Jongens, Ik ben absoluut geen heilige en heb ook mijn fair share gedownload van het internet. Maar om hier nu een community buy te houden en de boel als (digitale) kopieën te verspreiden is redelijk not done. Heb een beetje respect voor de betreffende journalist en koop gewoon zijn DVD of forever hold your peace.
Niet helemaal met je eens Robert. Zie het als een DVD die aan een paar mensen wordt uitgeleend. Voor 40 pond koopt niemand hier die DVD, nu heeft hij tenminste een sale erbij. Het zou wat anders zijn als iemand hier het meteen omzet naar een NZB of Torrent; maar dat is niet het type mens wat op Nozomi rondhangt. Dus die motivatie gaat niet op. We hadden ook kunnen wachten tot hij anderszins digitaal beschikbaar is - dat doen we ook niet.
Het feit dat je zelf download geeft voor mij aan dat het wat dubbelzinnig is wat je nu zegt.
Grijs gebied..? Nee hoor. Het is gewoon illegaal om kopietjes voor anderen te maken van copyrighted materiaal zoals deze DVD. Dat is anders dan het origineel uitlenen.
Wat een ieder persoonlijk doet moet hij/zij zelf weten, maar ben het eens met Robert dat het niet koosjer is om het op deze manier op het forum te organiseren.
We zijn hier niet zo moeilijk op nozomi.nl, maar sommige dingen zijn gewoon illegaal.
waiwainl wrote:En een Hyperspin hdd is niet grijs?
Maar prima, ik pas het aan naar dat de dvd rond gestuurd wordt - het is niet de bedoeling hier een enorm hetse van te maken
De manier waarop je het verwoord gaat het natuurlijk niet om, het gaat om de intentie om iets te delen waar mensen veel geld, tijd en moeite in hebben gestoken. Dat is totaal niet te vergelijken met Hyperspin, of iets anders om het voor jezelf goed te praten. Dus koop gewoon die dvd, of hou op met zeuren dat iets te duur is.
Is er iemand die de DVD verkoopt of weet hoe ik er aan kan komen? Ik ben zelf bezig met een game genaamd MInd strikes (nog steeds ) En de DVD zou ik heel goed kunnen gebruiken naast dat het me heel interessant lijkt. Iemand die weet waar ik het kan zien of vinden?