Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
Wombat
Active Level:
Active Level:

Re: Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Post by Wombat » Sun Apr 13, 2014 07:21

cthulhu wrote:Voelt inderdaad wel een beetje aan als een Boss Rush light. Soms is het wel lekker om een pure Boss Rush te spelen...doe ik wel eens met Armed Police Batrider. Misschien dat ik ooit nog een Naomi met GD Rom koop met deel twee...moet eerst kijken hoe ik makkelijk 3,3V in m'n NAC ga krijgen zonder de complete PSU te hoeven te vervangen.

De makkelijkste manier om niet direct je hele NAC op te hoeven offeren maar wel Naomi te kunnen spelen, koop een Capcom I/O (met Jamma aansluiting), een reguliere ATA (PC) voeding en een (handgemaakte) kabel welke het mogelijk maakt om die ATA voeding op de NAOMI en GD-Rom aan te kunnen sluiten. Als je een ATA voeding neemt met een 110~220 schakelaar erop, kan je de stekker van de voeding achterop de NAC aan sluiten (zit namelijk een vrije stekker ingang), zodat de Naomi direct aangaat zodra je de cab aanzet :)

Op deze manier blijft je NAC volledig Jamma, maar kan je wel gewoon Naomi spelen :). En qua ruimte management, heb zelf de Capcom I/O en ATA PSU in de ruimte achter de coinbox gelegd en de kabels aan de voorkant van de montage plank laten binnen komen. Ik heb het Naomi mainbord/GD-rom station gemonteerd op de houten plank, schuif het in de cab, kabetjes erin en gaan met die banaan 8)
S-E-G-A 8)
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Sun Apr 13, 2014 08:36

Klinkt als een mooie oplossing. Als ik een Naomi setup ga kopen wilde ik sowieso de Capcom I/O hebben. Zo'n ATA voeding met 110~220 schakelaar klinkt goed, heb namelijk één NAC die draait op 220V en één die op 110V. Heb je toevallig foto's van hoe alles zit (vooral qua voeding)? Voor zo'n handgemaakte kabel moet ik dan even kijken of ik dat zelf kan of niet.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Apr 13, 2014 19:36

Ik heb er gewoon een Naomi PSU in de NAC bij gezet. Monitor heeft een tri-sync chassis met een normale aansluiting en een VGA aansluiting. Bob is je oom ;) Bij mij ligt er gewoon de originele JAMMA kabel + een VGA kabel + power voor de Naomi.
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Wed Apr 16, 2014 20:40

Nou ja, eigenlijk Pieter Post in m'n mailbox...twee kaartjes (PDFjes) voor Neurotic Deathfest 2014 in Tilburg...3 dagen Death Metal en (Gore) Grind..woehoe!
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Wed Apr 16, 2014 21:18

cthulhu wrote:Nou ja, eigenlijk Pieter Post in m'n mailbox...twee kaartjes (PDFjes) voor Neurotic Deathfest 2014 in Tilburg...3 dagen Death Metal en (Gore) Grind..woehoe!

Ghehehe, waarschijnlijk wil bossie afro ook mee :wink:
Image
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Wed Apr 16, 2014 21:43

Klinkt gezellig!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Wed Apr 16, 2014 21:50

Marcosan30 wrote:Ghehehe, waarschijnlijk wil bossie afro ook mee :wink:

Hij had al een tijd geleden een kaartje gekocht. Ik was alweer bijna vergeten om kaartjes te kopen...gelukkig tot nu toe nog nooit in de voorverkoop geheel uitverkocht.

ChapDDR wrote:Klinkt gezellig!

Dat is het zeker, echt een feessie!
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Apr 17, 2014 08:34

Veel plezier man
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Apr 17, 2014 09:30

cthulhu wrote:Nou ja, eigenlijk Pieter Post in m'n mailbox...twee kaartjes (PDFjes) voor Neurotic Deathfest 2014 in Tilburg...3 dagen Death Metal en (Gore) Grind..woehoe!

Ik zie Cthulhu al grinden op z'n death metal :
Image
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Thu Apr 17, 2014 15:33

Progear No Arashi?

Image

Check!

Heeft nog gewoon een suicide battery en is in februari vervangen...heb nog eventjes te gaan eer ik hem moet vervangen.
Zit ook een A board bij met een Papst fan...wow, die ventilatoren hoor je echt niet, ga ik denk ik in al m'n andere ook zetten. Nu heb ik een Japanse A board over die ik eventueel ga verkopen. Iemand enig idee hoeveel die tegenwoordig waard zijn?
lorre001
Active Level:
Active Level:

Post by lorre001 » Thu Apr 17, 2014 15:52

Iets van 35€
Image
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Thu Apr 17, 2014 17:52

Fijne game Progear. Echt gemaakt om perfect foutloos op score te spelen, underrated en nergens geport of wat dan ook. Ik speel hem zeker nog 2-3x per week maar hij is echt unforgiving qua foutjes maken..

Miss ook maar ff een papst halen tzt. :)
Pricewatch
Image
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Thu Apr 17, 2014 20:33

Asure wrote:Fijne game Progear. Echt gemaakt om perfect foutloos op score te spelen, underrated en nergens geport of wat dan ook. Ik speel hem zeker nog 2-3x per week maar hij is echt unforgiving qua foutjes maken..

