Moeilijk, moeilijk,moeilijk de eerste 5 is geen probleem, maar daarna wordt het lastiger.
Goed, toch maar wat genoteerd:
1. Super Street Fighter II X (Arcade)
Naar mijn idee de ultieme editie van de SFII games , alhoewel ze allemaal goed zijn. Speel het nog geregeld.
2. Castlevania Symphony of the Night (Psx jap)
Ooit bij jap. release op de gok gekocht omdat ik Castlevania games leuk vondt, wat werd ik aangenaam verrast! Dit blijft toch wel de allerbeste Castlevania game.
3.Samurai Spirits 2 (Neo Geo)
Met deze game liet SNK zien waartoe ze in staat waren en niet alleen maar SF clones aan het produceren waren. Alles klopt aan deze game, het zag er toen echt goed uit en de muziek...wat een sfeer!
4.Metal Slug (Neo Geo)
Met de opkomst van het 3d tijdperk maakte SNK gewoon nog dit soort games. Met liefde gemaakt , dat kan je zien, door ex medewerkers van Irem.(dat kan je ook zien)
5.Super Mario World (Snes)
Geweldige leuke game, al die secrets vooral!
6.Zelda Ocarina of Time (N64)
Nog steeds is er geen betere Zelda, maar mijn verwachtingen zijn hoog gespannen voor de WiiU versie.
7.Sonic 1 (SMD)
Wow, wat was ik hier verslaafd aan zeg! Vooral het eerste level vind ik nog steeds een van de hoogtepunten. Dit is waar gameplay,graphics en sound perfect bij elkaar komen.
8.F-Zero (NGC)
Omdat ik 'm leuker vindt dan de N64 versie. Ziet er nog steeds goed uit trouwens!
Vooral leuk toen ik er achter kwam dat de AX banen er ook in zaten.
9.Street Fighter 4 (X360)
De game ziet er niet uit, maar het heeft voor een mooie opleving in de fightinggame community gezorgd. Omdat dit de enige game was die ik veel online speelde, hoort hij in het rijtje thuis.
10.Dodonpachi Daioujou (Arcade)
Nog steeds een van de betere van Cave, zonder Lolita's en Fantasy.
Honourable mentions:
Toaplan games (bijna allemaal goed)
Kikikaikai Ninja
Gradius serie
Aleste serie
Ik kan er nog wel 20 bij zetten, maar ik stop hier maar..