ckong wrote:Nou, ik heb inderdaad een ASRock gekocht, bij Alternate, de ASRock 880GM-LE FX, samen met 4 GB geheugen en een quadcore processor. Genoeg voor Caveui, hoop ik, en voor typex2 emulatie, en andere leuke dingen.
En ik ga eerst aan de slag met soft15K, want dat kan de onboard ATI Radeon HD4250 aan. Mocht dat toch niets worden, dan kan ik altijd nog overgaan op wat anders qua videoverwerking.
even een vervolgverslag hier op. Ik had de PC (kale mobo met HD en voeding) vorige week al snel aan de gang en van het weekend heb ik er Mameplus 0.106 en CaveUi op gezet, draaiend via MALA, zowel horizontaal als vertikaal mooi flikkervrij beeld op 640x288. Gisteren aan het stoeien geweest met soft15K, installatie was zo gedaan (dus de onboard GPU is inderdaad compatible), maar voordat ik het geheel lekker had draaien was het bijna middernacht!
In eerste instantie kreeg ik bijna geen enkele game goed gesynced, wat ik ook probeerde. Zo draaide 1941 en 19xx bijvoorbeeld perfect, maar Donpachi was één grote scrollende puinhoop. Afijn, na hevig rechercheerwerk op internet, onder andere op Arcadeinfo.de, bleek dat ik de verkeerde custom modelines had gebruikt in Soft15K en dat bovendien in de 'ini' van Avres een paar incompatible resoluties stonden (bijvoorbeeld 320x240, wordt vervangen door 336x240).
Toen ik daar éénmaal achter was, was het probleem ook snel opgelost: goede custom modelines voor de ATI Radeon HD4250 gedownload (te vinden op Arcadeinfo) en geïnstalleerd, Avres laten draaien met goede resoluties voor het genereren van Mame game ini's en nu loopt alles zoals het moet. Tenminste, voor zover ik dat heb kunnen zien. Deze week nog wat verder testen (en een goede modeline voor 321x240 vinden of maken), onder andere kijken hoe snel CaveUi draait en verder nog wat tweaken en dan moet het goed zijn, dan heb ik een 'lean mean Mame Arcade machine'.

Wat nog wel een uitdaging wordt zijn de controls, ik wil geen IPAC of JPAC gebruiken, maar de controls gaan aansturen via een USB poort en een universele gamecontroller driver, zoals het ook was met het Mametopia PC (waarvan het onderste board nu deel uitmaakt van de setup, voor de doorvoer van de video naar de Jamma edge connector en dus hopelijk ook voor de doorvoer van de controls). Gewoon, omdat het leuk is met een dergelijke uitdaging bezig te zijn. Lukt het niet, dan kan ik altijd nog teruggrijpen naar een JPAC of zo.