Ken wrote:Heb de Wii U sinds zaterdag in huis en ik moet eerlijk bekennen dat ik positief verrast ben, zeker na alle horror verhalen over de updates en het slome switches in het menu. Ik heb de witte basic pack, omdat de zwarte gamepad een nog grotere vingerafdruk magneet is, 8GB net zo weinig is als 32GB als je er echt wat mee gaat doen en ik totaal geen interesse heb in Nintendoland. Een witte Nintendo console is ook gewoon mooier imo. Een nadeel van een console als deze is dat ie niet helemaal af is. Het is een paard zonder zadel en gestreken haren, maar daarom nog niet minder mooi of sterk. Een voordeel is dat ie nooit af zal zijn, net zo min als een Xbox 360 of PS3. Minder sterk is dat bepaalde apps wel in het menu staan maar het nog niet doen (Lovefilm, TVii). Zet die er dan ook niet bij zou je zeggen.
Wat er wel op staat doet het m.i. prima. De laadtijden tussen de verschillende apps vind ik erg meevallen, had echt een Neo Geo CD doemscenario verwacht, maar alles snel genoeg om je er niet aan te ergeren.
YouTube werkt goed, Miiverse is geinig, de store voor zover gevuld ziet er goed uit, er is gewoon nu al best wat te doen en het beloofd veel voor de toekomst. De basis staat er in ieder geval.
De batterij van de tablet is snel leeg en er komt geen waarschuwing in beeld en (zoals bij een 360 of PS3 controller) je kunt niet zien hoeveel % er nog over is (of ik moet het echt gemist hebben) en dat is best irritant.
De belangrijkste reden waarom ik eigenlijk best blij ben met m'n Wii U is New Super Mario Bros. Wii U. Wat een waanzinnige game. Vernieuwend op plaatsen waar dat kan, gameplay wederom geperfectioneerd. Het enige nadeel is dat je 2 Wiimotes nodig hebt om 2 player mode te spelen en de tablet weinig toevoegt. Nog irritanter is dat je de game niet met de classic controller kunt spelen, echt onbegrijpelijk. Desalniettemin brengt het weer een lach op je gezicht en daar gaat het uiteindelijk om. Twijfelaars, gewoon kopen die hap.
Ik denk dat ik een andere Wii U heb dan jij

Proberen te connecten met Eshop is een drama en als je dan eindelijk na 20 keer proberen verbinding hebt is het zo traag als stroop.
Mijn Wii U loopt ook vaak vast, uit een game terug naar Wii menu duurt een eeuw, alles voelt gewoon rushed..ik denk dat alles dmv software wel verholpen gaat worden en kijk ook uit naar een update.