*poll* wat is jouw favoriete CP layout?
*poll* wat is jouw favoriete CP layout?
Uiteraard is niet iedere game hetzelfde en leent niet iedere game zich voor iedere layout maar stel je hebt 1 (candy) cab in huis en moet een layout kiezen. Wat kies je dan?
Authentiek 1p 4-button,7-button of juist 2p 14-button of zelfs 16-button?
Last edited by Jinxz on Thu Feb 27, 2014 23:28, edited 1 time in total.
Re: *poll* wat is jouw favoriete CP layout?
1P 4b gekozen. Want shmups en geen vrienden om figters mee te spelen 

Team 15 kHz
Tja, ik vroeg om een 2p16 button setup in mijn vewlix. Keuze snel gemaakt
2p12b uiteraard, old skool setup. Naast elkaar kun je ook nog ellebogen, vs tegenover elkaar voelt voor mij alsof je geen human opponent hebt, want je niet nooit iemand. In japan geregeld ingemaakt soor god weet wie...
Ik heb gekozen voor het klassieke 2P12B aangezien dat het meest allround is.
Ik ken het gevoel...geen van mijn vrienden houden van 2D Fighting Games en van m'n Bullet Hell shmups begrijpen ze gewoon niet waarom ik die speel. Heb wel overal 2 player cp's omdat ik wel eens met m'n zoontje van 5 speel.
Ook gehad in Japan...zeer onpersoonlijk, ik zie graag wie mij inmaakt (of soms wie ikzelf inmaak). Eer je weer opgestaan bent en gaat kijken wie de tegenstander was, was deze al lang verdwenen...best suf eigenlijk.
ElPancho wrote:1P 4b gekozen. Want shmups en geen vrienden om figters mee te spelen ;)
Ik ken het gevoel...geen van mijn vrienden houden van 2D Fighting Games en van m'n Bullet Hell shmups begrijpen ze gewoon niet waarom ik die speel. Heb wel overal 2 player cp's omdat ik wel eens met m'n zoontje van 5 speel.
ruderudie wrote:2p12b uiteraard, old skool setup. Naast elkaar kun je ook nog ellebogen, vs tegenover elkaar voelt voor mij alsof je geen human opponent hebt, want je niet nooit iemand. In japan geregeld ingemaakt soor god weet wie...
Ook gehad in Japan...zeer onpersoonlijk, ik zie graag wie mij inmaakt (of soms wie ikzelf inmaak). Eer je weer opgestaan bent en gaat kijken wie de tegenstander was, was deze al lang verdwenen...best suf eigenlijk.
- Marcosan30
- Active Level:
Ik kies voor 2P12B, vindt het mooiste om samen te spelen en maakt niet uit wat hoewel ik wel een aantal toppers heb;
Final fight, double dragon, NBA jam, asterix (om je dood te lachen en pittig), sunset riders en turtles
Arcade moet je delen
Final fight, double dragon, NBA jam, asterix (om je dood te lachen en pittig), sunset riders en turtles
Arcade moet je delen

- Trailblazer
- Active Level:
2p12b, dol-fijn!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
Ratson wrote:Waar is de 2pP 6B optie
Dat is inderdaad schandalig

hoezo? Stond er al die tijd al bij 
*EDIT* LOL met het toevoegen van de 2p 6b is de score ge-reset.... hahaha
Maar de winnaars waren zowiezo de 1p 6b en met name de 2p 12b.

*EDIT* LOL met het toevoegen van de 2p 6b is de score ge-reset.... hahaha
Maar de winnaars waren zowiezo de 1p 6b en met name de 2p 12b.
Opnieuw stemmen, jongens! 

Jinxz wrote:Uiteraard is niet iedere game hetzelfde en leent niet iedere game zich voor iedere layout maar stel je hebt 1 (candy) cab in huis en moet een layout kiezen. Wat kies je dan?
16 lijkt me erg veel, ik weet voor welk spel je hem zou gebruiken eerlijk gezegd.
Ik ging voor 2p 12button optie.
16 buttons uiteraard 
Ik speel zelf met 7 buttons per player nu, en vroeger 6 buttons per player (KI2), maar het liefst speel ik met 8 buttons per player.
Sommige spellen hebben het gewoon nodig, zoals Mortal Kombat en Injustice... ook is het wel lekker voor spellen als Street Fighter enzo...

Ik speel zelf met 7 buttons per player nu, en vroeger 6 buttons per player (KI2), maar het liefst speel ik met 8 buttons per player.
Sommige spellen hebben het gewoon nodig, zoals Mortal Kombat en Injustice... ook is het wel lekker voor spellen als Street Fighter enzo...
Voor mij 1p6b (want lekker recht voor het scherm, en ik heb geen vrienden), maar als mijn zoontje wat ouder is: dan 2p12b.
Ik zou niet weten hoe ik 8 knoppen moet bedienen. Ben vooral goed in 2 knoppen
Oh, en de aanduiding is volgens mij 1L6B ipv 1P6B (1 Lever, 6 Buttons)
Ik zou niet weten hoe ik 8 knoppen moet bedienen. Ben vooral goed in 2 knoppen

Oh, en de aanduiding is volgens mij 1L6B ipv 1P6B (1 Lever, 6 Buttons)
Als je veel vrienden of familie hebt die soms ook eens spelen met je arcadekast dan heb je eigenlijk genoeg met 1P1B... en de joystick hoeft ook maar naar 1 richting te kunnen.
We were the first gamers !