Zal mezelf ook maar eens introduceren
Mijn naam is Daniël, ik ben (in iets minder dan een uurtje) 18 jaar en woon in Siddeburen. Ik ben altijd al gefascineerd geweest met de oude game consoles and computers, niet gek sinds ik vanaf m'n 4e al een originele Gameboy en vanaf m'n 8e of 9e al een Commodore 64 heb. De Gameboy was een cadeautje van familie, en de Commodore had mijn vader voor me gekocht van een collega, omdat ik er op een of andere manier iets over had gevonden op Google. Ik werd er zo geïnteresseerd door dat ik er per se eentje moest hebben. En sindsdien ben ik nog steeds bezig met het oudere spul.
Ook heb ik het afgelopen jaar twee arcade cabs op de kop kunnen tikken. Niets gigantisch bijzonder, namelijk een Photoplay 2000 cab, en een vrij plain-jane witte arcade cab van M.H.P. Enterprises Ltd., met een Hantarex MTC 9110 monitor, twee joysticks en 6 buttons. In deze kast zit een Neo Geo MVS board, die het nog doet. De kast heeft wel z'n kuurtjes, het scherm heeft wat werk nodig (waarschijnlijk een recap, en ik heb de capacitor kit al liggen), er is geen geluid (weet niet of dit de Neo Geo is of de kast zelf), en de buttons zijn zo aangesloten dat als player 1 op één van de knoppen drukt, player 2 dat ook doet, en vice versa. Dat hoort natuurlijk niet

Ook zit er helaas een barstje in het glas (waarschijnlijk opgelopen bij het vervoer), en heeft de kast nog wat lichte cosmetische schade.
Mijn bedoeling is om de MPH kast mooi plain-jane te laten, zodat ik er verschillende boards in kan doen, of een MAME setup. Misschien voeg ik nog wat buttons toe, want 3 per speler is ook wel weinig. De Photoplay wil ik uiteindelijk omtoveren tot een Neo Geo MVS cab, denk aan een likje rode verf, een nieuwe marquee, de juiste controls, verdere graphics, en misschien zelfs een mooier muntmechanisme aan de voorkant ipv. bij het marquee zelf. Maar dat komt nog wel

Heb nog een tweede Neo Geo board liggen, die ik eerder had gekocht, waar wat schade op zat. Ik zou het al gefixt hebben, als er niet zoveel in m'n privé situatie was gebeurd, want daardoor is alles een beetje stil komen te liggen qua hobby's.
Maar juist daarom heb ik weer wat rondgezocht naar forums, en ook Nozomi gevonden. Engels is prima, maar een beetje Nederlands is ook wel leuk

Kan ik binnenkort weer aankloten, eerst maar eens de garage verder opruimen en een beetje een geschikt werkplekje in elkaar zetten, kan ik er ook weer mee bezig
Zo, wel lang genoeg getypt, denk ik