Buy Sell Trade naar facebook
Re: Buy Sell Trade naar facebook
Ik ben nu toch wel oprecht benieuwd. Ik stel hier een een vraag (zie vorige pagina), en er komt helemaal geen respons. Er werd druk gedebatteerd toen het Buy, Sell & Trade subforum op slot dreigde te gaan, en nu het weer beschikbaar is gebeurt er feitelijk niks meer op: De facebook trade pagina krijgt steeds meer leden, ik zie wat members van hier op AO adverteren, en hier verschijnen geen nieuwe topics meer.
Is dit een teken dat de verschuiving naar FB gaat werken?
Het is sowieso erg rustig op Nozomi de laatste weken; schroom niet om vernieuwende ideeën te opperen als je denkt iets te kunnen bijdragen aan het succes
Is dit een teken dat de verschuiving naar FB gaat werken?

Het is sowieso erg rustig op Nozomi de laatste weken; schroom niet om vernieuwende ideeën te opperen als je denkt iets te kunnen bijdragen aan het succes

Ik heb ook weinig te melden. Vakantie voorbij, geld op. En de 2 games waar ik op zat te wachten krijgen zulke slechte reviews dat ik maar weer the Division ben gaan spelen (BF1 Beta was trouwens geweldig btw).
MAAR ik heb wel een vraag aan de FB pagina beheerder. Ik zie alleen Arcade HW wat aangeboden mag worden.
Maar consoles, retro games, of Externe harde schijven (Heb er 5 liggen die in de verkoop gaan). Mogen we die daar wel posten???
EN JA, waarom op AO aanbieden en niet hier WTF.....Nozomleden eerst!!! hahahahaha
MAAR ik heb wel een vraag aan de FB pagina beheerder. Ik zie alleen Arcade HW wat aangeboden mag worden.
Maar consoles, retro games, of Externe harde schijven (Heb er 5 liggen die in de verkoop gaan). Mogen we die daar wel posten???
EN JA, waarom op AO aanbieden en niet hier WTF.....Nozomleden eerst!!! hahahahaha
Da Dude wrote:MAAR ik heb wel een vraag aan de FB pagina beheerder. Ik zie alleen Arcade HW wat aangeboden mag worden.
Er zijn meer dan genoeg Facebook pagina's waar je retro games, harde schijven etc. kunt aanbieden.
Arcade is een niche op zich en daar is m.i. geen goede buy, sell & trade pagina voor. Focus op 1 ding is belangrijk, anders wordt het een vergaarbak.
Niemand houd van verandering Cageman dus de weerstand was te verwachten 
Het gaat opzeker wel werken daar twijfel ik niet aan, Nozomi is niet de eerste met een FB groep. Wat ik me bij de "discussie" afvroeg is of het nodig is een groter publiek aan te trekken voor de nozomi marktplaats. Voor mij heeft het lokale karakter juist zijn charme.
Daarnaast is het platform aan mij voor een marktplaats niet besteed, maar dat is mijn probleem.
Anyway, sowieso denk ik dat na de vakantie iedereen wel ff klaar is met kopen, straks komt de grote [WTB] fase weer. en zo voor kerst als iedereen weer geld nodig heeft voor de kerstkados komt de grote [TKA] fase weer
Het laatste dat ik toch nog wel kwijt wil is dat de inzet van het admin team voor dit forum (dat toch al redelijk lang meegaat) door mij zeer gewaardeerd wordt omdat het toch echt wel een unieke community heeft voortgebracht.
En dat er dan af en toe wat gezeur van de leden is omdat ze het beste willen.....ach.
Over een paar maanden weten we niet beter toch?

Het gaat opzeker wel werken daar twijfel ik niet aan, Nozomi is niet de eerste met een FB groep. Wat ik me bij de "discussie" afvroeg is of het nodig is een groter publiek aan te trekken voor de nozomi marktplaats. Voor mij heeft het lokale karakter juist zijn charme.
Daarnaast is het platform aan mij voor een marktplaats niet besteed, maar dat is mijn probleem.
Anyway, sowieso denk ik dat na de vakantie iedereen wel ff klaar is met kopen, straks komt de grote [WTB] fase weer. en zo voor kerst als iedereen weer geld nodig heeft voor de kerstkados komt de grote [TKA] fase weer

Het laatste dat ik toch nog wel kwijt wil is dat de inzet van het admin team voor dit forum (dat toch al redelijk lang meegaat) door mij zeer gewaardeerd wordt omdat het toch echt wel een unieke community heeft voortgebracht.
En dat er dan af en toe wat gezeur van de leden is omdat ze het beste willen.....ach.
Over een paar maanden weten we niet beter toch?

Voor mij was het FB verhaal alleen maar een punt van het doordrukken in een community, vooraf feedback is altijd beter. Dat FB bagger is, is mijn mening en daarmee ook mijn probleem als Nozomi daar meer naar toe trekt - wat ik erg jammer zou vinden.
En waarom mensen hun spul elders verkopen hangt waarschijnlijk samen met de drukte. Weinig visuele doorstroming/drukte op het forum geeft natuurlijk niet direct de indruk dat je je spul snel kwijt bent.
Is het aantal lurkers hoger of lager geworden? Dan weet je ook meteen of er minder/gelijke interesse is in nozomi.
En waarom mensen hun spul elders verkopen hangt waarschijnlijk samen met de drukte. Weinig visuele doorstroming/drukte op het forum geeft natuurlijk niet direct de indruk dat je je spul snel kwijt bent.
Is het aantal lurkers hoger of lager geworden? Dan weet je ook meteen of er minder/gelijke interesse is in nozomi.
Cageman wrote:Ik zie nu een aantal forumleden wel op AO adverteren maar amper nog hier. Niet als verwijt bedoeld, maar wat is de reden om hier niet meer te posten?
Ik zou zelf gokken op de nieuwe naamgeving van het Forum waarin staat 'Buy, Sell & Trade (also) moved to Facebook'
Als men dat '(also) moved to Facebook' nu eens weg zou halen dan lijkt me dat er weer meer gepost gaat worden want dat is uiteraard geen uitnodigende titel om in dat forum iets te koop te gaan zetten.
Sowieso fokt die lange titel van de announcement de layout op m'n telefoon op.
Die url is te lang
Die url is te lang

Facebook is kut..
K405 wrote:Facebook is kut..
+10
Het is volgens mij de meeste mensen ontgaan dat de verandering (gedeeltelijk) teruggedraaid is, te lezen aan de reacties hiero. Dat is het risico met dit soort gung-ho beslissingen. We hebben bij Tetrisconcept een aantal jaar terug ook zoiets gedaan (een verandering waar bijna unaniem weerstand tegen was) en het heeft nog jaren geduurd voor men daar overheen was nadat het weer was teruggedraaid.
Misschien helpt een announcement op Facebook hierover.
Misschien is het ook beter als we dit topic sluiten, het is om melig van te worden
Misschien is het ook beter als we dit topic sluiten, het is om melig van te worden

RoOd wrote:Misschien is het ook beter als we dit topic sluiten, het is om melig van te worden
Ik ben het daar wel mee eens

Iedereen dank voor de input. Het subforum blijft open, Facebook ook. De toekomst zal zich vanzelf vormen