Hoi Ken, als je dit reclame vindt, kill je het maar, maar ik verzeker je, dat ik (en 1 medeorganisator) er niets aan verdienen.
Het enige voordeel dat ik er aan heb, is in de appartementen misschien een luxere kamer (als ie beschikbaar is en ze voelen zich goed genoeg hem aan mij te geven). Voor de rest betaal ik dit ook gewoon.
Anyway... het reisje...
Hanami no Hanabi
Een explosie van kersenbloesem in Japan
Vanaf nu kunnen jullie je weer inschrijven voor het non-profit groepsreis initiatief van Stichting J-Pop. Vanzelfsprekend maakt de vlucht verkoper wel winst, maar J-Pop niet ^_^;;;
De naam, waarom?
In maart begint het kersenbloesem seizoen in zuid Japan (Hanami). Met deze reis, volgen we hopelijk de kersenbloesem van het zuiden van Japan naar het noorden. Deze reis zou eerst direct beginnen in Miyazaki, maar door onredelijke prijsstelling van JALpak moeten we helaas anders gaan werken en na het vliegen nog een aardig stukje treinen, in de comfortabele en luxe Japanse express treinen en Shinkansen treinen.
De reis wordt georganiseerd onder de noemer: Shiranai Travel.
Inschrijvingen moeten uiterlijk voor 1 december binnen zijn. Na 1 december is er geen prijs en plaats garantie meer.
Uw reis
Vertrek 15/03/2007 per Vliegtuig naar Osaka. (GMT+9) aankomst 9:00
Daarna per trein naar Miyazaki (Kyushu) aankomst 20:30 (eventueel in overleg eerst een overnachting in Osaka)
Miyazaki, 16/03 ~ 20/03
In de meest zuidelijke stad van Kyushu verbliljven we 4 nachten. Je kunt dan de wat afgelegen eilanden bezoeken met speciale ferry's, naar Sakurajima, de meest actieve vulkaan van Japan, naar Kagoshima, naar Nagasaki om daar Dejima, de verblijfplaats van de Nederlanders te bewonderen, naar Huis ten Bosch, om Nederland te zien zoals het er uit moet zien (schoon enzo) en nog veel meer dingen doen.
Hakata/Fukuoka 20/03 ~ 23/03
Van uit Hakata kun je naar Japan's beroemdste onsen plaats, Beppu, genieten van rust in Yufuuin, eventueel een dagje (of 2) de sloot over naar Korea (ongeveer 160-170 euro). Je kunt ook naar Kokura of West Honshu verkennen.
Osaka 23/03 ~ 30/03
Osaka, Japan's 1 na grootste stad, zeer dicht bij Kyoto (15min), het witte kasteel van Himeji, de tempels en herten van Nara, de mogelijkheid om ook een keer te overnachten in een tempel op Koyasan (RTL Travel), de 1638 traptreden van Kotohira op Shikoku, de Amano Hashidate en Miyajima (2 van de 3 mooiste uitzichten in Japan) en noem maar op!
Nagoya 30/03 ~ 01/04
Een van de lelijkste steden van Japan, maar wel dicht bij de Nakasendo postroute, het beroemde kasteel van Matsumoto, prachtige omgevingen en ook nog eens in de buurt van Hakone, het nummer 3 onsen gebied van Japan.
Tokio 01/04 ~ 08/04
De metropool van Japan.
Moet ik hier nog meer over vertellen?
Inbegrepen in deze vakantie
Vlucht Amsterdam (of Brussel) naar Osaka
Vlucht Tokio naar Amsterdam (of Brussel)
Hotel met ontbijt in: Miyazaki, Hakata, Nagoya
Appartement in: Osaka, Tokio
Japan Railpass 2e klasse 3 weken
Reisgids van rond de 48 pagina's
Optioneel
1e klasse vlucht
1e klasse rail pass
Ghibli museum ticket
Retour Korea met de Beetle
Bezoek Tokyo Anime Fair
Hotels
We verblijven in 2.5/3 sterren business hotels met Japans ontbijt.
