Even voorstellen topic / introduce yourself!
Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!
Welcome!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
-
- Active Level:
Hallo mensen!
Anime en Games fan hier uit het noorden van ons landje.
Ik ben sinds een jaar of zo behoorlijk met shmups bezig, voornamelijk Crimson Clover, Gundemonium en nog een paar PC games. Ontzettend vermakelijk en na lang hier zitten spieken naar verzamelingen en zo toch besloten om mij te registreren. Mijn favo genres zijn dan ook Shmups en Visual Novels, soms wat JRPG's. Ik ben wel echt een PC gamer en heb niet bijzonder veel met consoles omdat ik denk dat ik daar teveel aan uit ga geven
En zo komt mijn anime collectie niet meer aan de beurt.
Over wat mogelijke upgrades heb ik wat vraagjes die ik nog even elders hier ga posten.
Anime en Games fan hier uit het noorden van ons landje.
Ik ben sinds een jaar of zo behoorlijk met shmups bezig, voornamelijk Crimson Clover, Gundemonium en nog een paar PC games. Ontzettend vermakelijk en na lang hier zitten spieken naar verzamelingen en zo toch besloten om mij te registreren. Mijn favo genres zijn dan ook Shmups en Visual Novels, soms wat JRPG's. Ik ben wel echt een PC gamer en heb niet bijzonder veel met consoles omdat ik denk dat ik daar teveel aan uit ga geven

Over wat mogelijke upgrades heb ik wat vraagjes die ik nog even elders hier ga posten.
Welkom. Genoeg shmup liefhebbers hier...vooral Cave is mateloos populair (ook bij mij). Speel je naast PC shmups zoals Crimson Clover ook nog arcade shmups (bijvoorbeeld via emulatie)?
-
- Active Level:
Hoi Cthulhu, helaas ben ik daar totaal niet in thuis.... Mocht je een keer de tijd hebben om met mij te PMen dan heel graag. Ik zou graag veel meer uit de PC opties willen halen.
Welkom! Hoe meet shmuppers hoe beter 

waiwainl wrote:Welkom! Hoe meet shmuppers hoe beter :-D
Shmuppers united?
ShmupOtaku wrote:Hoi Cthulhu, helaas ben ik daar totaal niet in thuis.... Mocht je een keer de tijd hebben om met mij te PMen dan heel graag. Ik zou graag veel meer uit de PC opties willen halen.
Ik moet wel zeggen dat ik meer van de arcade PCB's en cabs ben en wat minder van de emulatie en PC spellen, ik kan niet zo goed overweg met computers (heb er geen geduld voor). Meestal speel ik een shmup via MAME om te kijken of het de moeite waard is om te kopen en in m'n cabs te proppen...tegenwoordig zijn de meeste Cave spellen best goed te spelen via emulatie dus ik raad zeer zeker aan om dat eens te proberen. Het is niet altijd 100% hetzelfde als de originele PCB, maar amusant en speelbaar zijn ze zeker.
Van harte welkom!
-
- Active Level:
Bedankt voor de gastvrijheid!
welkom, altijd goed meer versterking in het noorden

Hey, welkom op het forum.
Ik ben ook meer een pc gamer.... Steam en cabs gaan prima samen
Ik ben ook meer een pc gamer.... Steam en cabs gaan prima samen

Hallo mensen van Nozomi,
Hierbij wil ik me even voorstellen.
Ik ben al een tijdje een lid van het forum, maar heb niet eerder iets gepost.
Aanvankelijk werd ik lid om een goede stickbouwer te vinden. Wat inmiddels gelukt is.
Maar nu ben ik inmiddels zover om wat actiever mee te doen op het forum en kennis te delen op te doen.
Systemen die ik bezit: (allen zijn ntsc en aangesloten via rgb)
Famicom
PC-Engine Duo-R
MegaDrive
Super Famicom
Nintendo 64
Playstation 2
Xbox
Gameboy
Enkele favoriete retro games:
Zelda III
Secret of Mana
Super Metroid
Super Mario World 2
Donkey Kong Country 2
Final Fantasy VI
R-Type III
Little Big Adventure 2
En wat moderne:
Shadow of the Colossus
ICO
Dark Souls
FEZ
Crypt of the Necrodancer
Bioshock Infinite
Dear Esther
Faster Than Light
Vooral spellen met goede sfeer,muziek en interessante art direction eigenlijk.
Hierbij wil ik me even voorstellen.
Ik ben al een tijdje een lid van het forum, maar heb niet eerder iets gepost.
Aanvankelijk werd ik lid om een goede stickbouwer te vinden. Wat inmiddels gelukt is.
Maar nu ben ik inmiddels zover om wat actiever mee te doen op het forum en kennis te delen op te doen.

