De vorige keer kwam er een vrachtwagen met een "sideloader" die de container op de grond zette. Dat maakte het lossen ontzettend eenvoudig. Vooral omdat ik geen heftruck heb

De dag vóór de aflevering van de huidige container kreeg ik te horen dat er dit keer geen side-loader beschikbaar was. Damn ... De enige oplossing zou zijn om een mannetje met een heftruck te vinden. Gelukkig heeft 't naburige bedrijf beide. Al moest ik ze nog om hulp vragen.
11.00 uur was de ETA voor de vrachtwagen met de goederen. Het kwam feiloos door de douane dus we're all good to go. Ik vroeg een buddy om te helpen bij het uitladen en hij gaf aan rond die tijd aanwezig te zijn om te helpen.
Just in case, was ik van plan om er al zo rond 09:00 uur te zijn.
Zodra ik aankwam stond de vrachtwagen te wachten met een pyjama dragende Poolse vrachtwagenchauffeur (die blijkbaar de nacht had doorgebracht voor de deur), hangend uit het raam. Kurwa! ... 2 uur te vroeg, nog geen heftruck, geen hulp voor de komende 3 uur en een luie niet helpende vrachtwagenchauffeur in z'n pyjama. Ik begon te beseffen dat er geen andere optie was dan de container zelf maar te legen. In ieder geval maar een beginnetje maken

40 + producten, variërend van een paar kilo tot 250 kilo per stuk. Ik hou van een goede uitdaging.
Gelukkig was de buurman met de heftruck beschikbaar om te helpen; al was het maar voor een korte tijd.
Na het verwijderen van de beugels waarmee de cabs aan de vloer zijn genageld en het verplaatsen van de eerste cabs naar de opening was al "snel" de eerste helft van de container geleegd.
Vanwege de hoeveelheid aan cabs, waren een aantal cabs plat gelegd op een speciale verdieping in de container. Helaas was die extra vloer geplaatst aan de voorkant, zodat de cabs daar achter niet eruit konden worden gereden . Die vloer moest er dus uit met 2 dikke cabs erop en ondertussen zonder buurman noch heftruck. Ik Macgyverde de 120kg cabs via een DHZ glijbaan die ik maakte van 2 gladde bielzen en kon vervolgens de vloer verwijderen om de laatste cabs eruit te halen.
Gelukkig arriveerde de hulp om de laatste 3 heavy ass cabs eruit te halen. Couldn't have done it without him.

Dus wat zat in de container?
Cho Chabudai Gaeshi
Een buddy van me vroeg of ik kon zoeken naar de gekste Japanse cab ... Zoveel keuze

Telkens als ik polshoogte nam op Nozomi stelde kwam er 1 game naar voren, "The Table Flipping game".
Ook wel bekend als als Cho chabudai Gaeshi of (╯ ° â–¡ °) ╯( â”»â”â”»
Waarschijnlijk niet een spel voor iedereen, maar een people-pleaser nevertheless;)
2200 euro
Meer foto's komen a.s. dinsdag.

Initial D5 arcade stage
Een cab die ik koester, is Initial D5. Ik hou van ieder facet van de Sega racers. In dit geval 't nieuwe model. De robuuste uitstraling, de decals en de crazy *ss topper. Zelfs het "film-grain" glas dat ze aan de voorkant van het LCD-scherm hebben geplaatst is iets dat je gewoon moet zien. Al is het maar om te beseffen hoeveel het toevoegt aan de graphics.
Een ander ding dat de huidige generatie Initial D cabs gemeen hebben, is de walgelijke laag op het stuur

Van deze twin is zoals iedereen weet 1 stuk verkocht aan Mr. Initial D The Cagemeister. De andere zal over een tijdje tekoop zijn. Dat zal geeft me wat tijd om 'm verder op te opknappen en uit te spelen (i wish);)
Prijs is € 2650 Bezorging in NL doe ik zelf en gratis.

Namco Noir
Waarschijnlijk kent iedereen de Namco Noir cabs wel. Ze staan bekend om de Tekken games en zijn pretty bad-ass. Wat ik nog nooit eerder zag op Noirs is deze zieke topper. Shinyness en TEKKEN!
Het control panel van de Noir is vrij laag. Je zou er een 43cm krukje voor nodig hebben.
De cab is 100 volt, en heeft het 2P CP erop.
Prijs van een Noir is € 1795
Optioneel kan ik leveren:
- Krukje
- Nieuw repro 2L16B control panel
- Subwoofer upgrade met remote
- Nieuw artwork voor de topper
- controller PCB's voor PS3/360/PC en retro consoles
- GRATIS bezorging in NL door yours truly

Namco Blanc
Terwijl iedereen Namco Noirs kent, hebben niet veel mensen ooit van de tegenovergestelde Namco Blanc gehoord!
De eenvoudige reden... het spel. Dragonball Zenkai ... Hoewel het spel goed zou kunnen zijn (ik kan me herinneren ooit een soortgelijke DB game op de SNES te hebben gespeeld), "moet" het spel met 4 man gespeeld worden. Dat maakt het wellicht minder aantrekkelijk en dat kun je zien aan de coin counter. De cabs hebben zo'n 1500-6000 credits op de teller. Een beetje Candie heeft makkelijk 10 tot 50x dat aantal plays. Het spel is niet zo populair en dus verkopen de arcade-eigenaars de cabs terwijl ze nog vrijwel nieuw zijn.
De interne hardware wordt in Japan geleased van Namco wat ook betekend dat die terug moeten naar Namco zodra de cab de arcade verlaat. Dus geen Namco 357 en geen i/o board. Een grote hindernis is dat de cabs alleen worden verkocht als groepen van 4 stuks. Gelukkig dat ik er tussen zit want ik verkoop ze uiteraard per stuk.
Ze zijn incl.de over de top topper, die tevens verwijderd kan worden. Eventueel is het artwork ook te vervangen voor een andere.
De cab is 100 volt, en heeft een 1P Control panel.
Het Control panel van de Blanc is relatief hoog. Je zou een 48/50 cm krukje nodig hebben.
Prijs voor een refurbished Blanc is € 1.895. Dat is incl. de topper etc.
Eén Blanc heeft 2 hoekjes van de plexi topper afgebroken. Je kunt bijna niet zien, maar hij gaat dan voor € 1755.
Optioneel kan ik leveren:
- Krukje
- Nieuw repro 2L16B control panel
- Subwoofer upgrade met remote
- controller PCB's voor PS3/360/PC en retro consoles
Volledige photo shoot : https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646676867868/

Naast de nieuwe lading goodies heb ik in de afgelopen tijd een mooie collectie candies geimporteerd en refurbished.
Sega Astro City
- 100 volt
- lichte burn-in
- ontzettend nette behuizing
- 695 euro
- Verzending 59 euro
- Stepdown converter 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646671593740/

Sega Blast City
- 100 volt
- geen burn-in
- Jamma wiring
- ontzettend nette behuizing
- 795 euro
- Verzending 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157647026825976/

Sega New Astro City
- Tecmo versie. Redelijk zeldzaam.
- 100 volt
- lichte burn
- nette behuizing
- 795 euro
- Verzending 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646674039310/

Sega Net City
- 100 volt
- zichtbare burn-in
- nette behuizing
- 895 euro
- Verzending 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646668015199/

Sega New Net City
- 100 volt
- geen burn-in
- nette behuizing
- 1095 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646668299149/

Zo weer ff genoeg gepost