Dreamcast
Dreamcast
Hey mensen,
ik ben van plan een dreamcast aan te schaffen alleen weet ik nog niet als ik um moet importen of gewoon hier in nederland kopen? kunnen julie mij daarbij helpen? Tuurlijk kies ik voor de goedkoopste maar ik heb liever een JAP/US versie dan een PAL aangezien ik op lik-sang heb gezien dat de games goedkoper waren (klopt dat?)
ik ben van plan een dreamcast aan te schaffen alleen weet ik nog niet als ik um moet importen of gewoon hier in nederland kopen? kunnen julie mij daarbij helpen? Tuurlijk kies ik voor de goedkoopste maar ik heb liever een JAP/US versie dan een PAL aangezien ik op lik-sang heb gezien dat de games goedkoper waren (klopt dat?)
Re: Dreamcast
Kurogane wrote:Hey mensen,
Ken zit hoogstwaarschijnlijk van Augustus t/m Januari in Japan, dan kun je via hem hier voor een schappelijke prijs een Dreamcast importeren zonder al teveel gezeik. Daar zul je dan even op moeten wachten, anders kun je hem het best via eBay oid importeren

Schappelijke prijs voor een DC in goede staat is ong 40 euro. Ik zou Ebay.nl in de gaten houden .. daar staat zo nu en dan een JPN DC op.
Importeren vanuit Japan lijkt me duurder dan gewoon hier ergens op de kop tikken. En op marktplaats stikt het van de PAL DC's.. daar kan je er zeker eentje vinden.
Importeren vanuit Japan lijkt me duurder dan gewoon hier ergens op de kop tikken. En op marktplaats stikt het van de PAL DC's.. daar kan je er zeker eentje vinden.
Als je neppe bootdiscs gebruikt als Utopia dan kom je voor veel problemen. Maar iets als DC-X of Codebreaker doet wonderen.
Die discs zijn wel te downloaden, waarom zou je betalen voor een boot cdtje?
Mijn ervaring is dat modchips voor de DC heel slecht zijn. Ik had begin 2000 mijn eerste DC laten chippen bij dimplus en ten eerste werkten veel games niet en ten tweede forceerde ie ook het meest naar 50hz mode. Heel leuk, zo'n US import DoA2 die op 50hz afspeelt.
Zelf heb ik een Japanse DC en ik moet zeggen bij bevalt me wel. Ik speel de PAL titels via bootdisc en dat werkt gewoon. Vooral de titels met een 60hz optie zijn probleemloos te spelen en sommigen zoals Hydro Thunder forceren correct naar 60hz. Maar het merendeel van mijn games zijn Japanse fighters en shmups en daar heb ik em toch wel voor.
Die discs zijn wel te downloaden, waarom zou je betalen voor een boot cdtje?
Mijn ervaring is dat modchips voor de DC heel slecht zijn. Ik had begin 2000 mijn eerste DC laten chippen bij dimplus en ten eerste werkten veel games niet en ten tweede forceerde ie ook het meest naar 50hz mode. Heel leuk, zo'n US import DoA2 die op 50hz afspeelt.
Zelf heb ik een Japanse DC en ik moet zeggen bij bevalt me wel. Ik speel de PAL titels via bootdisc en dat werkt gewoon. Vooral de titels met een 60hz optie zijn probleemloos te spelen en sommigen zoals Hydro Thunder forceren correct naar 60hz. Maar het merendeel van mijn games zijn Japanse fighters en shmups en daar heb ik em toch wel voor.
Dat is altijd zo typisch ja. Er worden hier altijd extreem hoge bedragen gevraagd voor iets wat maar de schijn heeft retro te zijn. Zogenaamd zijn consoles als de DC en de Saturn "rare" in Nederland. Natuurlijk op ieder ander plekje van de wereld niet, maar hier wel! 120 euro is gewoon 1 grote grap.
Nog mooier is dat dus anderzijds de Nederlander weer geen fuck voor iets overheeft. Zet een Radiant Silvergun oid voor 120 euro neer (goedkoop in this case) en men vindt het belachelijk en bied de helft (of soms op marktplaats biedingen van 15 euro.. grappig of menens?).
Die prijzen enzo komen denk ik ook doordat kopen via Internet nog niet echt geintegreerd is in Nederland. Als ik het ook wel eens in gamewinkels vertel (laat maar, ik bestel em wel voor de helft..) wuifen ze het meteen weg met "gevaarlijk! riskant! niet doen!". Men gelooft dat en waagt zich er niet aan, en betaalt liever 3x zo veel bij louche winkeltjes en oplichtertjes. Tja, dan ben je als winkel ook wel dom om dan minder voor een DC te vragen.
Schaterlachend liep ik vorig jaar de Game Over uit, sommigen weten denk ik wel waarom.
Nog mooier is dat dus anderzijds de Nederlander weer geen fuck voor iets overheeft. Zet een Radiant Silvergun oid voor 120 euro neer (goedkoop in this case) en men vindt het belachelijk en bied de helft (of soms op marktplaats biedingen van 15 euro.. grappig of menens?).
Die prijzen enzo komen denk ik ook doordat kopen via Internet nog niet echt geintegreerd is in Nederland. Als ik het ook wel eens in gamewinkels vertel (laat maar, ik bestel em wel voor de helft..) wuifen ze het meteen weg met "gevaarlijk! riskant! niet doen!". Men gelooft dat en waagt zich er niet aan, en betaalt liever 3x zo veel bij louche winkeltjes en oplichtertjes. Tja, dan ben je als winkel ook wel dom om dan minder voor een DC te vragen.
Schaterlachend liep ik vorig jaar de Game Over uit, sommigen weten denk ik wel waarom.
Ach met die Nederlandse mentaliteit heb ik het helemaal geschoten. Ik koop dan ook vrijwel niks qua import hier in Nederland. Ik wil me nog wel eens wenden tot Foregames, aangezien ze daar nog wel enigzins verstand van hun shit hebben, maar de prijzen daar zijn (logisch) niet echt aantrekkelijk.
Ik weet niet wat het is maar vooral op marktplaats lopen nog wel de grootste debielen rond. (daar hebben we al een topic over)
Enfin; DC gewoon lekker via het internet aanschaffen
En op marktplaats kan je vast wel iemand om de tuin leiden. Gewoon die lui benaderen zoals zij dat ook altijd bij jou/ons doen :p
Ik weet niet wat het is maar vooral op marktplaats lopen nog wel de grootste debielen rond. (daar hebben we al een topic over)
Enfin; DC gewoon lekker via het internet aanschaffen

