Taito Type X2 op standaard PC
Taito Type X2 op standaard PC
Wil in de toekomst een Taito Type X2 aanschaffen en dan een multidisc erop draaien, maar totdat het zover is wil ik wel eens wat games proberen te draaien op een standaard PC.
Heeft iemand daar ervaring mee? Welke programma's zijn benodigd en heb ik nog meer specifieke dingen nodig?
Heeft iemand daar ervaring mee? Welke programma's zijn benodigd en heb ik nog meer specifieke dingen nodig?

Re: Taito Type X2 op standaard PC
Ik heb het ooit in een grijs verleden gedaan met https://sourceforge.net/projects/taitotypexloader/ dacht ik.
Makkelijkst is een RS485 adapter van "sintech-adapter" op eBay halen. USB kabel afknippen, draadjes strippen en op de screw terminals schroeven en je maakt van je COM poort een heuse JVS poort. In device manager ff de desbetreffende COM poort mappen naar COM2. Die software oplossingen veroorzaken alleen maar input lag, en je hebt waarschijnlijk toch een JVS cab of JVS-JAMMA bord liggen. 

Zal beide opties eens gaan bekijken, bedankt vast 
Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?

Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?

PascalP wrote:Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
Dan ga je (in software) van JVS naar USB-HID, en dan (in hardware) weer van USB-HID naar JVS. De games zijn native JVS. Input lag out the ass en onnodige conversie.
Muf wrote:PascalP wrote:Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
Dan ga je (in software) van JVS naar USB-HID, en dan (in hardware) weer van USB-HID naar JVS. De games zijn native JVS. Input lag out the ass en onnodige conversie.
Prachtig verwoord

Maar als initiële test of de games soepel of mijn test PC'tje draaien goed genoeg met een JVS-PAC, zal vast een RS485 adapter op Ebay opzoeken en bestellen

PascalP wrote:Maar als initiële test of de games soepel of mijn test PC'tje draaien goed genoeg met een JVS-PAC, zal vast een RS485 adapter op Ebay opzoeken en bestellen
Ik zou je aanbieden de mijne uit te proberen maar verzending binnen Nederland heen en terug is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe bestellen op eBay

Muf wrote:PascalP wrote:Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
Maar werkt prima als je niet zo kritisch bent

MAME op een LCD monitor werkt ook prima als je niet zo kritisch bent.
Muf wrote:MAME op een LCD monitor werkt ook prima als je niet zo kritisch bent.
Dacht dat een 17" LCD in een gigantische woody the way to go was voor Mame...?

Maar ff back on topic;
Heb inmiddels wat games en ook die Taito Type X Loader gedownload, vanavond mee verder of ik het aan de gang krijg

Ik had al een tijdje een Taito Type X2 Complete archive staan, gisteren eens uitgepakt om te proberen. Deze archive is freeleech op IPT maar dat terzijde
Deze komt met Arcade PC Loader v1.4 waar je ook keys voor de controls in kan configureren.

En de ArcadePC Loader draait 
Sommige games geven wel echter een DirectX foutmelding, Windows7 kwaaltje denk ik. Hier nog ff verder in duiken.

Sommige games geven wel echter een DirectX foutmelding, Windows7 kwaaltje denk ik. Hier nog ff verder in duiken.

Ik heb die pc loader op mijn windows 7 en 10 goed kunnen draaien. Draait prima op een vewlix qua beeld. Perfect
Ja, zou ook moeten werken, maar krijg nu de melding dat hij een bepaald DLL bestand mist voor DirectX 9
Dit maar eens proberen te herinstalleren onder Windows 7 of via Windows Update
Dit maar eens proberen te herinstalleren onder Windows 7 of via Windows Update

Da Dude wrote:Ik heb die pc loader op mijn windows 7 en 10 goed kunnen draaien. Draait prima op een vewlix qua beeld. Perfect
Hoe heb jij de controls? Ook via JVS->RS485 met een dergelijke adapter zoals eerder benoemd?

Voor DirectX 9 is er een installer beschikbaar, of je kunt het DLL bestand in de map van de executable zetten.
Waarschijnlijk mis je iets als deze https://www.dll-files.com/d3dx9_24.dll.html
https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... g=en&id=35
Waarschijnlijk mis je iets als deze https://www.dll-files.com/d3dx9_24.dll.html
https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... g=en&id=35
Ff een Direct X 9 installer gedraaid en nu werkt ie perfect!
ff vluchtige test met de JVS PAC werkt ook prima.
Merk (nog) geen delay, maar heb maar paar minuutjes getest
ff vluchtige test met de JVS PAC werkt ook prima.
Merk (nog) geen delay, maar heb maar paar minuutjes getest

PascalP wrote:Merk (nog) geen delay
Filthy casual

Muf wrote:PascalP wrote:Merk (nog) geen delay
Filthy casual

RS485 is onderweg, die gaat zeker getest en vergeleken worden

Want jullie zijn allemaal zulke hardcore gamers dat je dat verschil gaat merken? If so, respect 

PascalP wrote:![]()
RS485 is onderweg, die gaat zeker getest en vergeleken worden
Hoe ga je dit aansluiten als ik zo vrij mag vragen? Enige links oid wat het doel is van de RS485? Converteren naar RS232 aka serial maar dan?
Wat sluit je op de RS485 of op de RS232 als de RS485 naar USB gaat...
Arcade stick direct erop en done??
Edit:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
- De RS485 Gaat naar de JVS IO "USB" connector.
- De RS232 Gaat naar PC serial poort of serial > USB converter.
Cageman wrote:Want jullie zijn allemaal zulke hardcore gamers dat je dat verschil gaat merken? If so, respect
Waarschijnlijk dat ik zo hardcore ben dat ik geen verschil merk

Last edited by PascalP on Thu Jul 28, 2016 05:16, edited 1 time in total.

Jazsie wrote:Hoe ga je dit aansluiten als ik zo vrij mag vragen?
Edit:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
- De RS485 Gaat naar de JVS IO "USB" connector.
- De RS232 Gaat naar PC serial poort
Zo was het plan ja