Systemen die ik bezit: (allen zijn ntsc en aangesloten via rgb)
Famicom
PC-Engine Duo-R
MegaDrive
Super Famicom
Nintendo 64
Playstation 2
Xbox
Gameboy
Enkele favoriete retro games:
Zelda III
Secret of Mana
Super Metroid
Super Mario World 2
Donkey Kong Country 2
Final Fantasy VI
R-Type III
Little Big Adventure 2
En wat moderne:
Shadow of the Colossus
ICO
Dark Souls
FEZ
Crypt of the Necrodancer
Bioshock Infinite
Dear Esther
Faster Than Light
Vooral spellen met goede sfeer,muziek en interessante art direction eigenlijk.
Last edited by Lihinian on Thu Oct 15, 2015 15:18, edited 1 time in total.
Welkom
wie zou dat kunnen zijn?
Lihinian wrote:Hallo mensen van Nozomi,
.......
Aanvankelijk werd ik lid om een goede stickbouwer te vinden. Wat inmiddels gelukt is........
wie zou dat kunnen zijn?
Welkom!
Chronotrigger niet
?
Lihinian wrote:enkele favoriete retro games:
zelda III
secret of mana
final fantasy vi
Chronotrigger niet

Anunaki wrote:WelkomLihinian wrote:Hallo mensen van Nozomi,
.......
Aanvankelijk werd ik lid om een goede stickbouwer te vinden. Wat inmiddels gelukt is........
wie zou dat kunnen zijn?
Haha, you guessed it right

Danku danku iedereen, wat een welkome plek is het hier toch.
Er zijn er altijd een paar die je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen. Hier nog een paar
Chrono Cross, Legend of Mana, FFX, Nier, Fragile Dreams, Xenoblade, Seiken 3, Castlevania IV, Axelay (zelfde componist als castlevania iv), Lifeforce/Salamander, Rondo of Blood, Terranigma, Bahamut Lagoon.
Niet eens ieder spel heb ik gespeeld, en bij meeste spellen kende ik eerst de soundtrack al voordat ik ze uberhaupt ging spelen

Machello wrote:Welkom!Lihinian wrote:enkele favoriete retro games:
zelda III
secret of mana
final fantasy vi
Chronotrigger niet?
Er zijn er altijd een paar die je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen. Hier nog een paar

Chrono Cross, Legend of Mana, FFX, Nier, Fragile Dreams, Xenoblade, Seiken 3, Castlevania IV, Axelay (zelfde componist als castlevania iv), Lifeforce/Salamander, Rondo of Blood, Terranigma, Bahamut Lagoon.
Niet eens ieder spel heb ik gespeeld, en bij meeste spellen kende ik eerst de soundtrack al voordat ik ze uberhaupt ging spelen

Last edited by Lihinian on Wed Sep 09, 2015 00:39, edited 1 time in total.
Lihinian wrote:Er zijn er altijd een paar je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen.
Agree. Ik heb al een tijdje wat soundtracks van oudere rpg's (voornamelijks snes) in een playlist staan. Vind het heerlijke muziek voor onder het werk
-
- Active Level:
Welkom! leuke titels!
Machello wrote:Lihinian wrote:Er zijn er altijd een paar je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen.
Agree. Ik heb al een tijdje wat soundtracks van oudere rpg's (voornamelijks snes) in een playlist staan. Vind het heerlijke muziek voor onder het werk
De snes sound chip, die heeft iets speciaals wat geen enkele andere console heeft.
Hij klinkt op een bepaalde manier zelfs beter dan z'n opvolger de n64, als je het mij vraagt dan.
De sd2snes is trouwens erg aan te raden als je de chiptunes op originele hardware wilt luisteren

Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=3yPQT7ZpteE
Dit is al helemaal tof als je een spdif mod hebt. Nog toffer als je een oude snes hebt waarin de soundchip een los afgeschermde module is. Die klinkt het warmst en helderste. Een vriend van mij heeft die, en heeft er ook een betere hoogwaardige crystal klok ingezet die normaal in cd spelers gezet worden.