R-Type wrote:Schaterlachend liep ik vorig jaar de Game Over uit, sommigen weten denk ik wel waarom.
OMG

Altijd als er iets negatiefs over Game Over gezegd word komt Simon opeens opduiken op het forum. Ik heb dit al gezien op het Sega Forum en het Neo Geo forum.
Kan niet wachten tot 'ie z'n praatjes hier gaat verkondigen.
hahahaha, ja ik heb hem wel eens op fora gezien.. volgens mij ook neogeo.com.
Maar die prijzen zijn echt de ziekste die ik ooit had gezien. Ze hadden een Megaman 7 cartridge only voor 140 euro OMFG!!
Bij hen heb ik soms wel gekocht, sommige games bij Foregames waren niet duurder dan Ebay oid. Maar ik heb daar óók wel eens een kat in de zak gekocht. Zo had ik 2 DC games die het sporadisch deden (redelijk scratched en niet getest dus) gekocht. En een maat van me bestelde een complete Japanse Neogeo (vrij redelijke prijs, 200 euro ofzo) en krijgt de PAL versie (50hz, engelse language) thuis en bovendien met een kapotte Scart. Wéér niet getest dus. Zeker 2ehands hardware en cables dat test je toch voordat je het verkoopt???
Dan heb ik zoiets van niet meer kopen daar.
Maar die prijzen zijn echt de ziekste die ik ooit had gezien. Ze hadden een Megaman 7 cartridge only voor 140 euro OMFG!!

Gameholic wrote:Ach met die Nederlandse mentaliteit heb ik het helemaal geschoten. Ik koop dan ook vrijwel niks qua import hier in Nederland. Ik wil me nog wel eens wenden tot Foregames, aangezien ze daar nog wel enigzins verstand van hun shit hebben, maar de prijzen daar zijn (logisch) niet echt aantrekkelijk.
Bij hen heb ik soms wel gekocht, sommige games bij Foregames waren niet duurder dan Ebay oid. Maar ik heb daar óók wel eens een kat in de zak gekocht. Zo had ik 2 DC games die het sporadisch deden (redelijk scratched en niet getest dus) gekocht. En een maat van me bestelde een complete Japanse Neogeo (vrij redelijke prijs, 200 euro ofzo) en krijgt de PAL versie (50hz, engelse language) thuis en bovendien met een kapotte Scart. Wéér niet getest dus. Zeker 2ehands hardware en cables dat test je toch voordat je het verkoopt???
Dan heb ik zoiets van niet meer kopen daar.
Hmm ik heb alleen goede ervaringen met Foregames. Kan best zijn dat door de verbouwing wat dingen door elkaar zijn gehaald. Maar je maat heeft daarna zeker wel de juiste neo en een nieuwe werkende scart gekregen uiteraard!? Fouten blijven menselijk, ook bij en gameshop. Als ze het daarna maar netjes oplossen dan is het goed imo.
Dat ben ik zeker met je eens, maar misschien hebben ze wel voor het testen van de console de scart gebruikt die er ligt. Ze hebben daar zo nu en dan de neo op demo
Maar gelukkig is het opgelost. Alleen we dwalen nu af
Dude just by that DC, you missing out on some damn fine games. So rape the internet and score that sucker

Maar gelukkig is het opgelost. Alleen we dwalen nu af

Dude just by that DC, you missing out on some damn fine games. So rape the internet and score that sucker

