Mensen het is officieel, ik ben helemaal hooked aan Power Smash 3, in Europa beter bekend als Virtua Tennis 3. Wat een waanzinnige game.
Op de arcade kun je voor 300 Yen (2 euro) een kaart (IC Card) kopen die je in de lezer steekt om je scores bij te houden. Eerst geef je de kaart een naam die in beeld komt boven je character.

Je kunt je character upgraden door het verdienen van medailles. Je krijgt om de bizarste dingen een medaille (tot nu toe alleen een bronzen gekregen, maar later ook zilveren en gouden).

Zo kreeg ik er een na 1000 opslagen, 10 km loopwerk, 50 keer maximum service, na 1 uur spelen etc. Federer is al aardig op weg naar de top, al is het tegen de CPU wat makkelijk, de eerste drie rondes zijn eigenlijk onmogelijk om te verliezen, iets wat bij de eerdere delen op Naomi wel anders was. Je kunt ook challenges doen om medailles te verdienen etc.

De A button is slaan, B button is slice en A en B tegelijk is een lob.
Dit wordt vooral op Xbox Live waanzinnig vermaak en een absolute must have. Het komt niet elke dag voor dat ik van 12 tot 5 in een arcadehal zit.
Als je je ook maar enigszins vermaakt hebt met de eerste twee delen zul je zeker niet teleurgesteld raken. Deel drie is op alle fronten tien keer beter dan zijn voorgangers. Power Smash 3, PES 2006, SF 3rd Strike, SF Zero 3, Espgaluda II, Mushihime sama futari, Pink Sweets, Metal Slug 5...ik heb het er maar druk mee.
Power Smash 3 wallpapers: http://powersmash3.sega.jp/ac/lounge/dl.html