Deze hebben Airco, zitbad,douche, toilet, internet aansluiting (lan).
Op basis van een 2pers. kamer.
Appartementen
We verblijven in gemeubileerde appartementen met zitbad, douche, toilet, internet (lan), airco, magnetron, water en rijstkoker.
De appartementen zijn op basis van 2persoonskamers en of een Tatami kamer met Futon's. In Tokio mogelijk 3persoonskamers.
Wat krijg je NIET
Eten, drinken, professionele gids die je handje vast houd (we helpen je wel met het OV, pinnen, eten en drinken en hebben reisgidsen voor je).
Je krijgt bij ons helaas ook niet: 1 persoons hokjes, waarbij je deur niet open kan omdat hij dan het bed raakt, je de douche en toilet met 20-30 man moet delen, je 1 centrale computer hebt om te mailen voor alle mensen in het hotel, een avondklok op je "slaapzaal" alle jeugdherberg.
Wat je ook niet krijgt, behalve op de 1e dag, zijn eindeloze verplichte dagtrips in bussen (bij ons een lange trein rit). Je kunt overal doen en laten waar je wil, als je op de afgesproken tijd van een dag dat we naar een andere lokatie gaan, maar klaar staat.
Wat kost het?
Je betaalt in 2 termijnen.
* Je ticket en Japan Railpass (je krijgt je ticket binnen 30 dagen na betaling, zodat je, als je denkt dat we je oplichten, de betaling terug kan draaien zonder problemen)
* Je hotels en appartementen (Die betaal je pas IN Japan, een uur voor aankomst)
Je betaalt ook 4 euro per ticket extra voor het verzekeren van je vlieg ticket.
Pakket 1 kost: 1180 euro (ex tax) (ongeveer, bij 10 mensen)
Pakket 2 kost: Ongeveer 600 euro (afhankelijk van de Yen koers)
Pakket 1 betaal je vooruit, pakket 2 bij aankomst in gedeelten, per hotel.
Opgeven kan via: travel@shiranai.com
Normalitair werkt onze website, www.shiranai.com ook.
Af en toe blijkt deze in eens een aantal uur onbereikbaar te zijn.
Het domijn werkt prima, de PHP pagina's niet (reload drukken wil wel helpen).
De reis gaat door bij: 10 belangstellenden.
Nu officiëel opgegeven: 7
Ik ga zelf ook mee met deze reis en in onze reisgids staan ook de leukste adressen voor gameshops/anime shops in Tokio en Osaka. Heb je zelf tips voor ons, dan horen we dat graag.
Non-profit groepsreis naar Japan in maart/april
Doen jullie dit elk jaar? Dit jaar is het wat kort dag (kan niet door werk etc.). Maar anders hebben mijn vriendin en ik misschien in de toekomst wel interesse, mits je inderdaad volledig zelf je dagen in kan delen en niet met de groep 'opgescheept' zit
.
Ik beloof niets uiteraard, maar ik zou graag wat meer informatie krijgen.

Ik beloof niets uiteraard, maar ik zou graag wat meer informatie krijgen.
Hoi Muzzle, het hangt er een beetje van af.
In princiepe deden we het tot nu toe twee keer per jaar.
Komend jaar maar een keer, waarschijnlijk (Alleen maart dus, misschien wel in december, maar...reken maar van niet).
Of we het na deze trip nog doen, weet ik nu nog niet.
Een heleboel mensen die mee zijn geweest afgelopen reis, vond het echt super! Maar daar kunnen ze niet even over reageren op onze site, zodat het makkelijker wordt om andere mensen over te halen. Dat soort gedrag zorgt er bij mij voor dat ik geen zin meer heb er zo veel tijd en telefoontjes aan te besteden.
