Mario Kart Arcade GP 2 Triforce Netboot probleem OPGELOST!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
joeks
Active Level:
Active Level:

Mario Kart Arcade GP 2 Triforce Netboot probleem OPGELOST!

Post by joeks » Fri Dec 13, 2013 00:10

Ik wil graag Mario Kart Arcade GP 2 in mijn Nascar racecab spelen maar dat gaat niet helemaal zonder problemen.
Via Transfergame.exe stuur ik het spel naar de Triforce Type 3.
Daarna moet ik een aantal zaken uitzetten in de "bios" van Mario Kart, zoals camera, card-reader en specifieke I/O driveboard.
Als ik dat heb gedaan, krijg ik de intro van Mario Kart te zien.
Maar zodra ik wil spelen (of vanzelf na stukje intro) reboot de Triforce met een foutmelding "Error 26, Media board malfunctioning"

Ik heb er een zero pic / netboot security chip inzitten.
Zou dat andere programma "triforcetools / pythontools.py" beter werken, aangezien je daar volgens mij helemaal geen zero pic voor nodig hebt?

Wij geven zaterdag een arcade/schuurfeest voor vrienden, zou toch erg jammer zijn als ik geen Mario Kart draaiende heb.
Mijn Naomi 2 speelt spellen via Netboot zonder problemen (wel een andere zero pic).

Alvast bedankt jongens!
Last edited by joeks on Tue Jan 07, 2014 21:35, edited 2 times in total.
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Re: Mario Kart Arcade GP 2 Triforce Netboot problemen!

Post by Marcosan30 » Fri Dec 13, 2013 01:49

Ik heb precies dezelfde cab met precies dezelfde setup en heb alle errors inmiddels wel gezien van de triforce.
Ben bang dat het toch echt de zero pick is die faalt, kun je wel de regio veranderen (30 keer drukken in menu?)
Want als dit wel lukt is het niet de zero pick.

Triforce tools is een optie, maar volgens mij is het nadeel daarvan dat je je computer aan moet laten staan om alles te laten werken.
(Dit weet ik echter niet zeker, ik heb het nog nooit geprobeerd)

Waarschijnlijk weten Pascal, has of Arjan meer mogelijkheden (vooral Pascal knows this cab like the back of his hand)
Heb jij wel een mogelijkheid om voorwerpen te schieten?
Last edited by Marcosan30 on Fri Dec 13, 2013 10:25, edited 1 time in total.
Image
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Fri Dec 13, 2013 09:58

Fijn dat iemand dezelfde setup heeft, dan moeten we er vast wel uitkomen :)
Ik ga straks proberen of ik de region wel kan veranderen.

Ik heb ook nog een andere zero pic die ik nu in m'n Naomi heb zitten.
Die zat voorheen in een andere Triforce van mij en daar draaide MKAGP2 wel op.
Maar die Triforce gaf na de eerste keer succesvol netbooten enkel foutmeldingen. Dus heb ik omgeruild voor m'n huidige.
De zero pic die nu in de Triforce zit heb ik nog nergens anders in gebruikt, dus weet nog niet of het daar aan ligt.

Triforce tools wilde ik anders ook wel proberen, maar heb denk ik niet alle bestanden daarvan kunnen vinden, of het gebruik ervan is mij nog niet helemaal duidelijk.

Thanks zover, ik laat het je weten.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Dec 13, 2013 10:21

Heb je pm gezien, maar antwoord toch even hier, omdat anderen er natuurlijk wat aan kunnen hebben. Valt aan verhaal van Marco weinig toe te voegen enkel dat je Triforce niet lekker is evt. Het is of de zero pic of je Triforce zelf. Had exact hetzelfde probleem met de twin setup in het NGC en intern verwisselen van boarden deed de truc. Pascal kan je inderdaad weer wellicht nog meer over vertellen.

En inderdaad heb je de item button wel al voor elkaar dan?

Succes!
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Fri Dec 13, 2013 10:58

Bedankt voor je reactie Hasan!
Ik ga het zo proberen met de andere zero pic, aangezien ik daar wel Mario Kart mee heb kunnen spelen op een andere Triforce.
De item button moet ik nog doen, hoe heb jij dat gedaan?
Heb gelezen dat je een draadje tussen pin 35 op het Naomi I/O board en bijvoorbeeld de shifter, of view-change button o.i.d. moet aansluiten. Dus 1 kabeltje, geen aarde?
Maar zonder dat Mario draait kan ik het toch niet testen :)

Thanks voor de input heren, ik ga zo testen!
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Dec 13, 2013 11:09

Ok, nou laat even weten of dat allemaal lukt. Wat betreft de item button kan ik je vertellen dat we het zelf nog niet hebben gedaan en ook Pascal heeft het met zijn I/O nog niet voor elkaar gekregen om de item button te vinden. Ik weet dat het moet kunnen met één van de ik geloof 3 I\O's die Sega voor JVS geeft, maar hoe precies weet ik ook nog niet. Ik heb het zelf hier draaien op originele hardware dus dat is niet zo moeilijk. Ik moet wel zeggen dat als je geen item button hebt met Mario Kart er natuurlijk niet heel veel aan is. Ik hoop dat het je lukt, dan weten we allemaal gelijk hoe of wat hehe

Succes!
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Fri Dec 13, 2013 11:32

Net de Triforce getest met andere zero pic en precies hetzelfde resultaat.
Ik kom in de introschermen en zodra ik wil spelen, BAM reboot en Media board malfunction error (error 26).

