Hallo, ik ben bezig met m'n eerste bartop cabinet.
Het is voor mij nog allemaal vrij nieuw. Overal lees ik over soft15khz maar ik kan nergens echt terugvinden waar het nu eigenlijk goed voor is en waarvoor het precies bedoeld is.
Wat ik eruit kan halen is dat het een stukje software is wat mogelijk maakt (lagere) resuloties te draaien die de normale videokaartdrivers niet ondersteunen.
Maar is dit nu uitsluitend bedoeld voor echte arcade (crt) monitoren, of ook voor moderne lcd schermen?
Wie kan me hierover wat duidelijkheid geven?
Bedankt!
Soft15khz
Re: Soft15khz
Bartopje, woekeren met de ruimte zal je dus een lcd scherm in hebben hangen. Zeer onwaarschijnlijk dat je lcd 15 Khz pakt
en verder ....
Niet om lullig te doen maar dan heb je het niet nodig ook...
En welkom btw. Succes met je bartop.
en verder ....
bootlegger wrote:....waar het nu eigenlijk goed voor is en waarvoor het precies bedoeld is....
Niet om lullig te doen maar dan heb je het niet nodig ook...
En welkom btw. Succes met je bartop.
Team 15 kHz
Re: Soft15khz
Het gaat me er voornamelijk om dat ik uit een lcd monitor toch nog (voor zover mogelijk) een authentieke arcade look krijg.
Heb de mini-slg in bestelling staan, dit zal al iets helpen.
Heb de mini-slg in bestelling staan, dit zal al iets helpen.
Re: Soft15khz
Ja, dan ben je op de goede weg. Soft15k is alleen bedoeld voor het kunnen weergeven op 15k monitoren, zoals een arcade CRT.
En Welkom
En Welkom

Re: Soft15khz
bootlegger wrote:Het gaat me er voornamelijk om dat ik uit een lcd monitor toch nog (voor zover mogelijk) een authentieke arcade look krijg.
Heb de mini-slg in bestelling staan, dit zal al iets helpen.
Heb je niet nodig op een lcd, tegenwoordig heeft Mame een HLSL filter die je helemaal zelf kan aanpassen om toch een authentieke arcade look te krijgen op een moderne lcd.
voorbeeld


Hier zijn goede settings voor in je Mame.ini
Je kan alles zelf aanpassen, zoals scanlines en screen curve etc
#
# DIRECT3D POST-PROCESSING OPTIONS
#
hlsl_enable 1
hlslpath hlsl
hlsl_ini_read 0
hlsl_ini_write 0
hlslini %g
hlsl_prescale_x 4
hlsl_prescale_y 4
hlsl_preset -1
hlsl_write
hlsl_snap_width 5120
hlsl_snap_height 3840
shadow_mask_alpha 0.08
shadow_mask_texture aperture.png
shadow_mask_x_count 320
shadow_mask_y_count 240
shadow_mask_usize 0.09375
shadow_mask_vsize 0.09375
curvature 0.0
pincushion 0.0
scanline_alpha 0.3
scanline_size 1.0
scanline_height 0.7
scanline_bright_scale 1.5
scanline_bright_offset 0.6
scanline_jitter 0.0
defocus 1.0,1.0
converge_x 0.0,0.0,0.0
converge_y 0.0,0.0,0.0
radial_converge_x 0.0,0.0,0.0
radial_converge_y 0.0,0.0,0.0
red_ratio 1.0,0.0,0.0
grn_ratio 0.0,1.0,0.0
blu_ratio 0.0,0.0,1.0
saturation 1.05
offset 0.0,0.0,0.0
scale 1.0,1.0,1.0
power 1.0,1.0,1.0
floor 0.0,0.0,0.0
phosphor_life 0.2,0.2,0.2
yiq_enable 0
yiq_cc 3.59754545
yiq_a 0.5
yiq_b 0.5
yiq_o 0.0
yiq_p 1.0
yiq_n 1.0
yiq_y 6.0
yiq_i 1.2
yiq_q 0.6
yiq_scan_time 52.6
yiq_phase_count 2