schaf ik er wel een aan, welke store heb je de jouwe van?
Zit er zelf nog aan te denken om een Duo R/RX erbij te nemen na m'n neo geo aes

De game heb ik hier weg;RX Japanese Toys and Video Games(e-bay)
Wat is trouwens een beetje een redelijke richtlijn voor een Duo R of RX?
Het zal denk wel onmogelijk zijn om deze in mint staat te scoren.(er zullen altijd wel wat lichte krasjes opzitten)
En heeft een Dou R/RX ten opzichte van een Duo nou echt veel voordelen?(power/av cable niet te dicht bijelkaar),of is het gewoon puur de look?
En mijn laaste vraag luid,is hij nu wit of cremewit(gebroken wit).Het lijkt namelijk wel dat op elke e-bay foto die dingen iets cremig zijn.(geen dreamcast wit)
Het zal denk wel onmogelijk zijn om deze in mint staat te scoren.(er zullen altijd wel wat lichte krasjes opzitten)
En heeft een Dou R/RX ten opzichte van een Duo nou echt veel voordelen?(power/av cable niet te dicht bijelkaar),of is het gewoon puur de look?
En mijn laaste vraag luid,is hij nu wit of cremewit(gebroken wit).Het lijkt namelijk wel dat op elke e-bay foto die dingen iets cremig zijn.(geen dreamcast wit)
Die ronnie klok had er laatst een te koop voor 199, boxed en in zeer goede staat. Hij heeft hem echter niet kunnen verkopen voor deze prijs. In japanse webshops is de console tussen de 110- 180 euro afhangende van de staat. Voor 180 heb je wel een mint duo-r. Je zit dan alleen weer met de verzendkosten, die meestal toch tussen de 40 en 60 euro zitten. Maar ja, je moet maar geld over hebben...ik zag dd2 voor 90 euro nieuw, dus die van jou moet ook aardig wat pegels hebben gekost!Dure hobby blijft het toch.
Nog een vraagje, ik las dat de HU card van street fighter CE alleen op een turbografx draait en niet op een coregrafx? Hoe zit dit?
Nog een vraagje, ik las dat de HU card van street fighter CE alleen op een turbografx draait en niet op een coregrafx? Hoe zit dit?
Last edited by ruderudie on Tue Dec 12, 2006 12:30, edited 1 time in total.
ruderudie wrote:Die ronnie klok had er laatst een te koop voor 199, boxed en in zeer goede staat. Hij heeft hem echter niet kunnen verkopen voor deze prijs. In japanse webshops is de console tussen de 110- 180 euro afhangende van de staat. Voor 180 heb je wel een mint duo-r. Je zit dan alleen weer met de verzendkosten, die meestal toch tussen de 40 en 60 euro zitten. Maar ja, je moet maar geld over hebben...ik zag dd2 voor 90 euro nieuw, dus die van jou moet ook aardig wat pegels hebben gekost!Dure hobby blijft het toch.
Klopt had hem gezien,maar wist niet of hij in goede staat was.
Is soms wel jammer dat hij niet iets duidelijker is met aanduidingen zoals ze die gebruiken bij Hit-Japan.(s,a,b,c,d,e).
En voor 200 euro koop ik eerst liever een neogeo.
Ken wrote:Een Neo zonder doos kan ik ook nog wel goedkoper vinden dan dat, met doos is het eigenlijk onbetaaldbaar vanuit Japan te laten versturen.
Heb net even zitten surfen,maar voor onder de 200 euro vind ik genoeg neogeo's(boxed).incl.shipping.
Maar wacht wel even wat Ronnie Klok januari op e-bay zet

Neo prijzen zijn behoorlijk gekelderd op Ebay, hier in Japan qua hardware zijn ze redelijk gelijk gebleven en EMS shipping is nou eenmaal duur, ander verhaal vanuit de rest van de wereld en zeker Nederland. Dus als rklok er eentje heeft incl. doos is dat altijd de beste keus. Ik zal even kijken voor een losse en het nou even laten weten iig. Maar denk dus rond de 150 (wat incl. was natuurlijk dat dan weer wel).
ruderudie wrote:Ja ik heb bij rx games een neo cd voor 70 euro (boxed en ziet er zeer goed uit) zien staan, en dankzij de hoge verzendkosten is dit niet rendabel maar anders kan ik die console hier in Nederland zeker voor het dubbele kwijt. Daarom dus hehe
Klopt,denk dat je blij mag zijn als je er 100 eurie's voor krijgt.
Teminste als je hem verkoopt

Opzich ziet de console er best mooi uit,maar die laadtijden...
Het is dat m'n geld nu even op is,maar anders had ik de AES(boxed) besteld.Maar geduld is een schone zaak

ruderudie wrote:Ja ik heb zelf de neo cd nooit mogen ervaren maar schijnt minutenwerk te zijn ja. Ik hoef er eigenlijk ook geen voor eigen gebruik omdat het gewoon niet speelbaar is. Maar voor 100 euro in die staat ben ik hem zeker binnen 2 dagen kwijt.
Hij zag er zeker keurig uit!Maar helaas komt er het dubbele aan EMS bij

Hij verkoopt zowiezo erg mooi spul en het ziet er volgens mij allemaal keurig uit!
Ik koop vaak games bij die shop en die zien er echt su-per uit. Ik twijfel dan ook geen moment aan die console, ik ga ff proberen met hem te onderhandelen over shipping prijzen, bij een seller uit Hongkong heb ik ook een keer voor elkaar gekregen dat hij als tegemoetkoming de buy-now prijs verlaagde zodat ik compensatie had voor de verzendkosten. Ik reken echter nergens op. Maaruh, met betrekking tot street fighter op de pc engine, is die ook op core system af te spelen of alleen supergrafx? zoiets hoorde ik, zie hierboven
ps kwam net dit tegen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
verzendkosten 22 euro. Ziet er super uit maar prijs is al lichtelijk aan de te hoge kant...
ps kwam net dit tegen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
verzendkosten 22 euro. Ziet er super uit maar prijs is al lichtelijk aan de te hoge kant...
om even van dienst te zijn:
http://cgi.ebay.nl/CONSOLE-NEO-GEO-AES- ... dZViewItem
Als je geluk hebt win je de auction op een lage prijs, hij is nu 150 euro en verzendkosten slechts 25 euro
http://cgi.ebay.nl/CONSOLE-NEO-GEO-AES- ... dZViewItem
Als je geluk hebt win je de auction op een lage prijs, hij is nu 150 euro en verzendkosten slechts 25 euro