Gezocht: Candy Cab of 29" monitor

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
DLX

Re: Gezocht: 31khz vga 29" monitor of een hele NAOMI CAB

Post by DLX » Tue Feb 12, 2013 15:51

Is een Naomi niet gewoon een candy cab gericht op de westerse markt?
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon Feb 18, 2013 15:08

Wat bedoel je precies met TFT?

En misschien is een LCD met SLG3000 ook wel een optie? Wat zijn jullie ervaringen met een slg3000? Ziet het er redelijk echt uit of gewoon nep.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
DLX

Post by DLX » Mon Feb 18, 2013 16:12

Met een TFT bedoel ik dit;

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=tft ... 4gTakYG4AQ

En waarom een SLG als je van een 31khz scherm af komt? Snap ik het of snap jij het?
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon Feb 18, 2013 16:37

Ik denk dat ik het niet snap. Slg is toch voor de scanlines? En met een niet crt monitor krijg je die toch niet? (ik speel ook games op mame enzo)
DLX

Post by DLX » Mon Feb 18, 2013 20:04

Ok, ik dacht dat je op je 360 speelde, maar goed SLG kan altijd... het is jouw dag :)
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon Feb 18, 2013 20:13

Ja want wat ik mij herinner van scanlines die mame heeft, ziet het er super nep uit. Waarmee moet ik goed rekening houden als ik een lcd koop? Aangezien het hoger is dan de originele resolutie maar ik heb geen zin om het spel niet fullscreen te spelen. ( Of laat de SLG mame games goed uit zien op hun niet originele resolutie? )
DLX

Post by DLX » Mon Feb 18, 2013 20:34

Tja pffff wat zal ik zeggen.... denk over alles nog eens een keertje na en google eens wat shit.

Als ik het zo lees is een LCD ook weer niks voor jou.
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon Feb 18, 2013 20:59

Ik wil gewoon een crt monitor maar het zoeken werpt nog niet veel vruchten af. Heb monitors gevonden uit een outrun cab die 29" zijn maar veel burn volgensmij en ik wacht nog op foto's van Ronnie.

Nee maar ik snap dat de verhouding waarin de pixels verdeeld worden gelijk moet blijven. ( 320x240 kan 640x380 zijn maar als het 640 x 500 word kan niet alles meer goed verdeeld worden en ziet het er raar uit ) Maar als ik dan een echte 640x380 of 1280x760 monitor koop, heb ik dan nog een slg nodig? Want ik weet niet hoe het precies uitpakt (gewoon en met mame scanlines).

Maar ik zoek wel door voor een echte crt. :)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Feb 18, 2013 21:02

Probeer echt eens langs te komen in Zoetermeer of ga eens bij een forumlid langs die je wat dingen kan laten zien. Het is erg moeilijk om hier op deze manier uit te komen. Zien=geloven in dit geval.
ckong

Post by ckong » Mon Feb 18, 2013 21:29

Cageman wrote:Probeer echt eens langs te komen in Zoetermeer of ga eens bij een forumlid langs die je wat dingen kan laten zien. Het is erg moeilijk om hier op deze manier uit te komen. Zien=geloven in dit geval.

+1

Dit wordt anders een gebed zonder einde. Je begint nu te gooien met resoluties en beeldscherverhoudingen, terwijl ik het gevoel heb dat je niet goed weet wat je nodig hebt en waar je over praat, no offense meant hoor. Het is een complexe materie. Zo is bijvoorbeeld 640x480 op een 31K arcade monitor best strak, maar op een 15K weer niet (interlaced), hetzelfde geldt voor 320x240, klinkt als een solid lage resolutie op een 15K monitor, nou, vergeet het maar. Daarentegen is 321x240 wel weer strak oop een 15K monitor. enz, enz,.

Kom inderdaad gewoon een keer langs in Zoetermeer, dan krijg je goede uitleg en plenty of tijd om vragen te stellen. En dan kun je ook inderdaad verschillen zien in plaats van er alleen maar over te schrijven.
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon Feb 18, 2013 21:54

Ik probeer het allemaal wel te begrijpen maar ik mis denk ik de basiskennis die jullie al over jullie jaren hebben geleerd. Was van plan om een keer te komen met een vriend ( Hij heeft de auto want s' nachts rijden er geen treinen terug naar limbo land ) maar ik zit erg in de stress met studiekeuze (meeloopdagen etc.), meeting bij mij thuis, misschien naar RFD etc. Maar ik zal het hem vragen of die nog zin heeft. Wanneer kan ik het beste langs komen? Gewoon een keer of bij een groter event in de NGC?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Feb 19, 2013 13:21

Valt niets toe te voegen aan wat er al is gezegd. Kom een keer kijken en dan valt alles ineens op zijn plek.

