Gezocht Neo Geo arcade kast.
Gezocht Neo Geo arcade kast.
Ik ben op zoek naar een toffe neo geo arcade kast voor op mijn kantoor in Amsterdam. Hoop een echte eye catcher te vinden.
Wil wel graag eentje die zo origineel mogelijk is. Bedoel ik me een echt neo geo moederbord en een crt beeldbuis erin. Het mooiste zou zijn dat er een 161 in 1 cartridge in zit.
Wie kan mij helpen hiermee? Ben al tijdje aan het zoeken op internet maar kan nog niet zoveel vinden...
Qua prijs heb ik wel wat te besteden. Het liefst zou ik een btw bon hebben maar dat is geen must. En ik heb ook extra geld over als iemand hem kan bezorgen.
Hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik kan niet wachten om weer die meesterlijke spellen te spelen van de Neo geo.
Wil wel graag eentje die zo origineel mogelijk is. Bedoel ik me een echt neo geo moederbord en een crt beeldbuis erin. Het mooiste zou zijn dat er een 161 in 1 cartridge in zit.
Wie kan mij helpen hiermee? Ben al tijdje aan het zoeken op internet maar kan nog niet zoveel vinden...
Qua prijs heb ik wel wat te besteden. Het liefst zou ik een btw bon hebben maar dat is geen must. En ik heb ook extra geld over als iemand hem kan bezorgen.
Hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik kan niet wachten om weer die meesterlijke spellen te spelen van de Neo geo.
Re: Gezocht Neo Geo arcade kast.
Ik begrijp je ongeduld, maar stel je eerst even voor, dat is wel zo netjes 

Asure wrote:Ik begrijp je ongeduld, maar stel je eerst even voor, dat is wel zo netjes
Je hebt helemaal gelijk! Gedaan, blijft lastig om iets over jezelf te vertellen maar heb een poging gedaan

- Marcosan30
- Active Level:
Ondanks dat je vraag heel duidelijk is, zijn de mogelijkheden nogal divers:
1. Een dedicated mvs kabinet (voordeel wiring direct in orde voor neo geo games, nadeel minder geschikt voor andere games)
Hoewel met adapters een boel bereikt kan worden.
2. Een reguliere houten kast met mvs moederbord (veel keuze, wel vaak jamma wired en dan heb je deze nodig):
http://www.jammaboards.com/store/neogeo ... jamma.html
3. Een zogenaamd candy cabinet (Japans cabinet wat makkelijk geschikt te maken is voor allerlei soorten games)
Omdat we het wiel niet helemaal opnieuw hoeven uit te vinden, hier een linkje naar een topic met heel veel info:
viewtopic.php?f=4&t=4355
Mocht je er niet uitkomen dan zijn hier genoeg mensen die je verder willen helpen.
1. Een dedicated mvs kabinet (voordeel wiring direct in orde voor neo geo games, nadeel minder geschikt voor andere games)
Hoewel met adapters een boel bereikt kan worden.
2. Een reguliere houten kast met mvs moederbord (veel keuze, wel vaak jamma wired en dan heb je deze nodig):
http://www.jammaboards.com/store/neogeo ... jamma.html
3. Een zogenaamd candy cabinet (Japans cabinet wat makkelijk geschikt te maken is voor allerlei soorten games)
Omdat we het wiel niet helemaal opnieuw hoeven uit te vinden, hier een linkje naar een topic met heel veel info:
viewtopic.php?f=4&t=4355
Mocht je er niet uitkomen dan zijn hier genoeg mensen die je verder willen helpen.

