Wil al héél graag en best lang een Daytona cab, maar nooit wat van gekomen door andere prioriteiten.
Maar nu werd ik hier getipt op een marktplaats advertentie die ik niet kon laten gaan xD
Na paar telefoontjes de knoop doorgehakt en vandaag ingepland om het te gaan ophalen.
Ik wilde de Daytona eigenlijk in de woonkamer, maar naast mijn Cross Desk en Vewlix helaas geen plek meer

Met mijn zolderkamer doe ik niks (zou ooit thuiskantoor worden, maar ik werk toch voornamelijk op de zaak of beneden, dus zolder staat nog steeds zo goed als leeg).
Dus weet je wat, ik heb de virus te pakken en dit wordt gewoon mijn kleine Arcade halletje haha!
We gaan dus beginnen te vullen met de Daytona USA

Helemaal leeggemaakt ter voorbereiding:

De trip gaat naar België, in een dorpje vlakbij Brugge.
Daar woont Flay, a.k.a. Wim 20 minuutjes vandaan en hij kwam helpen vandaag, dat komt goed uit!
Deze meester verhuizer hadden we vandaag niet kunnen missen, dat blijkt wel weer toen MasterG en ik de cabs naar de zolder probeerden te krijgen...
Een grote bus gehuurd, ik zat te twijfelen tussen de Toyota Hiace of de Mercedes Sprinter.
Voor de zekerheid maar de Sprinter genomen:

Super glad vanmorgen, maar gelukkig veilig aangekomen op plaats van bestemming

En hier staat ie dan, nog niet wetende dat ie uit elkaar wordt gehaald:

Het is in redelijk goede staat, maar heeft zeker werk nodig:
- Hoekjes van de kappen zijn kapot (binnenste niet, misschien dat ik de niet kapotte omruil voor de kapotte aan de zichtkant)
- Sigaretten afdrukken op 1 van de dashboards
- Stukje uit de stuur
- Stoel player 2 zit los en niet vast te zetten
- Monitor regel PCB (brightness, etc.) door mezelf tijdens verplaatsen lichtjes gebroken, hoop dat die het nog doet!
- Sleutels missen
- Lampen missen
- Speakertjes in dashboard zijn ingedrukt
- PCB 1: Als je naar rechts in een drift wilt gaan, stuurt ie opeens naar links :S
- PCB 2: Artifacts, foutjes in graphics
(volgens verkoper komt PCB problemen door de stof/zand op de PCB, ik hoop het...)
Goede dingen:
- Kappen zien nog redelijk goed uit, afgezien van de gebroken hoeken
- Schermen nauwelijks burn in (héél klein beetje bij "insert coin", en hopelijk doet de regel PCB het nog na mijn gekluns)
- Stoelen zien er ook goed uit, behalve dat 1 stoel niet goed vast zit
- Force Feedback doet het nog goed
- Pedalen zijn in orde
- Afgezien van bovengenoemde, verder geen opvallende schade, krassen, deuken etc.
- Marque is nog helemaal gaaf, ik moet alleen nog lampen (race leader) en TL buizen (daytona) fixen.
Anderhalf uur bezig geweest met uit elkaar halen, trap beneden en de bus in.
(nogmaals bedankt Wim!)
En heel blij dat ik voor de Sprinter ben gegaan!

Alles goed vastgezet en toen weer twee uur terug karren naar Rotterdam en hier zijn we dan op mijn oprit:

Er zat overigens een frkn kuub zand in de twee basis dingen, dafuq?!
Deze heeft 9 jaar bij de verkoper thuis gestaan, maar heeft dat ding daarvoor in een woestijn gestaan ofzo :S
Ben een half uur bezig geweest om alle zand eruit te blazen en te stofzuigen.
En de uitdaging.......

Twee trappen omhoog, beide met een bocht... omg...
MasterG en ik waren 3 uur bezig geweest om alles boven te krijgen, he-le-maal ka-pot!!!
(waar is Wim!!!???)
We dachten dat de basis het moeilijkste zou zijn, gezien gewicht en formaat, maar deze gingen nog relatief makkelijk.
Met de monitoren waren we eeecht lang bezig, trede voor de trede, pfffffff
We hebben mijn trappen, muren, leuningen en ledematen beschadigd...
Maar als Daytona eenmaal draait, all worth it wahaha
We dachten dat we vanmiddag al konden spelen, dat zit er dus niet in xD
MasterG had nog een bezoek aan familie vanavond, ik had nog een verjaardag, maar dat zit er ook niet meer in, echt kapot...
Drie uur, 3 paniekaanvallen en 3 zelfmoordpogingen later:

Zo ligt het er nu bij, ik kan nu even geen Daytona meer zien.
Het in elkaar zetten zal een op andere dag moeten gebeuren, wanneer ik weer hulp heb.
Volgens mij heb ik ook niet de juiste gereedschap

Ik vind het best lastig als noob, ook het instellen etc. is mij nog allemaal nieuw en moeilijk.
Zou iemand hier met ervaring met deze cabs een keer willen langskomen?
Je hulp is van harte welkom en hou ik de bier koel en eten warm!
Ik ga nu ff mijn rust pakken