Gears of War is overschat
Gears of War is overschat
Ben ik de enige die totaal niet onder de indruk is van Gears of War en het de meest overschatte titel van het jaar gaat vinden? Wat ik er tot nu toe van heb gezien ziet het er aardig uit maar het lijkt me gewoon echt niet leuk om te spelen. Vooral als de 'tegenstander' dichtbij staat ziet het er gewoon klunzig uit, het gooien van granaten is lomp en dan nog de typisch Amerikaanse kreten tussendoor. Had hier gewoon een fps van gemaakt, had het domme geleuter weggelaten en het had nog wat kunnen worden. Maar de wereld redden door constant achter een muurtje te schuilen...?
Jah, ik heb een beetje dezelfde indruk. Grafisch zit dit spel er OK uit! Maar de gameplay lijkt me misschien wat herhalend. Elke keer achter een muur schuilen , ook heb ik nog maar een wapen gezien, nl. je automatische geweer en je hebt ook nog granaten. Wel leuk, maar dit hebben we wel vaker gezien...
De hoofdpersonage lijkt mij totaal niet interessant. Een typische te brede Amerikaanse soldaat. Hij kan zich lang niet meten met een soldaat als bijv. Snake.
Omdat deze game zo gehyped heb je misschien snel de indruk dat een game overschat gaat worden. Net als met Halo 2-hype -.-' . Halo 1 is een goede game, maar het 2e deel vond ik echt een STUK minder en toch scoort de game zowat overal een 9 of hoger, wtf?
Al met al denk ik toch dat dit wel een leuke game wordt. Met name de co-op lijkt mij erg interessant.
Natuurlijk zijn mijn ervaringen van wat ik tot nog toe gezien heb van dit spel.
De hoofdpersonage lijkt mij totaal niet interessant. Een typische te brede Amerikaanse soldaat. Hij kan zich lang niet meten met een soldaat als bijv. Snake.
Omdat deze game zo gehyped heb je misschien snel de indruk dat een game overschat gaat worden. Net als met Halo 2-hype -.-' . Halo 1 is een goede game, maar het 2e deel vond ik echt een STUK minder en toch scoort de game zowat overal een 9 of hoger, wtf?
Al met al denk ik toch dat dit wel een leuke game wordt. Met name de co-op lijkt mij erg interessant.
Natuurlijk zijn mijn ervaringen van wat ik tot nog toe gezien heb van dit spel.
Om nou maar niet een Halo-Halo2 discussie te starten, wat Halo2 in ieder geval wel had was sfeer en de Master Chief. Die had ook een vrij log pak aan alleen viel het niet op omdat het een fps was en omdat de Master Chief nou eenmaal too cool for school is.
Ik denk dat de hype (pre-order pakketten, laat me toch niet lachen) wordt gemaakt omdat er gewoon echt niet zoveel uitkomt voor de 360 wat mensen er van zou kunnen weerhouden een PlayStation3 of Wii te kopen.
Ik denk dat de hype (pre-order pakketten, laat me toch niet lachen) wordt gemaakt omdat er gewoon echt niet zoveel uitkomt voor de 360 wat mensen er van zou kunnen weerhouden een PlayStation3 of Wii te kopen.
Ken wrote:Ik denk dat de hype (pre-order pakketten, laat me toch niet lachen) wordt gemaakt omdat er gewoon echt niet zoveel uitkomt voor de 360 wat mensen er van zou kunnen weerhouden een PlayStation3 of Wii te kopen.
In europa kan dat werken want sony negeerd ons weer eens gewoon. gehyped of niet, Gears is een belangrijke titel voor de 360. Ik heb een afwachtende houding want ik moet het eerst allemaal nog eens zien. ik ga wel lekker COD3 spelen

