Help! NAC monitor probleem
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Ik heb sinds nu net grafische problemen met mijn NAC
Het gaat om horizontale strepen door het beeld, flikkeren en rare glitches...
Toevallig heb ik van het weekend nog al mijn games getest of ze werkten, toen had ik 0,0 problemen.
Ik heb geen idee waar ik hiermee moet beginnen...?
EDIT: zie post hieronder
Het gaat om horizontale strepen door het beeld, flikkeren en rare glitches...
Toevallig heb ik van het weekend nog al mijn games getest of ze werkten, toen had ik 0,0 problemen.
Ik heb geen idee waar ik hiermee moet beginnen...?
EDIT: zie post hieronder
Last edited by Sp33dFr34k on Sun Oct 04, 2015 10:38, edited 2 times in total.
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Re: Help! NAC grafische errors
Nevermind, I was being a retard...
Ik heb er niet aangezeten vreemd genoeg, maar even de h en v size/pos aanpassen did the trick. Nooit geweten dat je dan zo'n ernstige glitches kunt krijgen...
Ik heb er niet aangezeten vreemd genoeg, maar even de h en v size/pos aanpassen did the trick. Nooit geweten dat je dan zo'n ernstige glitches kunt krijgen...
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Re: Help! NAC grafische errors
Ok, helaas was dat blijkbaar niet het probleem. Het is terug en nog erger dan tevoren... De onderste helft van het beeld is gewoon niet om aan te zien, veel horizontale lijnen en vervormingen. Dit keer heeft het aanpassen van de pots op dat PCB voor de monitor geen zin meer... Iemand een idee wat ik kan checken??
Heb je een foto?
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Re: Help! NAC monitor probleem
is het wel een monitor probleem???
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Ja ik weet het niet? Alle PCB's die ik erin hang geven dezelfde problemen...
Ik zou beginnen met een cap kit. Je probleem lijkt op een fold over of wrap around van het beeld (onderste beeldlijnen 'vouwen' terug naar midden van de monitor).
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Leek mij ook, het kan niets anders zijn voordat ik daaraan begin dat je weet Arjan? Heeft iemand wellicht een handleiding of in ieder geval stappen voor een NAC specifiek? Gaat een leuke klus worden
Cap kitje valt wel mee, als je een beetje soldeer skills hebt is het goed te doen
Welk type scherm zit er in je NAC?
Welk type scherm zit er in je NAC?
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Heb het ding nog nooit open gehad, dus ik weet het eerlijk gezegd niet eens... Heb ook nog nooit een monitor hoeven ontladen, dus eerst maar eens even goed inlezen. Solderen zelf lukt verder wel in ieder geval.
Als het de originele monitor is, is dat een MS9-29. Toshiba beeldbuis met een Nanao Chassis. Ik ben geen expert op monitoren, maar zonder eerst een cap kit te doen hoef je m.i. niet beginnen met verder troubleshooten. Veel te veel problemen met monitoren komen door uitgedroogde/lekkende condensatoren.
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Okee top, ga ik daarmee beginnen, hopelijk is het daarmee opgelost. Gezien ik dat nog nooit gedaan heb ben ik blij dat Pascal een handje wil helpen, thanks!
EDIT: heb het even gechecked, het is een MS9-29S.
EDIT: heb het even gechecked, het is een MS9-29S.