Helemaal mee eens. Zelfs voor een prutser als ik is het een scoresysteem dat makkelijk te doorgronden en toe te passen is...iets wat met andere Cave spellen wel eens een tikkeltje te complex is.
Echt bizar dat dit spel nooit een port heeft gekregen...houdt het wel een beetje exclusief (niet dat mij wat boeit ofzo).

Miss ook maar ff een papst halen tzt. :)

Pricewatch

Zeker doen! Met de cab dicht hoor je de ventilator amper, je moet dan zelfs echt moeite doen om hem te horen...geweldig!
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Apr 17, 2014 20:43

Asure wrote:Miss ook maar ff een papst halen tzt. :)
Pricewatch

Papst fans zijn echt the shitnitz. Heb ze jaren lang verkocht. Het enige waar je je niet blind op moet staren zijn de dBA's. Zet het altijd in verhouding tot de CFM's om het resultaat van je huidige fan te evenaren.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Apr 18, 2014 09:27

Ja, mee eens. Superstille fans hebben vaak een lage doorvoer. Altijd goed checken dus. Heb zelf ook overall Papst fans in zitten :D
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Sat Apr 26, 2014 18:06

Vandaag gevonden op de vrijmarkt.
Een spaarpot met werkende space invaders clone.
Image

Voor de WOW fans, mijn zoon vond ook wat voor 2 euro:
Image
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Tue Apr 29, 2014 19:29

post van de andere kant van de plas: eindelijk mijn oranje Nintendo button

Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Apr 29, 2014 20:41

Waar haal je die Papst fans?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Apr 29, 2014 20:45

ruderudie wrote:Waar haal je die Papst fans?

alternate. Deze past in een Naomi bijvoorbeeld: http://www.alternate.nl/Papst/612-FL-ko ... =7&lk=9346
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Tue Apr 29, 2014 20:53

Ik denk eraan de andere twee CPS-2 A boards die ik heb te voorzien van een Papst fan en zat aan deze te denken: http://www.alternate.nl/Papst/612-F2-koeler/html/product/78451?tk=7&lk=9301.
Het enige probleem die ik heb is dat deze fan 3 draadjes heeft en bij m'n CPS-2 moederborden is de ventilator d.m.v. maar twee draadjes aangesloten. Wat is de juiste manier om zo'n Papst fan aan te sluiten aangezien die vaak 3 of 4 pins aansluitingen hebben?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Apr 29, 2014 21:16

een 3-draads 'fanaansluiting' is een PWM signaal. De fan heeft dan een extra Output signaal die de snelheid van de fan doorgeeft. Wat volgens mij gewoon kan is die Output pin negeren, en 12v op de fan zetten. Hij draait dan als het goed is op volle snelheid.

Waarom niet die FL gebruiken? Dat is feitelijk een 2-draads fan (zit een molex op voor aan een standard PC voeding).
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Tue Apr 29, 2014 22:01

Nou een mazzeltje op Ebay, een eigen Gamecristal vandaag binnen gekomen. Hij maakt een tering herrie en het gelijk is heel zacht maar ik ben er wel blij mee. Nu kan ik eindelijk Final Fight spelen!

Image
Image
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Wed Apr 30, 2014 05:45

Cageman wrote:een 3-draads 'fanaansluiting' is een PWM signaal. De fan heeft dan een extra Output signaal die de snelheid van de fan doorgeeft. Wat volgens mij gewoon kan is die Output pin negeren, en 12v op de fan zetten. Hij draait dan als het goed is op volle snelheid.

Waarom niet die FL gebruiken? Dat is feitelijk een 2-draads fan (zit een molex op voor aan een standard PC voeding).

ik laat zelf altijd de 2 pins draad op het cps bord zitten haal beetje de stikker los waar de draadjes achter zitten .
en maak een foto hoe het zit .
bij de papst haal ik de draadjes weg en soldeer de 2 pins terug stikker terug en klaar.
even testen en klaar .
en je hebt 2 soorten papst fans een van 16 db die hoor je niet.
en een van 27 db en meer cfm.
:D
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Wed Apr 30, 2014 08:55

[quote="Sphere"]Nou een mazzeltje op Ebay, een eigen Gamecristal vandaag binnen gekomen. Hij maakt een tering herrie en het gelijk is heel zacht maar ik ben er wel blij mee. Nu kan ik eindelijk Final Fight spelen!

Image

Een gamecristal?? Nooit van gehoord, ik ga mijn Google fu erop los laten :D

Final fight rules btw. Ik heb zelf de censored us version, maar er zit een pervert in shmupteam noord met de Japanse versie (Jessica met een witte bh, uncensored us version is rode bh), mogelijk gemaakt door misschien nog wel een grotere pervert met een staart :mrgreen:
Image
lorre001
Active Level:
Active Level:

Post by lorre001 » Wed Apr 30, 2014 16:47

Marcosan30 wrote:
Sphere wrote:Nou een mazzeltje op Ebay, een eigen Gamecristal vandaag binnen gekomen. Hij maakt een tering herrie en het gelijk is heel zacht maar ik ben er wel blij mee. Nu kan ik eindelijk Final Fight spelen!

Image

Een gamecristal?? Nooit van gehoord, ik ga mijn Google fu erop los laten :D

Final fight rules btw. Ik heb zelf de censored us version, maar er zit een pervert in shmupteam noord met de Japanse versie (Jessica met een witte bh, uncensored us version is rode bh), mogelijk gemaakt door misschien nog wel een grotere pervert met een staart :mrgreen:

lekker weer, van je vrienden moet je het hebben...
Image
Post Reply