Afgelopen weekend heb ik in Zoetermeer bij Nozomi mijn eerste 'project' opgepikt. Ik heb een Silver Strike Bowling cabinet voor een leuk prijsje van Psykick gekocht om deze om te toveren tot een MAME arcade cabinet voor thuis. Deze kast leent zich prima voor een starter zonder technische kennis. Hardware en software ben ik wel in thuis, maar elektronica is niet echt mijn ding zeg maar

Nadat ik de kast ontdaan had van de oude hardware (op het scherm na) en schoon had gemaakt, heb ik een laptop via HDMI aan het scherm gehangen om te kijken wat onder andere de optimale resolutie was en dergelijke. Het viel me op dat het bureaublad niet helemaal op het scherm paste waarna ik de setup van het scherm wilde raadplegen of dit aan te passen was. De setup heb ik gevonden middels de knoppen op de tv alleen was deze optie uitgegrijsd. Daarom ben ik wat verder gaan zoeken in de instellingen waarbij ik op een optie kwam met de tekst 'lock menu'. Deze heb ik per ongeluk aangezet. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om middels de knoppen op het scherm in het menu te komen, tevens heb ik zwart beeld en krijg ik niets meer op het scherm. Ik heb zo'n beetje alle connections aangesloten gehad (kabel, HDMI, VGA, SCART), maar krijg geen beeld meer.
Op internet heb ik meerdere sites gevonden die tips geven over hoe je het menu weer kunt unlocken, maar allen geen succes. Ik heb ook informatie gevonden die vermelden dat je dit moet doen met een remote. Nu ga ik er van uit dat dit scherm geen remote sensor heeft, toch heb ik dit geprobeerd met een universele remote. Ook zonder succes.
Misschien heeft één van jullie een mogelijke oplossing ??
Qua merk model is het enige wat ik (toe nu) heb kunnen vinden:
Serienummer control panel: BEKO ELEKTRONIK ZN4.191-10
Serienummer Scherm: BEKO ELEKTRONIK Z1J194-11
Als je meer informatie nodig hebt hoor ik het graag!
Alvast dank