[Live from Hong Kong] I need children...lots of children

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Mildoe
Active Level:
Active Level:

[Live from Hong Kong] I need children...lots of children

Post by Mildoe » Tue Apr 04, 2006 15:34

In Nederland hebben we een verzorgingsstaat. Kan je door een ziekte niet meer werken? Dan geeft de regering je geld, zodat je niet helemaal als een zwerver hoeft te gaan leven. Ons zorgstelsel is goed. Wij mogen eigenlijk niet klagen als we zo kijken in de wereld. We klagen elke keer dat we zoveel geld moeten afstaan, maar het hoort erbij, anders kan het zorgstelsel niet blijven bestaan.

We worden vanaf onze geboorte financieel ondersteund door de kinderbijslag. (Tot aan onze 16e levensjaar) Daarna kunnen we zelfs naar school gaan en daar krijgen wij zelfs geld voor! (Studiefinanciering) We worden tot aan ons graf in principe verzorgd.

Hier in Hong Kong is het wel een stuk anders. Ben je ziek en kan je niet meer werken? Jammer voor je, maar dan heb je geen inkomsten meer. De wereld is hard hier in Hong Kong. Mensen worden hier niet verzorgd door de regering. Ze krijgen geen geld voor dit of voor dat.

Ik neem aan dat jullie weten dat er vroeger in China een wet was, waarbij je per gezin niet meer dan een kind mocht hebben. In Hong Kong is er een enorme vergrijzing op komst. Jonge stellen gaan niet snel meer aan een kind beginnen. De werkdruk is hoog. Er is altijd te weinig tijd. En het kost enorm veel geld om een kind op te voeden. Zo komt het steeds vaker voor dat stellen geen kinderen meer nemen en hun aandacht op hun carriere zetten.

De regering is nu wel op een hele gekke tour. De laatste tijd roepen ze de stellen op om minstens drie kinderen te baren. De mensen hier kijken hier wel vreemd van op. Ten eerste, ze krijgen helemaal geen financiele ondersteuning van de regering. Ten tweede is het al enorm zwaar (financieel en fysiek) om 1 kind op te voeden. Ten derde is het praktisch onmogelijk om drie kinderen op te voeden in een huis van nauwelijks 50 m2.

De regering wilt het wel, maar ze moeten zelf ook maar eens de handjes uit de mouwen steken als ze iets gedaan willen krijgen.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Ore~sama

Post by Ore~sama » Wed Apr 12, 2006 17:09

Er heerst natuurlijk ook een totaal anders soort mentaliteit en gedachte goed. China lijkt mij zowiezo geen aardig land om in op te groeien, hoewel sommige het er wel goed hebben.

Dat wij blij mogen zijn met wat we hebben daar ben ik zeker wel achtergekomen nu ik zelf volwassen ben. Ik ben er niet blij mee dat de regering nu aan het bezuinigen is en meer naar een Verenigde Staten stelsel afgaat. Waardoor iedereen zelf maar moet bepalen en betalen wat ze willen. Nee, mensen die na de oorlog leefde hebben het even zwaar gehad, maar toen ging het ontzettend goed met nederland nu wordt er teveel omgekloot.

Dit heeft niks met China te maken, maar toch het geeft wel aan hoe slecht arme arbeiders het in China hebben en niet alleen in China. Ik denk dat er een totale chaos zal ontstaan als ons stelsel zal worden afgeschaft.
Post Reply