Neo Geo MVS 2 slot issue?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Sphere
Active Level:
Active Level:

Neo Geo MVS 2 slot issue?

Post by Sphere » Wed Jan 30, 2013 20:09

Guys,

Zoals jullie misschien hebben gezien ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een MVS dedicated woody. Leuk speelgoed. Er zaten 2 spellen bij en bij 1 spel merkte ik dat bij veel kogels en veel geluid het spel iets vertraagt en ook dat het geluid een beetje hapert. Op zich geen echt groot probleem want het was slechts een paar seconden elke keer op de zelfde plek in een bepaald level.

MAAAAAaaaaaarrrrr... gisteren heb ik voor een prikkie Samuari Spirit 2 gekocht (wat een leuk spel is dat, erg vet, maar dat ter zijde :mrgreen: ) en nu merk ik dat het spel erg traag wordt als je special moves doet of een tegenstander hebt verslagen. Naast dat hij traag wordt lijkt het ook alsof het geluid hapert en dat is wel reuze irritant.

Gister heb ik de tijd genomen om alle carts en de jamma connector schoon te maken, ik moet nog de slot van het moederbord nog schoon maken voor het mooie. Het moederbord heb ik nog niet open gemaakt, dat wilde ik een dezer dagen wel gaan doen om te kijken of ik een batterij zie lekken ofzo.

Maar goed dit zo verteld hebbende weet iemand misschien waar dit trage en de haperige geluid vandaan komt? Ik denk niet dat het ligt aan de spellen maar puur aan het bord. Iemand suggesties wat ik het beste kan doen/controlleren?

Groet,

Pieter
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Re: Neo Geo MVS 2 slot issue?

Post by MarioSanchez » Wed Jan 30, 2013 21:30

gereset en laten testen pieter? dipswitch settings.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Wed Jan 30, 2013 22:44

Cart gereset, geen effect. Test zijn goed met uitzondering van de sound test. De left op left geeft geen geluid maar ik vermoed dat dit komt omdat ik een mono mobo heb en ook de kast daarop is afgestemd, ik heb immers maar 1 center speaker. Memory card test = insert memory card, dus of hij zit er niet in of hij is kapot. Backup clear heeft geeft effect.

Dips staan allemaal off maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ze doen dus dat kan ik wel testen. In de hardware staan de volgende dip opties: setting mode, communication, free play en stop mode. Geen idee wat het inhoud, ik zal het eens googlen.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Wed Jan 30, 2013 23:21

Volgens mij heb ik het gevonden. Ik was de dips aan het nalopen en eerst alles en daarna een voor een individueel op "on" gezet. Toen ik bij dip 4 was die niets zou moeten doen dacht ik hoe hard kan dat ding eigenlijk. Ik de kast op maximum gezet met als gevolg dat er een leuke hoeveelheid geluid uit de kast kwam. Ook de headset volume hoog en laag gezet... en wat denk je? Probleem verholpen!

Dips weer terug gezet naar off en het geluid maar ook het haperige van de graphics weg.

Mijn kast staat erg zacht in verband met onze kleine zoon en misschien kwam het stroompje naar de speaker gewoon niet goed door ofzo? Vooralsnog draait de kast nu al zeker een kwartier zonder problemen... ik kan (voorlopig) optimaal genieten van Samuari Spirits 2! :D
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Thu Jan 31, 2013 21:38

dip4?! joh. iig fijn man maar welk bord heb je en werkt het saven wel feilloos?
uiteraard moet je rekening houden met je manneke :D
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Thu Jan 31, 2013 22:13

Thanks en ja, save gaat gewoon goed. Die dip 4 heb ik weer terug gezet naar de "off" stand en het bleef werken dus ik vermoed dat het echt de volume knop was. Hoe dan ook, hij draait nog steeds goed, geen enkel probleem meer. Op naar nog meer spellen! :D
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Mon Feb 04, 2013 13:49

Fijn dat het werkt Pieter. Ik heb een mooie 161-1 die helaas niet saved maar of dat nou aan de cartridge of m'n mvs bord ligt..., geen idee!?!

Backup batterij is het iig niet voor zover ik weet.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Mon Feb 04, 2013 13:58

Mijn moederbord saved maar een maximum van 8 spellen. Als het 9de spel opgeslagen moet worden dan gooit hij de eerste highscore er weer uit. Het kan best goed mogelijk zijn dat jouw moederbord dat ook heeft en misschien maar een paar spellen opslaat met als gevolg als je iedere keer andere spellen speelt hij daarom steeds de oudste highscores weggooit.

Wat je eens zou kunnen proberen is een spel te spelen, een highscore neer te zetten om dan vervolgens de kast uit te zetten en weer dat exact zelfde spel te spelen. Je oude highscore zou dan nog wel zichtbaar moeten zijn.

Aan de andere kant heb ik ook wel eens begrepen dat de xxx-in 1 carts geen highscores kunnen opslaan. Ik weet niet of dat ook geldt voor jouw specifieke cart maar dat zou zomaar het geval kunnen zijn.

Zelf ben ik geen fan van de xxx-in 1 carts, waarom? Geen idee, om een of andere manier vind ik het wel lekker om die grote carts uit de mobo's te sleuren en er weer een nieuwe in te proppen :D. Maar misschien vind ik het ook wel leuker om te "jagen" op mooie carts voor mooie prijsjes. Misschien is het wel de combi :D
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Thu Feb 07, 2013 13:47

heb ik ook pieter moet helaas alleen aan de centen denken. vind t ook geweldig.
nadeel is tevens glichtes en het saven werkt nog niet. net wat jij zegt misschien wel
helemaal niet.... verder merk ik weinig verschil.

de neogeo 1fz kan r bij mij ook maar 8 saven. zelfde situatie...
hoe zit t met unibios? enfin ik ga het proberen. bedankt voor de tip maar weet je
wat ook een probleem zou kunnen zijn, ik heb geen 4e (d) button aangesloten op dit moment.
en als het dan nog steeds niet werkt ga ik ze alnog los verzamelen. zoek sowieso magician lord mvs nog :-)
chrd
Active Level:
Active Level:

Post by chrd » Sun Feb 24, 2013 10:47

MarioSanchez wrote:Fijn dat het werkt Pieter. Ik heb een mooie 161-1 die helaas niet saved maar of dat nou aan de cartridge of m'n mvs bord ligt..., geen idee!?!

Backup batterij is het iig niet voor zover ik weet.

Dat is een probleem dat vaak voorkomt bij de x - in 1 MVS cartridges (het niet saven van highscores, of moeilijkheidsgraden default op 8 ). Dat is exact de reden waarom ik er voorlopig nog geen wil kopen.
Post Reply