Als je wil kan je best een keer langskomen op een willekeurige avond als het allemaal wat lastig is op de vaste dagen. Ik kan dan wel proberen tijd voor je vrij te maken als ik het maar op tijd weet.

Succes!
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Tue Feb 19, 2013 22:36

Nieuwe Monitor!!!!!

15 inch ultra laggy lcd monitor uit 1822 geimporteerd uit japan.

Durfde het eerst niet te posten omdat ik bang was dat jullie jaloers zouden zijn maar ik heb het toch maar gedaan.

Image

*tijdelijke monitor* jwz
ckong

Post by ckong » Wed Feb 20, 2013 07:34

LOL

humor, daar hou ik wel van.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Feb 20, 2013 08:49

Ziet er top uit :mrgreen:
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Feb 20, 2013 08:58

Focking NICE! That's how you do it!
sombetzki
Active Level:
Active Level:

Post by sombetzki » Wed Feb 20, 2013 09:10

Word hij niet veels te heet in zo'n krappe ruimte?
DLX

Post by DLX » Wed Feb 20, 2013 09:40

Gewoon een bezel maken van karton en klaar is Kees :P
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Wed Feb 20, 2013 09:49

Hij paste maar net. Gelukkig was mijn vader gister thuis want ik kreeg hem niet naar boven getild.

Ik kan ook gewoon ductape gebruiken ipv karton. Past beter bij de bezel 8)

3s en st online spelen gaat nog wel maar dit ding is erg laggy. ( Ik merk het gewoon niet bij die games )

Psykick wrote:Valt niets toe te voegen aan wat er al is gezegd. Kom een keer kijken en dan valt alles ineens op zijn plek.

Als je wil kan je best een keer langskomen op een willekeurige avond als het allemaal wat lastig is op de vaste dagen. Ik kan dan wel proberen tijd voor je vrij te maken als ik het maar op tijd weet.

Succes!

Krijg ik dan de hele arcade voor mijzelf? 8)

Nee ik zal kijken of ik gewoon op een open dag kan komen. Zelf vind ik het reizen geen probleem en de kosten ook niet maar het is gewoon kut dat het ov 's nachts niet actief is. Daarom ben ik afhankelijk van een vriend met z'n auto (heb zelf geen rijbewijs) of ik moet ergens in de buurt slapen want anders moet ik al om elf weer de trein terug pakken. Maar ik denk dat eind maart/heel april wel moet lukken.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Feb 20, 2013 14:53

hahahaha, geweldig.
Mart
Active Level:
Active Level:

Post by Mart » Wed Feb 20, 2013 15:07

Chapddr wrote:Nee ik zal kijken of ik gewoon op een open dag kan komen. Zelf vind ik het reizen geen probleem en de kosten ook niet maar het is gewoon kut dat het ov 's nachts niet actief is. Daarom ben ik afhankelijk van een vriend met z'n auto (heb zelf geen rijbewijs) of ik moet ergens in de buurt slapen want anders moet ik al om elf weer de trein terug pakken. Maar ik denk dat eind maart/heel april wel moet lukken.

Vergeet niet dat we tegenwoordig op de zaterdag open zijn en dat al vanaf 4 uur. Dus als je dan om 11 uur de trein moet halen, heb je 7 uur de tijd ! (en we sluiten rond 12 uur, dus je mist slechts een uurtje.)
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Wed Feb 20, 2013 15:21

Oh echt? Dat had ik nog niet gezien. Dan zou ik dat e.v.t. kunnen combineren met zo'n kruidvattreinticket.

En ik ben al de hele dag op het internet aan het kijken hoe het precies zit met 15khz hardware/games (zoals MVS spellen) op een 31khz monitor. Ik lees op de ene website dat het schadelijk is voor de monitor en het helemaal niet doet (out of synch) en op de andere lees ik dat je een cga to vga converter nodig hebt. Hoe zit dit precies? Want ik ga misschien een tweede kast kopen en zou ook graag ST en third strike er op willen spelen i.p.v. met een emulator. (Daar speel ik de onbetaalbare games op, hihi :oops: )
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Feb 20, 2013 15:37

Om 15khz bronnen op een 31k monitor te tonen heb je inderdaad een 'cga to vga' converter nodig, ook wel bekend als upscaler.
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Wed Feb 20, 2013 15:50

En dat is veilig? En is er ook spraken van kwaliteitverlies? ( slechter beeld, langzamer etc. )
Post Reply