WTB: chassis MS2930
het chassis van mn monitor in de blast city is doorgebrand en ik ben nu op zoek naar een vervangend chassis.
als iemand er 1 heeft en wil verkopen, graag reactie, ik zou er enorm mee geholpen zijn.
bedankt,
als iemand er 1 heeft en wil verkopen, graag reactie, ik zou er enorm mee geholpen zijn.
bedankt,

Re: WTB: chassis MS2930
Dit mag ook een MS2931 zijn (digitaal) of Rodotron 666B dan wel Wei Ya 3129B aftermarket model.

Wat bedoel je met doorgebrand? Niet meer te repareren?
Verticaal was dood, lopt geen output meer, HV sectie lijkt totaal niet te lopen, er komt geen spanning op de buis. (Deflectie doet het inmiddels weer, ik hoor coil chatter op de nek cq. als je de attract mode kent, weet je waneer het scherm verandered en de yoke 'anders klinkt'.)
Chassis was er slecht aan toe, de tracks onder de verticale IC waren zwaar verhit, deze IC zat te 'lassen' tegen de heatsink aan.
Inmiddels al flink overheen geweest, en alles ziet er OK uit, geen gaten of lek in de lopt, geen bliksem, maar hij brengt de buis gewoon niet op HV..
Ik ben verder niet goed met monitoren, als je iemand kent in NL die deze dingen repareert, alle hulp is welkom. Chassis is vrij uniek heb ik me laten vertellen.
Chassis was er slecht aan toe, de tracks onder de verticale IC waren zwaar verhit, deze IC zat te 'lassen' tegen de heatsink aan.
Inmiddels al flink overheen geweest, en alles ziet er OK uit, geen gaten of lek in de lopt, geen bliksem, maar hij brengt de buis gewoon niet op HV..
Ik ben verder niet goed met monitoren, als je iemand kent in NL die deze dingen repareert, alle hulp is welkom. Chassis is vrij uniek heb ik me laten vertellen.

bedankt voor het meedenken kerel. nader onderzoek heeft uitgewezen dat het de buis is die de ellende veroorzaakt. vandaag nog even afwachten en als de laatste optie niet lukt, dan gaat de cab weg.

Bummer man! Straks misschien cab-loos!
Krijg je inmiddels al ontwenningsverschijnselen?
Krijg je inmiddels al ontwenningsverschijnselen?

Ron, Chassis is niet meer het probleem.
De bliksemshow in de nek v/d buis met een nieuw 100% chassis wel.
Buis lek of short in de nek. Werkt alleen moeilijk binnen een vacuum dus niet te fixen.
Nieuw buis nodig dus.. we hebben nog wat opties, maar het begint af te lopen nu.
De bliksemshow in de nek v/d buis met een nieuw 100% chassis wel.
Buis lek of short in de nek. Werkt alleen moeilijk binnen een vacuum dus niet te fixen.
Nieuw buis nodig dus.. we hebben nog wat opties, maar het begint af te lopen nu.

Ik heb wel een buis liggen + 31 khz chassis, geen idee welk merk. Er zit wel brand in en kleuren zijn vaag, maar dat laatste zal het chassis zijn, mag je zo ophalen
Waarschijnlijk compleet andere Yoke, tenzij het een zelfde buis is..
het doek is gevallen, de blast gaat weg. jammer voor de rest wel een prachtige cab en prima werkend, maarja zonder monitor is t was lastig spelen.

ik denk jullie spelen die Cave games inmiddels op het geluid van de yoke 

Yoke swap enzo kan, maar ik waag me daar niet aan. Hele geometrie en alles opnieuw, zo mooi als in de fabriek krijg je het nooit, en een berg werk als ik het lees.
Plus hoogspanning is geen vriend van mij. Gewoon klotenzooi, pech.
Heb zelf ook al twee monitoren dood gehad tientallen jaren terug toen ik met de hobby begon en het blijft kut. Helemaal met een exotisch model zoals in de blast zit.
Plus hoogspanning is geen vriend van mij. Gewoon klotenzooi, pech.
Heb zelf ook al twee monitoren dood gehad tientallen jaren terug toen ik met de hobby begon en het blijft kut. Helemaal met een exotisch model zoals in de blast zit.

hoeveel inch zit er in ??
misschien heb ik wel iets
misschien heb ik wel iets
29" Nanao MS2930
Toshiba A68LBT696X buis
De buis is een apart type, de impendance v/d yoke is afwijkend vs. normale yokes.
Het chassis moet hier ook rekening mee houden anders stuurt hij teveel naar de yoke. (LH=0.2mH, LV=16mH)
MS9 of MS8 past hier zo 1-2-3 niet in omdat de bezel gemaakt is voor de bolling van de MS2930. Misschien met wat strips tussen de bezel en de buis, maar ik weet het niet zeker hoe dat uitpakt. Misschien iemand die er eerder eentje getransplanteerd heeft?
Qua aansluiting en pluggen is een MS9 wel een idee. Maar ja, die groeien ook niet aan de bomen.
Toshiba A68LBT696X buis
De buis is een apart type, de impendance v/d yoke is afwijkend vs. normale yokes.
Het chassis moet hier ook rekening mee houden anders stuurt hij teveel naar de yoke. (LH=0.2mH, LV=16mH)
MS9 of MS8 past hier zo 1-2-3 niet in omdat de bezel gemaakt is voor de bolling van de MS2930. Misschien met wat strips tussen de bezel en de buis, maar ik weet het niet zeker hoe dat uitpakt. Misschien iemand die er eerder eentje getransplanteerd heeft?
Qua aansluiting en pluggen is een MS9 wel een idee. Maar ja, die groeien ook niet aan de bomen.

Jeetje wel klote man. De Blast heeft idd een vrij exotisch model, ik ben er nooit eentje los tegengekomen. MS9 en 8 zijn ondertussen echt behoorlijk schaars, vooral eentje zonder of zelfs minimum burn.
Ik heb wel wat schermen liggen die erin kunnen, maar ik weet niet of het de perfecte oplossing is. Ik heb wel een Blast te koop evt. of mss een inruilconstructie. Voor het NGC maakt het niet zo heel veel uit als we een dedicated 15k Blast hebben bijv.
Mocht je zelf een idee erover hebben moet je het maar laten weten
Ik heb wel wat schermen liggen die erin kunnen, maar ik weet niet of het de perfecte oplossing is. Ik heb wel een Blast te koop evt. of mss een inruilconstructie. Voor het NGC maakt het niet zo heel veel uit als we een dedicated 15k Blast hebben bijv.
Mocht je zelf een idee erover hebben moet je het maar laten weten

- Marcosan30
- Active Level:
Super van je has, ik weet dat ref een dedicated 15k blast zelf prefereert.
Hij speelt alleen maar cave shizzle
Hij speelt alleen maar cave shizzle

Wauw, een betere deal dan die van Hasan ga je nooit vinden.
Misschien heeft Anton anders nog een Naomi beeldbuis over waar je dan een Tri-sync chassis op kan zetten?
Heb Patrick er laatst in Hilversum drie meegegeven voor Anton.
- sombetzki
- Active Level:
joeks wrote:Misschien heeft Anton anders nog een Naomi beeldbuis over waar je dan een Tri-sync chassis op kan zetten?
Heb ik ook al ge-oppert. Desnoods een Naomi buis met 31k chassis erin en verkopen als zijnde een JVS cab.