JAPAN 2001 pics

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

JAPAN 2001 pics

Post by Ken » Tue May 16, 2006 23:44

Ik heb na vele jaren de harde schijf uit me oude pc eens tevoorschijn getoverd en daar stonden een paar ingescande foto's van mijn eerste bezoek aan Akihabara op uit 2001, wat toch alweer vijf jaar geleden is. Wilde ze toch even hier op het forum zetten, is de cirkel eindelijk complete. De derde foto is van de SAMMY stand op de Tokyo Game Show van 2001, die heftige Guilty Gear stand wil ik jullie niet onthouden natuurlijk.
Image
Image
Image
GWAR

Post by GWAR » Wed May 17, 2006 08:05

Mooi de club SEGA op de achtergrond (1e foto, links, in t rood)

Daar zijn we wel meer dan een maal geweest :D
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed May 17, 2006 08:36

Op de tweede foto bij Sofmap heb je rechts die trap naar de 1e verdieping, links achterin de lift. 1e verdieping alleen Sony, 2e verdieping Nintendo, 3e verdieping old school Neo, SFC, Megadrive, Dreamcast those were the days man, and they better return pretty damn fast!

Achter de brug op de eerste foto zie je linksboven het logo van Yamagiwa soft die in 2004 helemaal was afgebrand en nooit meer dezelfde is geworden. Biohazard jassen en truien hadden ze daar, nooit meer gezien. Yamagiwa heeft dan na GAMERS wel de beste selectie soundtracks en die heftige cd afdeling met metal remember that one?
GWAR

Post by GWAR » Wed May 17, 2006 09:35

Ja, dat was echt niet normaal. Zeldzame cd's hadden ze meerdere exemplaren van liggen/staan.
Wegens tekort aan tijd zijn we daar toen niet heel erg lang gebleven.
Misschien maar beter ook, als ik de inhoud van mijn koffer zo bekeek by departure :lol:

Die straat op de eerste foto man, dat was echt een heerlijkheid om daar te lopen man.

Alles doorspitten, je zou beter kunnen zeggen leegkopen, in je zomerse outfit, om vervolgens in de meest kankerverwekkende zaak ter wereld (Smoker's style) de "buit"
te aanschouwen en te realiseren... we were in gamers heaven.

Die zat toch een end verderop, die groene paftent?
Kiriyama

Post by Kiriyama » Wed May 17, 2006 16:57

Damn, ik wordt wel vet jaloers van die foto's :(

Trouwens, ik zie dat wel op meer van je foto's: toren je nou zo erg boven die japanners uit? :P of ben je gewoon ook al lang in Nederland?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu May 18, 2006 03:13

Ongeveer 40 meter van Yamagiwa zit/zat Smoker's Style(schijnt nu helemaal verdwenen te zijn ondanks de verbouwing een half jaar geleden). Zo heette die tent natuurlijk niet voor niets want wie weet er nou niet dat je in dat groene stinkhok too kool for school bent. Wel mooi als je geen peuken meer hebt, een minuut naar binnen en je bent voor de rest van de dag van je nicotine behoefte voorzien.

Ik ben blij dat ik in 2001 in Akihabara ben geweest. Er is in de tussentijd veel veranderd en Akiba (zoals het ook wel wordt genoemd) is de laatste jaren zeer gemoderniseerd. Klap op de vuurpijl is het nieuwe station natuurlijk wat twee jaar open heeft gelegen met de verbouwing. Veel grote winkelketens zijn verdeeld in kleine winkels over de wijk. Zo had je bijvoorbeeld de grote AsoBitCity waar nu een soort gokpaleis zit. Die winkel is onderverdeeld over de wijk, wat het aanbod helaas niet ten goede is gekomen. Een hele afdeling Tokyo Marui (airguns) en artbooks is verdwenen.
Post Reply