Kon trouwens de region niet veranderen in het System scherm. Althans, niet met de grote witte vierkante test button die onder de service button zit?

Wat betreft die item-button, dat er verschillende I/O boards zijn heb ik niet aan gedacht. Ik las enkel op fora dat het "simpel" een kwestie van een draadje solderen tussen pin 35 en de desbetreffende knop was. Maar zover ben ik dus nog niet.

Heb even wat foto's bijgevoegd, dan zien jullie hoe het er bij mij uitziet, misschien wel leuk. Ik vind het ook altijd tof om foto's van anderen te zien :)

Image

Image

Image

Waarom TinyPic ze draait weet ik even niet, op mijn computer staan ze wel recht :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Dec 13, 2013 11:55

Ziet er echt naar uit dat je Triforce defect is. Kan geen andere conclusie trekken eerlijk gezegd :(
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Fri Dec 13, 2013 12:41

Als je niet van regio kun veranderen, durf ik wel met enige zekerheid te zeggen dat het je zero pick is :(
Ik heb ook lang error 26 gezien, mijn was opgelost zodra ik een goede zero key pick had besteld.

Wat hasan zegt kan natuurlijk ook, maar gelukkig was dat bij mij niet het geval (die triforcekrengen kosten een fortuin)
Mocht je een nieuwe triforce willen dan is @tgames arcade je adres, ik heb ze nog nooit zo goedkoop gezien als daar.
Mijn zeropicks bestel ik tegenwoordig hier (http://www.summittarcade.com/NaomiChihiroTriforce.html) wel veel verzendkosten maar gegarandeerd lang goed werkend :D
Image
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Fri Dec 13, 2013 12:53

Hmm zou balen zijn als het weer de Triforce is. Is de derde al :)
Eerste had grote zwarte balken in beeld, videokaart defect.
Tweede kon ik wel naar pingen, maar voor dataoverdracht ging het steeds onverklaarbaar mis, waarna ik hem niet meer kon pingen tot ik hem opnieuw opstartte.
Dus kreeg er geen spel op.

Wat ook apart is, bij bios test geeft hij wel aan dat media board ok is.

Trouwens, zero pick is toch hetzelfde voor Naomi, Triforce en Chihiro? Zijn toch geen verschillende versies? Ik heb ze gekocht als zijnde voor Naomi. Beide bij Andygeezer.
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Fri Dec 13, 2013 12:57

Ja dat dacht ik eerder ook, had een zero pick van mijn naomi 2 gebruikt voor mijn triforce, welke hopeloos faalde :(
Bij summitarcade is er wel degelijk verschil tussen een pic voor naomi/ chihiro/ triforce type 1 en een zero pic voor chihiro/ triforce type 3
Image
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Fri Dec 13, 2013 13:03

Deze Triforces komen ook allemaal van Jack van @tGamesArcade :)
Met die prijzen valt niet te concurreren en is een hele aardige gast.

Zag trouwens net op je link naar zero picks dat ze verschillende hebben voor Naomi / Triforce Type 1 en Triforce Type 3. Misschien verklaart dat waarom het niet werkt?

Andy zei dat het allemaal hetzelfde was toen ik ze bestelde.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Dec 14, 2013 00:10

Ja, zero PIC (geen pick) is generiek. Er zijn wel verschillende PICs, maar dat zit hem vooral in hoe de PIC geprogrammeerd is: moet er van network of IDE worden geboot, welke filenaam moet worden gezocht, welke DES key moet er worden gebruikt om de game te decrypten, etc.

Ik heb zelf zero PICs die het prima doen op zowel de Chihiro als de Naomi. Ik heb geen Triforce, dus nooit geprobeerd.

Ik ben trouwens bezig zelf zero PICs te programmeren; ik post de resultaten binnenkort op dit forum.. Scheelt iedereen weer wat verzendkosten. Helaas wordt de source code van de netboot PIC angstig beschermd.. De source die op Internet rondwaart werkt iig (nog) niet.
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Wed Dec 18, 2013 14:19

Sorry Cageman, had nog niet gereageerd op je laatste post.

Inmiddels contact gehad met Brandon van SummitArcade.
Ik citeer hem even:

"Usually error 26 is a chip problem. There is a small difference between the Naomi chips and the chi giro triforce type3, one pin is set to digital output instead of ground which causes issues."

