Ik ben Maandag op met mijn 2 zoontjes naar Epe gereden om het zelf te ervaren of het wat is of niet.
Entree is 8,- p.p. en dan is alles verder gratis.
Drinken kost een euro, en wat te snoepen 50 ct.
Ze gaan verhuizen naar Zwolle waar ook het computermuseum dan ge-exposeerd wordt word.
In Epe staat ongeveer 1/3e van wat ze hebben, en het is aardig compleet om een beeld te krijgen van de console en game geschiedenis.
Het is gewoon een leuke middag uit. Ik verzamel geen consoles of handheld meer (alles verkocht). Speel alles op mijn Pandora console. Dus, het is fijn om het weer eens op orginele hardware te spelen.
Het arcade gedeelte was gewoon UBER om 1 ding. Operation Wolf (zonder sticker defect zoals in Pony Park teleurstelleng van de dag Slagharen. Het park is leuk, maar een defect sticker op die cab. Zo jammer).
Om 1 of andere nostalgische reden, wordt ik zo blij als een kind in een speeltuin als ik die kast zie. En ik denk dat ik vanmiddag ook het meest op die kast heb gespeeld, En aan mijn oudste zoon gevraagd, of hij een foto wilde nemen met mij erbij.
Ja ja. eidelijk herenigd.
Je moet er gewoon een keer heen, als je oude retro games op orginele hardware wilt spelen, en wat oude arcade cabs als Chase HQ, Op Wolf, Mario Pinball, Pacman game/pinball etc. etc. wilt spelen.
Heb je je hele zolder vol staan met alle consoles, dan kom je niks nieuws tegen.
Bezit je een NGC, dan heb je ook genoeg speelgoed. Geen Op Wolf, maar veel andere cabs die dat gemis meer dan goed maken.
Voor mij, ik heb een Nomad vastgehad, zonder dat een eikel op een stand roept, dat hij duur is, en ik er af moet blijven.
Ik heb sinds aardig wat jaartjes weer op een Saturn, Jaguar en een 3DO gespeeld.
Voor het eerst een spelletje gespeeld op een Virtua boy. Letterlijk de enige console die ik nog nooit uitgeprobeerd had.
WiiU getest. Gezien dat een 3DS XL geen verbetering is van de 3DS.
Flink wat eenden vermoord:
CDI en een Snes naast elkaar. The good and the bad.
Mijn kinderen mij inmaken met Mario Kart.
Dat er belachelijk veel Pong clonen zijn.
Voor mij leuk om te zien dat er een display was van Delta Soft. Die jongens ken ik al jaren, en dat vond ik wel heel leuk om te zien. 1 van de weinige groepen die nog steeds druk voor MSX zijn:
Als ze in Zwolle zitten ga ik zeker een keer terug, voor het computer Museum, en een dagje gamen.
Neem ik meteen mijn kids weer mee, want die vonden het geweldig.
Vette PC setup, aan 2 kanten.