Must haves, en zo exclusive, goedkoop, en PAL mogelijk:
-Shenmue 1
-Soul Calibur 1
-Virtua Tennis 1
-Power Stone series
-Daytona USA
-Project Justice
-Tech Romancer
-Capcom vs SNK
-Virtual On 2
-Resident Evil Code Veronica (DC = toch de beste versie..)
-Sega GT (vind ik persoonlijk een heel kick back racertje..)
-Metropolis Street Racer
-Sonic Adventure series
-Rayman 2
-Giant Gram 2 (mocht je een wrestler zoeken, dit is de beste die ik ooit gespeeld heb).
-Zombie Revenge (mensen die deze game haten, die kunnen het gewoon niet ;D)
-Street fighter 3 Double Impact (hey, hij is exclusive)
-Skies Of Arcadia
-Grandia 2
-Marvel vs Capcom series
-Tony Hawk 2
-Silent Scope (gewoon, omdat ie beter is dan de Ps2 versie
)
-Hydro Thunder
Moet ik even vermelden dat Nedgame groningen hele lekkere DC games atm heeft oa Rez, Skies en meer. Zelfs een minte MvC2 voor 20 euro ofzo, en dat is niet duur.
-Shenmue 1
-Soul Calibur 1
-Virtua Tennis 1
-Power Stone series
-Daytona USA
-Project Justice
-Tech Romancer
-Capcom vs SNK
-Virtual On 2
-Resident Evil Code Veronica (DC = toch de beste versie..)
-Sega GT (vind ik persoonlijk een heel kick back racertje..)
-Metropolis Street Racer
-Sonic Adventure series
-Rayman 2
-Giant Gram 2 (mocht je een wrestler zoeken, dit is de beste die ik ooit gespeeld heb).
-Zombie Revenge (mensen die deze game haten, die kunnen het gewoon niet ;D)
-Street fighter 3 Double Impact (hey, hij is exclusive)
-Skies Of Arcadia
-Grandia 2
-Marvel vs Capcom series
-Tony Hawk 2
-Silent Scope (gewoon, omdat ie beter is dan de Ps2 versie

-Hydro Thunder
Moet ik even vermelden dat Nedgame groningen hele lekkere DC games atm heeft oa Rez, Skies en meer. Zelfs een minte MvC2 voor 20 euro ofzo, en dat is niet duur.
Ik zou voor de iets oudere titels gaan, die het echte Dreamcast gevoel vertegenwoordigen, zoals Crazy Taxi, Jet Set Radio, ShenMue, Soul Calibur, Power Stone, Virtua Tennis etc. Daarna pas zou ik overgaan op aparte genres en die zo compleet mogelijk maken. Check de Dreamcast collection topic voor lijsten van heftige games.
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.ph ... =dreamcast
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.ph ... =dreamcast
Over maar weer eens een oud topic uit de diepten van de Nozomi kelder te halen te spreken,
ik heb een dreamcast gekocht, boxed voor 50 euries ds dat is een mooie deal denk ik wel. Hij is nog niet binnen maargoed tot die tijd vast even inlezen en een lijst met te kopen games samenstellen.....
neem vast jullie aanraders mee!
ik heb een dreamcast gekocht, boxed voor 50 euries ds dat is een mooie deal denk ik wel. Hij is nog niet binnen maargoed tot die tijd vast even inlezen en een lijst met te kopen games samenstellen.....
neem vast jullie aanraders mee!
Ik weet niet of ik hier een nieuwe post van moet maken maar….
Ik ben een grote liefhebber van oude 2d (vechts)pellen. Vroeger was ik altijd een grote fan van darkstalkers en de xman en streetfighter alpha vechtspellen die op de arcade te spelen waren. Omdat ik een 7 jaar geleden met gamen gestopt ben ivb met mijn muziek hobby (metal
), ben ik dit uit het oog verloren.
Ik ben recent weer gestart met gamen en heb een neo geo aes aangeschaft, waarvan ik de nodige klassiekers al heb gevonden.
Nu kom ik op het internet weer die oude generatie capcom vechtspellen tegen. Het begint weer te kriebelen….
Nu is mijn vraag, welke (sega) spelcomputer is eigenlijk het beste om de volgende spellen te spelen? Darkstakers, streetfighter alpha en het marvel vechtspel (waarvan ik de naam ben vergeten..) En zijn deze spellen nog relatief makkelijk te krijgen?
Bij voorbaat dank!
Ik ben een grote liefhebber van oude 2d (vechts)pellen. Vroeger was ik altijd een grote fan van darkstalkers en de xman en streetfighter alpha vechtspellen die op de arcade te spelen waren. Omdat ik een 7 jaar geleden met gamen gestopt ben ivb met mijn muziek hobby (metal

Ik ben recent weer gestart met gamen en heb een neo geo aes aangeschaft, waarvan ik de nodige klassiekers al heb gevonden.
Nu kom ik op het internet weer die oude generatie capcom vechtspellen tegen. Het begint weer te kriebelen….
Nu is mijn vraag, welke (sega) spelcomputer is eigenlijk het beste om de volgende spellen te spelen? Darkstakers, streetfighter alpha en het marvel vechtspel (waarvan ik de naam ben vergeten..) En zijn deze spellen nog relatief makkelijk te krijgen?
Bij voorbaat dank!