Ach Gears of War gaat het zeker goed doen.. Het is gewoon je ding of niet. Hypen zijn ze altijd erg goed zin. Maarja dat is bij elke Zelda, Halo of Mario.
Ik hou persoonlijk niet van alien shit enzo als het gaat om FPS. Dus zoals Baki zegt COD3 en later in de maand Rainbox Six Vegas. Duidelijk meer mijn pakkie an.
Dus geen Gears of War voor mij.
Ik hou persoonlijk niet van alien shit enzo als het gaat om FPS. Dus zoals Baki zegt COD3 en later in de maand Rainbox Six Vegas. Duidelijk meer mijn pakkie an.
Dus geen Gears of War voor mij.
Ach, Gears is van de UT makers en dat vond ik vette online shooters. GoW lijkt mij echt heel tof in Co-op en vs multiplayer en de SP campaign word denk ik gewoon een leuke ervaring. Een oud concept, maar dan met vette visuals en hard geweld. Het is wel een game die redelijk wat uit de 360 hardware haalt. Dat kun je aan de ingame footage wel zien. CoD3 lijkt me juist een stuk minder, die is niet eens van infinity ward en de zoveelste WW2 shooter.
Ik heb GoW wel gepreorderd.. maar niet de limited edition.
Ik heb GoW wel gepreorderd.. maar niet de limited edition.
MS is een meester in marketing en hypes.
Ze moeten wel, het nieuwe van hun console is er vanaf en hopelijk kunnen ze Wii en PS3 klanten verleiden toch een 360 te scoren.
FPS voor voor een console vind ik niks en ben blij met een 3rd person view.
Ik dig die Epic titels wel en ik hou van hun stijl, CooP lijkt mij indeed weer fijn. Ik heb wel de spec edition besteld want ik vind die behind the scenes films vaak erg kewl, en ik heb nog kans op gratis toegang op gameplay en een faceplate of een andere goodie.
Ben trouwens nog steeds blij met mijn 360, ...
Ze moeten wel, het nieuwe van hun console is er vanaf en hopelijk kunnen ze Wii en PS3 klanten verleiden toch een 360 te scoren.
FPS voor voor een console vind ik niks en ben blij met een 3rd person view.
Ik dig die Epic titels wel en ik hou van hun stijl, CooP lijkt mij indeed weer fijn. Ik heb wel de spec edition besteld want ik vind die behind the scenes films vaak erg kewl, en ik heb nog kans op gratis toegang op gameplay en een faceplate of een andere goodie.
Ben trouwens nog steeds blij met mijn 360, ...
Ondanks de grote hype lijkt het mij zeker een goede titel. Het ziet er zeer goed uit, de gameplay schijnt lekker te werken. Het achter het muurtje schuilen moeten ze misschien niet zo op focussen, maar een goed stukje gameplay lijkt het mij wel. Hetgene dat mij wel dwars zit is het feit dat je met die boog precies ziet waar je granaat terecht komt, ik vind het hierdoor te makkelijk geworden. De zaag voor close combat zal ook zeker mooie frags opleveren 

Het moge duidelijk zijn dat we hier met een topgame te maken hebben:
Eurogamer Gears of War review 8/10
Gamereactor Gears of War review 10/10 -is Zweeds btw-
Gamebrink Gears of War review 9,7/10
Game Informer Gears of War review 9,5/10
Dailygame Gears of War review 9/10
1UP/EGM Gears of War review 10/10
Teamxbox Gears of War review 9,6/10
Gamespot Gears of War review 9,6/10
Vette screens:

Eurogamer Gears of War review 8/10
Gamereactor Gears of War review 10/10 -is Zweeds btw-
Gamebrink Gears of War review 9,7/10
Game Informer Gears of War review 9,5/10
Dailygame Gears of War review 9/10
1UP/EGM Gears of War review 10/10
Teamxbox Gears of War review 9,6/10
Gamespot Gears of War review 9,6/10
Vette screens:

Net even de review van Eurogamer gelezen.
Veel van mijn voorgevoelens voor deze game wordt bevestigd door de recensent.
Het cover systeem is erg goed en voegt een strategisch element aan het spel toe. De combat is wat je er van zou verwachten.
Niets echt iets nieuws of revolutionairs op het gebied van gameplay, wat op het gebied van graphics (natuurlijk) wel gezegd kan worden.
De hoofdpersonage is volgens Eurogamer ook niet echt interessant. Wel interessant zijn de verschillende types vijanden met elk hun speciale eigenschappen. Epic brengt ons dus niets nieuws, maar gewoon de vertrouwde werkende formule. In dit geval is dat niet zo heel erg
Korte (8 tot 10 uur), maar zeer krachtige game. 8/10 voor deze single-player review.
Helaas werd er niets gezegd over de co-op en online multiplayer...
Veel van mijn voorgevoelens voor deze game wordt bevestigd door de recensent.
Het cover systeem is erg goed en voegt een strategisch element aan het spel toe. De combat is wat je er van zou verwachten.
Niets echt iets nieuws of revolutionairs op het gebied van gameplay, wat op het gebied van graphics (natuurlijk) wel gezegd kan worden.
De hoofdpersonage is volgens Eurogamer ook niet echt interessant. Wel interessant zijn de verschillende types vijanden met elk hun speciale eigenschappen. Epic brengt ons dus niets nieuws, maar gewoon de vertrouwde werkende formule. In dit geval is dat niet zo heel erg

Korte (8 tot 10 uur), maar zeer krachtige game. 8/10 voor deze single-player review.
Helaas werd er niets gezegd over de co-op en online multiplayer...
Rano wrote:Het moge duidelijk zijn dat we hier met een topgame te maken hebben:
Punten zeggen echt niet alles. Ik ga het eerst checken voor ik het aanschaf. Ik heb nu reeds teveel 360 games gekocht die na een uur of 2 spelen wel zo fucking kut bleken te zijn. Dit lijkt mij ook precies zo'n game. Dat je puur op punten (die vaak gebasseerd zijn op de graphics en hype anders telt het blad niet mee en verkoop het niet/bezoekt men de site niet etc etc) een game top noemt vind ik onzin. FF8 kreeg ook hoge punten. Dan dat is me ook wel zo'n enorme troep. Iedereen die zegt dat ie FF8 tof vind is niet goed wijs period!
Gears kan een top game zijn maar ik moet het eerst nog zien...maar alle graphics hoeren zullen het wel weer meteen kopen