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ben zelf niet zo heel handig dus zelf klussen eraan zie ik niet zo heel erg zitten. Een dedicated mvs is dan misschien wel de beste keuze. Ook omdat ik het zonde zou vinden als het geluid niet stereo zou zijn. Maakt mij niet zoveel uit als er niet zo makkelijk andere games op kunnen aangesloten worden.
Lees wel dat 1slot mvs wel via jamma stereo geluid kan hebben, dat vind ik ook prima dan natuurlijk. Wil er toch een multi cartridge in stoppen.
Als laatste zou ik wel het mooiste vinden als de knoppen kloppen. Dus alle 4 werkend... Extra selectie knop heb ik denk ik niet nodig dan toch? Die is toch om te switchen met een multi mvs?
Ben zelf niet zo heel handig dus zelf klussen eraan zie ik niet zo heel erg zitten. Een dedicated mvs is dan misschien wel de beste keuze. Ook omdat ik het zonde zou vinden als het geluid niet stereo zou zijn. Maakt mij niet zoveel uit als er niet zo makkelijk andere games op kunnen aangesloten worden.
Lees wel dat 1slot mvs wel via jamma stereo geluid kan hebben, dat vind ik ook prima dan natuurlijk. Wil er toch een multi cartridge in stoppen.
Als laatste zou ik wel het mooiste vinden als de knoppen kloppen. Dus alle 4 werkend... Extra selectie knop heb ik denk ik niet nodig dan toch? Die is toch om te switchen met een multi mvs?
Als geld geen rol speelt, dan zou ik voor een Super Neo 29 ofzo gaan, mooie japanse candy, 4-slot erin, gemaakt door SNK in Japan en overal neer te plempen. Dit is een dedicated MVS kast, mooi(er) design als een houten kast. Volgens mij ook nog wel een paar van in NL bij de bekende dealers. 4-Knops paneel is daar standaard op.
Waarschijnlijk heb je op een Royal Video of ander generieke houten(=woodie) kast Sidekicks gespeeld zoals veel van ons, maar op een Candy is het toch echt fijner
.
Waarschijnlijk heb je op een Royal Video of ander generieke houten(=woodie) kast Sidekicks gespeeld zoals veel van ons, maar op een Candy is het toch echt fijner

Heb nog eentje staan, een woodie - was ooit zelfs een neogeo kast, maar is generiek gemaakt.

Monitor is puik (Hantarex), geen burn, geen krassen in en goede kleuren.
Actieve boxen ingebouwd.
JAMMA wiring.
Ruimte zat voor een mooie SNK MVS 2 slots!
Moet nog wel paar dingetjes aan gebeuren:
Verder werkt ie perfect!
Mag voor 75,- weg.

Monitor is puik (Hantarex), geen burn, geen krassen in en goede kleuren.
Actieve boxen ingebouwd.
JAMMA wiring.
Ruimte zat voor een mooie SNK MVS 2 slots!
Moet nog wel paar dingetjes aan gebeuren:
- - marquee plaatje vervangen (glas is verder goed)
- bezel glas vervangen (is gebroken)
- voeding vervangen (is stuk)
- zijkanten moeten nog mooi plaatje krijgen
- nieuwe T-molds (heb ik liggen, krijg je erbij)
- bedieningspaneel moet nieuw acryl (zitten sigaretten burns in en je wilt die zilveren plaatjes & sigaret houders natuurlijk niet)
- coinslot werkt niet (al doet ie wel wat, maar krijg geen signaal?)
Verder werkt ie perfect!

Mag voor 75,- weg.
Last edited by waiwainl on Sun Sep 14, 2014 21:04, edited 1 time in total.
Hey Jorrit, leuk dat je je topic op Nozomi heb geopend. Zou wel heel toevallig zijn als ik je niet heb ontmoet dit weekend 
Zoals ik je ook aan gaf is een NEO29 in mijn ogen ook een goede keus. Mooie candy met echt een eigen stijl. Toevallig dat ik er eentje te koop heb staan
Mocht het iets voor je zijn i.p.v. een woodie dan hoor ik het wel.
*edit @ waiwainl mooie prijs voor de cab.