Wat betreft je verdere vraag: het enige wat we liever wel hebben dat je doet, is dat je met ons mee verhuist naar andere locaties. Doe je dit niet, is dat ook geen probleem, maar.... het is dan aan jou om accomodatie te vinden.
Voor de rest, zie je maar wat je doet. De praktijk leert dat men meestal op pad gaat in groepjes van 2-4 personen.
Final offer! pakket 1 voor 1185 INCLUSIEF airport tax! Da's 200 euro minder dan voorheen
Reactie noodzakelijk voor maandag 06:30 per e-mail of PM.
Betalen van 785 euro voor woensdag aanstaande.
Wijzigingen of annuleringen kosten 775 euro (na betaling, dit zijn de voorwaarden van AUA, kunnen we niets aan doen). De overige 410 moet je betalen voor 1 februari (Voor de Japan Railpass).
In princiepe deden we het tot nu toe twee keer per jaar.
Komend jaar maar een keer, waarschijnlijk (Alleen maart dus, misschien wel in december, maar...reken maar van niet).
Of we het na deze trip nog doen, weet ik nu nog niet.
Een heleboel mensen die mee zijn geweest afgelopen reis, vond het echt super! Maar daar kunnen ze niet even over reageren op onze site, zodat het makkelijker wordt om andere mensen over te halen. Dat soort gedrag zorgt er bij mij voor dat ik geen zin meer heb er zo veel tijd en telefoontjes aan te besteden.
Wat betreft je verdere vraag: het enige wat we liever wel hebben dat je doet, is dat je met ons mee verhuist naar andere locaties. Doe je dit niet, is dat ook geen probleem, maar.... het is dan aan jou om accomodatie te vinden.
Voor de rest, zie je maar wat je doet. De praktijk leert dat men meestal op pad gaat in groepjes van 2-4 personen.
Final offer! pakket 1 voor 1185 INCLUSIEF airport tax! Da's 200 euro minder dan voorheen
Reactie noodzakelijk voor maandag 06:30 per e-mail of PM.
Betalen van 785 euro voor woensdag aanstaande.
Wijzigingen of annuleringen kosten 775 euro (na betaling, dit zijn de voorwaarden van AUA, kunnen we niets aan doen). De overige 410 moet je betalen voor 1 februari (Voor de Japan Railpass).
Hey Niels,
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde uiteraard wel inclusief het meereizen van locatie naar locatie
. Maar ik bedoelde gewoon dat je niet verplicht samen moet eten ofzo. Ik zou namelijk gewoon het liefst dan samen op ontdekking gaan met mijn vriendin verder, vandaar. Leer je in je reisgroep mensen kennen die je erg graag mag, dan kan je altijd nog besluiten om dingen samen te gaan ondernemen natuurlijk
. Ik hou alleen niet zo van geforceerd dingen samen doen. En vaak is dit (volgens mij) wel het geval bij groepsreizen.
We hadden echt graag meegewild met deze reis (maar tot 2 dagen terug wist ik niet van het bestaan van deze reis af
), maar het kan gewoon ECHT niet door werk en andere zaken. Wij balen hier ook enorm van. Het valt gewoon net een maandje te vroeg voor ons
.
Ik snap je punt dat je het organiseren teveel moeite vindt als mensen dan na de reis niet eens zo sociaal zijn om hun positieve bevindingen te delen op een forum. Een beetje ondankbaar is dat van die mensen.
Ik zou graag op de hoogte gehouden worden van dit soort reizen in de toekomst. Zou dat kunnen?
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde uiteraard wel inclusief het meereizen van locatie naar locatie

We hadden echt graag meegewild met deze reis (maar tot 2 dagen terug wist ik niet van het bestaan van deze reis af

Ik snap je punt dat je het organiseren teveel moeite vindt als mensen dan na de reis niet eens zo sociaal zijn om hun positieve bevindingen te delen op een forum. Een beetje ondankbaar is dat van die mensen.
Ik zou graag op de hoogte gehouden worden van dit soort reizen in de toekomst. Zou dat kunnen?