Iedereen heeft die graphics whore inzich.....en van tijd tot tijd komt er een game die die graphics whore wakker schudt, met GOW is dat in mijn geval zo. Hoe Amerikaans deze game ook mag wezen en hoe casual de gameplay zal zijn....het zal mij echt een rot zorg wezen.
Deze game ziet er gewoon fingerlicking goed uit, ik kan er niets aan doen.
En van tijd tot tijd mag dat ook wel, zolang je maar beter blijft weten
Deze game ziet er gewoon fingerlicking goed uit, ik kan er niets aan doen.
En van tijd tot tijd mag dat ook wel, zolang je maar beter blijft weten

Heb de game nu al een paar dagen en man man man, ik ben echt fokking impressed, casual vind ik de gameplay tot op een bepaald niveau.
Het hide and cover systeem werkt in tegenstelling tot een heleboel andere games die deze methode van gameplay hanteren gewoon goed, het werkt gewoon, online vind ik deze manier van spelen veel en veel heftiger dan met GRAW bijvoorbeeld...er zit pace in.
ik heb alleen maar een solid framerate gehad, op een paar cutscenes na waar ik een paar hic ups heb meegemaakt.
De chainsaw rifle is magnifiek online, echt de ultimate vernedering voor je tegenstander als je oppeens uit een corner springt om hem helemaal in pieces en bits kapot te zagen.
Dit is een game van gewoon lekker raggen, verstand op nul en knallen.
Storywise? tja wat zal ik zeggen....koop deze game niet als je een episch verhaal verwacht want dat heeft ie niet, koop em wel als je van shooters, gore (veel gore) en amerikaanse cliches houdt
Het hide and cover systeem werkt in tegenstelling tot een heleboel andere games die deze methode van gameplay hanteren gewoon goed, het werkt gewoon, online vind ik deze manier van spelen veel en veel heftiger dan met GRAW bijvoorbeeld...er zit pace in.
ik heb alleen maar een solid framerate gehad, op een paar cutscenes na waar ik een paar hic ups heb meegemaakt.
De chainsaw rifle is magnifiek online, echt de ultimate vernedering voor je tegenstander als je oppeens uit een corner springt om hem helemaal in pieces en bits kapot te zagen.
Dit is een game van gewoon lekker raggen, verstand op nul en knallen.
Storywise? tja wat zal ik zeggen....koop deze game niet als je een episch verhaal verwacht want dat heeft ie niet, koop em wel als je van shooters, gore (veel gore) en amerikaanse cliches houdt

De AI is wel irritant soms maar toch wel beter dan 90% van de andere AI's. Vergelijk deze maar eens met Perfect dark.. In GoW coveren ze nog wel als je dat roept.
Ook als Dom weer eens door de Kryll word gevloerd revived hij weer als bij toverslag en kun je gewoon door.
Verder vind ik de afwisseling en de Pacing ook goed. Level 3 heeft niet al te veel te maken met cover shootouts maar met pure survival horror. Vehicle stukje is ook wel even leuk.
Ook vind ik de SP niet zo heel kort, na een behoorlijk aantal dagen spelen zit ik nog maar in level 3. Ik speel dan ook op hardcore en heb redelijk wat moeten restarten. Precies de juiste difficulty, met roekeloze play ben je op dit niveau vrijwel meteen dood. Co-op is zowaar nog vetter.
Mijn eerste uitspraak was na een uur of 3 spelen vrij impulsief, maar ook nu 4 dagen later zeg ik nog 'GOTY fo sho'. De beste online game op de consoles.
Ook als Dom weer eens door de Kryll word gevloerd revived hij weer als bij toverslag en kun je gewoon door.
Verder vind ik de afwisseling en de Pacing ook goed. Level 3 heeft niet al te veel te maken met cover shootouts maar met pure survival horror. Vehicle stukje is ook wel even leuk.
Ook vind ik de SP niet zo heel kort, na een behoorlijk aantal dagen spelen zit ik nog maar in level 3. Ik speel dan ook op hardcore en heb redelijk wat moeten restarten. Precies de juiste difficulty, met roekeloze play ben je op dit niveau vrijwel meteen dood. Co-op is zowaar nog vetter.
Mijn eerste uitspraak was na een uur of 3 spelen vrij impulsief, maar ook nu 4 dagen later zeg ik nog 'GOTY fo sho'. De beste online game op de consoles.
R-Type wrote:Mijn eerste uitspraak was na een uur of 3 spelen vrij impulsief, maar ook nu 4 dagen later zeg ik nog 'GOTY fo sho'. De beste online game op de consoles.
Kan ik me in vinden. Online is echt gewoon dik pret.
GeNoMe wrote:koop deze game niet als je een episch verhaal verwacht want dat heeft ie niet,
Rofl, zo'n zonde vond ik dat. Verhaaltje in booklet is wel aardig. Maar in de game komt er nauwelijks iets van terug... Khoop dat in een eventuele sequal (duh) er toch iets meer naar voren komt... Prequal zou ook wel tof zijn. Maar voorlopig vermaak ik me genoeg