De toekomstige postbezorger.
De toekomstige postbezorger.
Misschien eens iets voor Coolblue om naar te kijken. Drones gebruiken als postbezorgers.
Heb er zelf ook wel eens over nagedacht, niet om zelf te gebruiken maar gewoon de gedachte waar het in de toekomst naartoe zou gaan met de ontwikkeling van drones. Vooral nu er ook drones/quadcopters bestaan die op brandstof werken en daarmee grotere gewichten en een langer bereik hebben.
http://tweakers.net/nieuws/92919/amazon-experimenteert-met-bezorging-via-drones.html
Heb er zelf ook wel eens over nagedacht, niet om zelf te gebruiken maar gewoon de gedachte waar het in de toekomst naartoe zou gaan met de ontwikkeling van drones. Vooral nu er ook drones/quadcopters bestaan die op brandstof werken en daarmee grotere gewichten en een langer bereik hebben.
http://tweakers.net/nieuws/92919/amazon-experimenteert-met-bezorging-via-drones.html
- Marcosan30
- Active Level:
Re: De toekomstige postbezorger.
geinig idee
, praktisch niet eenvoudig uitvoerbaar (er zijn vast types die deze apparaten uit de lucht gaan schieten, m.a.w erg gevoelig voor diefstal en niet 'hufterproof') 

Gewoon een kwestie van de drones met wapens uitrusten. Fucken met de drone = sidewinder op je huis.

Nou, ik zie geen praktische redenen om ze niet te gebruiken. Als ze in grote getalen betrouwbaar ingezet kunnen worden dan zullen de kosten ook laag zijn en heb je alleen de weersinvloeden nog maar om rekening mee te houden. Dus qua lever betrouwbaarheid van de pakketen loop je daar wel een risico. Je hebt geen gezeik meer met massa aan ziekte gevoelige mensen (anders dan de techneuten). Als je ziet hoe er nu wordt omgegaan met de postbodes, pakjesbezorger en met de pakjes zelf is het volgens mij om het even hoe het wordt afgeleverd. Gekloot met de pakjes wordt er toch wel. Als zo'n drone nu ook nog gewoon aan mijn voordeur blijft hooveren en even op de bel drukt dan zie ik geen verschil met hoe het nu gaat, je wordt in ieder geval niet meer chagerijnig tewoord gestaan 

gewoon net als in the jetsons en futurama van die buizen die ze ook in de supermarkt hebben, supersnel en het maakt een cool geluid 

Ik ging vroeger vaak naar het huis van de toekomst in o.a. Vilvoorde België. Living tomorrow werd het genoemd.
Eén van de dingen die zij zagen in de toekomst was een soort kluis aan de buitenkant van je huis die van binnen en van buiten geopend kan worden. Van buitenaf had het een code nodig die alleen je bezorger kent en tevens alleen voor 1 levering geldig is. Daarna is de code niet meer te gebruiken en veranderd ie. Zodoende konden bezorgers paketten bezorgen zonder dat je thuis bent. Sommige hadden ook koeling zodat ook levensmiddelen gekoeld blijven.
Van binnenuit kun je 'm dan simpelweg openen met een klink.
Dat (met bijv. een RFID) icm. een bezorg-drone zou geniaal zijn.
Eén van de dingen die zij zagen in de toekomst was een soort kluis aan de buitenkant van je huis die van binnen en van buiten geopend kan worden. Van buitenaf had het een code nodig die alleen je bezorger kent en tevens alleen voor 1 levering geldig is. Daarna is de code niet meer te gebruiken en veranderd ie. Zodoende konden bezorgers paketten bezorgen zonder dat je thuis bent. Sommige hadden ook koeling zodat ook levensmiddelen gekoeld blijven.
Van binnenuit kun je 'm dan simpelweg openen met een klink.
Dat (met bijv. een RFID) icm. een bezorg-drone zou geniaal zijn.
Paar dagen geleden de eerste generatie drones al gespot:

Airwolf in real life!