arcade cabinet aansluitingen.
Re: arcade cabinet aansluitingen.
oke thankds ik zal het in mijn hoofd houden,voor ik ga spelen ben ik alle emus goed aan het zetten. en tot project 64 gaat het al goed eindelijk.
Kan me (heel misschien op Sin & Punishment na) echt niet voorstellen welke N64 games je in een cab zou willen (analoge joystick and all)..... maar dit geheel terzijde natuurlijk.
Team 15 kHz
Bwa ik weet niet maar super mario 64 en wave race zijn games die prima speelbaar zijn op een cab
In tegenstelling tot Wonderboy, is het het succes van SM64 niet mede te danken aan een cab of n stick met buttons, das om heel andere redenen een goed (console-) spel.
Team 15 kHz
het is puur voor de heb en inderdaad ik denk dat mario goed te bespelen is.
ik heb even een vraag over mijn ipac2 die ik vandaag binnen heb gekregen.
ik heb een 8way joystick. maar maar heb maar vier aansluitingen voor de joystick op de ipac2 daarna nog sw1-8 dus de knoppen en 1a 1b weet niet waar die voor zijn en uiteraard coin 1 en start.
zoals vaker gezechd sorry voor de vragen maar ben echt niet hiermee.
ik heb even een vraag over mijn ipac2 die ik vandaag binnen heb gekregen.
ik heb een 8way joystick. maar maar heb maar vier aansluitingen voor de joystick op de ipac2 daarna nog sw1-8 dus de knoppen en 1a 1b weet niet waar die voor zijn en uiteraard coin 1 en start.
zoals vaker gezechd sorry voor de vragen maar ben echt niet hiermee.
Wiring ipac2 staat gewoon op hun site
http://www.ultimarc.com/ipac2.html
Ik zou het gewoon zo aansluiten de diagonalen krijg je er dan automatisch bij

Team 15 kHz
Toen ik men J-PAC nog had, toen had ik eigenlijk alleen maar MAME draaien (heel beperkt, met alleen de games die ik leuk vond) en 1 extra emulator; een GameBoy Advance emu voor Wario Ware
dat vind ik zo'n coole game.
Uiteindelijk zal je zien dat er weinig van je mega hyperspin setup overblijft, en alleen de games die je echt leuk vind er in blijven staan.

Uiteindelijk zal je zien dat er weinig van je mega hyperspin setup overblijft, en alleen de games die je echt leuk vind er in blijven staan.
- MarioSanchez
- Active Level:
DLX wrote:Toen ik men J-PAC nog had, toen had ik eigenlijk alleen maar MAME draaien (heel beperkt, met alleen de games die ik leuk vond) en 1 extra emulator; een GameBoy Advance emu voor Wario Waredat vind ik zo'n coole game.
daarom geef ik de voorkeur aan mala. die legt het accent op
het spelletje ipv al die toeters en bellen om t spelletje heen.
Ik gebruikte toen ook mala inderdaad.
- MarioSanchez
- Active Level:
DLX wrote:Ik gebruikte toen ook mala inderdaad.
een goeie keus is dlx waard

lol
Mijn mala setup was om te huilen... paar tekstregels haha, maar het werkte wel perfect!

Mijn mala setup was om te huilen... paar tekstregels haha, maar het werkte wel perfect!
ElPancho wrote:Ik zou het gewoon zo aansluiten de diagonalen krijg je er dan automatisch bij

Waarheid als een koe

- MarioSanchez
- Active Level:
DLX wrote:lol![]()
juist.... en dat was bij hs vaak een verrassing

ElPancho wrote:Wiring ipac2 staat gewoon op hun site
Klopt maar mijn joysticks hebben 4 massa contacten en 8 andere. En dacht dat ik ze alle acht moest aansluiten
finaly al mijn emus werken,met een paar heb ik nog problemen maar dat zijn kleinigheidjes.
nou dan ga ik nu maar solderen om de bedrading naar de knoppen te leggen daarna de ipac2 aansluiten en daarna de emus instellen zodat de knoppen goed staan enzo.
iemand nog tips waar ik op moet letten.
groetjes
nou dan ga ik nu maar solderen om de bedrading naar de knoppen te leggen daarna de ipac2 aansluiten en daarna de emus instellen zodat de knoppen goed staan enzo.
iemand nog tips waar ik op moet letten.
groetjes
Solderen? Ik heb zelf nog nooit gesoldeerd in een cab. Kan je niet gewoon stekkertjes gebruiken?
DLX wrote:Solderen? Ik heb zelf nog nooit gesoldeerd in een cab. Kan je niet gewoon stekkertjes gebruiken?
Nee ben absoluut niet dol op stekkerverbindingen.
OK, maar ik nam aan dat je het over de buttons en joysticks had.. toch?
Wil je ze ooit vervangen of anders aansluiten dan kan dat niet... of je hebt het over iets anders dan ik denk?
Het is toch niet meer dan een daisy chain en een paar losse kabels van je ipac naar je controls?
Wil je ze ooit vervangen of anders aansluiten dan kan dat niet... of je hebt het over iets anders dan ik denk?
Het is toch niet meer dan een daisy chain en een paar losse kabels van je ipac naar je controls?
Ben ook wel benieuwd. Knoppen en sticks hebben gewoon terminals voor steekverbindingen.
Cageman wrote:Ben ook wel benieuwd. Knoppen en sticks hebben gewoon terminals voor steekverbindingen.
klopt maar soldeerverbindingen zijn altijd beter dan schuif of stekkerverbindingen.
het is alleen meer werk.
overigens zal de schuifverbinding gewoon goed werken hoor.
ik heb sneller gesoldeerd dan anp tjes geknepen.

wat is nou wijsheid tbv de aansluitingen.
zoals je op de foto ziet het ik rechtsboven het bedienings paneel 3 knoppen.
waar zal ik die op aansluiten op mijn ipac.
de rest spreekt voor zich de joysticks en de (fight)knoppen.
mijn cast heeft een muntproever dus uiteraard komen die op de coin 1 +2
ook heb ik flipperknoppen en had gedacht om de gewone knoppen door te verbinden naar die knoppen.
maar wat ik met die 3 andere moet weet ik dus niet.moet ik die op 1 a+b aansluiten en de andere op 2 a.

alvast bedankt weer.
grt
Edit:inmiddels alles aangesloten en het werkt,zondag de emus instellen en dan kan de pc in de kst.
De drie knoppen weet ik nog niet.1 word de escape knop voor de emus en de submenus te verlaten.
Edit2::p weer een avondje bezig geweest en idd wonderboy is een super game.