Heb nog geen antwoord van Andy gehad, zal hem nog eens mailen.
Dus het zou eraan kunnen liggen dat mijn zero pics niet voor Triforce Type 3 zijn maar voor Naomi. Of ik heb WEER een niet volledig werkende Triforce.
Anyway, Ik kan morgen weer een andere Triforce testen. Als het dat niet is, moet het wel aan de zero pic liggen.

Ik krijg steeds minder zin in Mario Kart. Zeker nu ik de Outrun 2 GD-rom al heb liggen :) Nu nog een Chihiro Type 3.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Dec 18, 2013 15:21

Mja.. ik heb dat niet eerder gehoord.. ben wel benieuwd naar de reactie van Andy. Sowieso is iedereen erg beschermend als het op PICs aankomt.

In Zoetermeer hadden we er ook eentje met dat soort problemen; dat bleek het media board te zijn. Psykick noemt het hierboven ook al. Dat exemplaar draaide echter gewoon, maar crashte tijdens de race.
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Wed Dec 18, 2013 15:29

Hoop ook dat het het mediaboard is, aangezien ik morgen een andere Triforce kan krijgen. Is dat trouwens het kleine pcb'tje met waar de ethernet- en scsi-aansluiting op zit?

Hoe hebben jullie het toen in Zoetermeer opgelost met het mediaboard?
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Wed Dec 18, 2013 19:33

Ik hou deze thread ook nauwlettend in de gaten!
Als ik de foto's bekijk, ziet jouw monitor er nog perfect uit.
Heb je helemaal geen 'nascar' burn?
Image
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Wed Dec 18, 2013 21:36

Nee absoluut geen burn, maar met het chassis ben ik niet zo blij.
Super veel pincushion en is niet op te lossen met draaien aan de pots op het chassis.
Iemand enig idee? Heb hem nu op z'n best afgesteld zodat de vervorming het minst zichtbaar is.
Maar dan mis je eigenlijk teveel beeld links en rechts. Kan je ronde tijden en lap niet eens normaal zien nu :)
En al ik zorg dat alles er wel op past heb ik werkelijk een zandloper met 2, 3 vingers dik verschil in het midden.
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Wed Dec 18, 2013 21:43

Shit kerel,

Ik heb we enige burn in het scherm (ingame niet zichtbaar), maar gelukkig heb ik niet de problemen zoals jij die beschrijft.
Zou helaas ook niet weten wat daar de oplossing voor is, maar heb wel goede hoop dat psykick, beatmaster of cageman het weet :D
Image
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Wed Dec 18, 2013 23:02

Kan er altijd een ander chassis op zetten, denk dat dat de enige oplossing is. Of misschien een cap kit? Maar dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Wrang genoeg heb ik nog drie mooie Naomi beeldbuizen zonder burn staan, maar geen werkende chassis' meer. Bij eentje is de flyback kapot waarschijnlijk, bij de ander heb ik enkel monochroom groen beeld.
Maar desnoods zoek ik een goedkope complete Naomi op Marktplaats voor onderdelen.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Dec 18, 2013 23:37

Tja, zo'n sterke pincushion..? Als het nog wel te verstellen is, maar niet meer optimaal is mijn primaire gok dat een cap kit veel gaat helpen. @joeks: een chassis voor een Naomi monitor (Sanwa neem ik aan) is nog wel te vinden hoor.
DLX

Post by DLX » Thu Dec 19, 2013 21:00

Psykick wrote:Ok, nou laat even weten of dat allemaal lukt. Wat betreft de item button kan ik je vertellen dat we het zelf nog niet hebben gedaan en ook Pascal heeft het met zijn I/O nog niet voor elkaar gekregen om de item button te vinden.

He has, Die item button knop werkt toch gewoon in het NGC, die mooie knop rechts naast het stuur?

Al ben ik nu wel Daytona hooked hoor :P
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Dec 19, 2013 21:06

DLX wrote:He has, Die item button knop werkt toch gewoon in het NGC, die mooie knop rechts naast het stuur?

Al ben ik nu wel Daytona hooked hoor :P

Daytona rules!!

Maar dat de item knop werkt in het NGC komt doordat de cab de originele Namco I/O heeft. De SEGA I/Os lijken deze input niet te hebben.
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Thu Dec 19, 2013 21:08

Klopt Eddy, maar daar is Mario een conversie van wangan midnight tune, welke op exact dezelfde hardware werkt als Mariokart.
Alles klopt daar dus al aan (zelfde namco i/0 board) :D

Nevermind er was al een vaag iemand mij voor :wink:
Image
DLX

Post by DLX » Thu Dec 19, 2013 21:10

Haha oke... ja jongens ik heb geen verstand van al die race cabs... helaas :( No space, no money :P

Ik vond Daytona echt een kut spel altijd, maar sinds de vorige keer... ooo joo ooo wat een fun, terug schakelen naar zen 2 en knallen! Ik kan niet wachten op de volgende meeting!
Post Reply