Zoals ik je ook aan gaf is een NEO29 in mijn ogen ook een goede keus. Mooie candy met echt een eigen stijl. Toevallig dat ik er eentje te koop heb staan

Mocht het iets voor je zijn i.p.v. een woodie dan hoor ik het wel.
*edit @ waiwainl mooie prijs voor de cab.
-
- Active Level:
Gewoon interesse vanuit mij. Wat zou je voor je NEO29 willen hebben?
Ja doet dat ff via PM'en dan 
Jinx zit hier niet de hele dag op F5 te drukken en als je een PM stuurt krijg je per mail een notificatie. Veel effectiever dan Norrit zijn topic kapen!

Jinx zit hier niet de hele dag op F5 te drukken en als je een PM stuurt krijg je per mail een notificatie. Veel effectiever dan Norrit zijn topic kapen!

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ben momenteel met Swoon in gesprek over een supermooie dedicated mvs. Hoop echt dat we er uit kunnen gaan komen.
@ Asure zo'n NEO29 is wel tof maar wel echt boven mijn budget... Mijn budget is max 500 euro...
@ jinxz toch bestaat het toeval want wij hebben elkaar toch echt niet ontmoet haha. Succes met de verkoop!
En Waiwainl ik vind hem tof maar ik ben niet handig genoeg om zelf te gaan knutselen. Weet zeker dat je wel iemand vind voor die prijs, lijkt mij een goede deal
Iedereen bedankt voor het meedenken. Mocht iemand nog een mooie kast in de aanbieding hebben hoor ik het graag. Zodra ik er eentje heb gevonden laat ik dat ook weten.
@ Asure zo'n NEO29 is wel tof maar wel echt boven mijn budget... Mijn budget is max 500 euro...
@ jinxz toch bestaat het toeval want wij hebben elkaar toch echt niet ontmoet haha. Succes met de verkoop!
En Waiwainl ik vind hem tof maar ik ben niet handig genoeg om zelf te gaan knutselen. Weet zeker dat je wel iemand vind voor die prijs, lijkt mij een goede deal
Iedereen bedankt voor het meedenken. Mocht iemand nog een mooie kast in de aanbieding hebben hoor ik het graag. Zodra ik er eentje heb gevonden laat ik dat ook weten.
Jorrit wrote:@ jinxz toch bestaat het toeval want wij hebben elkaar toch echt niet ontmoet haha. Succes met de verkoop!
Wow dat is inderdaad een mindblow. Ik sprak iemand de dag ervoor die niet aktief op nozomi zat en de dag dat jij je topic plaatste een topic zou plaatsen met letterlijk exact dezelfde vraag en exact dezelfde omstandigheden. Hij had ook wat meer voorkeur voor een dedicated MVS cab boven een NEO29.
Een Neo19 en SuperNeo29 zitten trouwens qua prijs niet in dezelfde ballpark. M'n Neo29 zou 995 euren kosten.
Haha dat is wel echt toevallig! Toch ben ik het echt niet, kijken of er nog een topic komt met dezelfde vragen 

Jorrit wrote:@ Asure zo'n NEO29 is wel tof maar wel echt boven mijn budget... Mijn budget is max 500 euro...
Ik denk dat je dan toch 'net' geen candy hebt, of je moet een goeie deal weten te vinden.
Af en toe komt er wel wat voorbij, maar ja.
De cheapste candy zou dan een Astro City zijn, meestal zo rond de 500-600 euro.
Dan een 1-slot mvs er in op jamma, reken €55. Een 161-in-1 ~60 euro ongeveer.
Soms een goede deal te vinden, reken grofweg minimaal 100 euro voor alleen de neo geo hardware als je mazzel hebt.
Rest nog 400 euro voor een candycab, das niet veel. Misschien buiten Nederland iets te vinden, maar met transport kom je dan ook al snel boven de 400 uit. Moeilijk moeilijk..

Deze NeoGeo 2 slot staat op marktplaats
waiwainl wrote:Deze NeoGeo 2 slot staat op marktplaats
Daar zitten nog wel de originele masterplay sticks op, je houd wel geld over om die te vervangen want die zijn echt ruk. (Heb er 1 gehad:))
Voor de rest prima kast, niet stuk te krijgen. 8 keer verhuisd en een keer helemaal leeg gehad, werkte fantastisch nog.