Raspberry PI
Raspberry PI
Zijn er al nozomers die hebben gerommeld met de Raspberry PI?
Een behoorlijk krachtige computer op 1 PCB waar ook MAME op kan draaien.
Een behoorlijk krachtige computer op 1 PCB waar ook MAME op kan draaien.
Re: Raspberry PI
Dat Beagleboard is inderdaad ook nice. Maar is ie veel sneller oid? Want hij kost ongeveer 3-4 keer zoveel?
In principe zou ik met een dergelijk PCB een all-in-one Mame/joystick kunnen maken. Een custom joystick die je via een HDMI op een TV kan aansluiten en direct al je games op kan spelen...
Dat werkt alleen als je het bij redelijk simpele games houdt a la pacman etc. War zwaarder spul trekt de raspberry pi niet. Dan zou je beter kijken of je een mini-itx bord (17*17cm?) erin gepast krijgt, die dingen heb je met i3 of i5 cpu's.
Edit: ohja stroom moet ook nog. Das dan weer jammer, om nou een voeding in je joystick te proppen....
Edit: ohja stroom moet ook nog. Das dan weer jammer, om nou een voeding in je joystick te proppen....
Hey Neo. das een tijdje geleden. alles goed?
Wat evt ook kan.
Ik heb zelf zo'n Dell Hybrid hier liggen. Die zijn zo groot as 3 doosjes DVD's op elkaar. Ik gebruik die nu als mame set in me NNC. alles draaid, zelfs Taito Type X games. KOFXIII draait zonder problemen bijvoorbeeld. Hyperspin ga ik nog proberen. maar dat is voor aankomende winter. eerst me jamma loom voor me MVS en atomiswave mobo.
Dus dat zou je ook in een stick kunnen stoppen deze pc's hebben een externe Laptopvoeding.
Core2duo processor, maar tegenwoordig hebben ze ze ook in een ander vormpje met I7.
Wat evt ook kan.
Ik heb zelf zo'n Dell Hybrid hier liggen. Die zijn zo groot as 3 doosjes DVD's op elkaar. Ik gebruik die nu als mame set in me NNC. alles draaid, zelfs Taito Type X games. KOFXIII draait zonder problemen bijvoorbeeld. Hyperspin ga ik nog proberen. maar dat is voor aankomende winter. eerst me jamma loom voor me MVS en atomiswave mobo.
Dus dat zou je ook in een stick kunnen stoppen deze pc's hebben een externe Laptopvoeding.
Core2duo processor, maar tegenwoordig hebben ze ze ook in een ander vormpje met I7.
Ik heb de raspberrypi wel quake zien draaien op 1080p maar het gaat uiteindelijk om de performance van emulators etc.
hmmmm food for thought. Ik zal eens checken wat de opties zijn met performance in ogenschouw.
Op zich zou een simpele externe voeding wel kunnen.
hmmmm food for thought. Ik zal eens checken wat de opties zijn met performance in ogenschouw.
Op zich zou een simpele externe voeding wel kunnen.
Goeie shit. Ik wacht nog ff met het kopen van de PI totdat de nieuwe voorraad leverbaar is omdat ze dan een geheugen uitbreiding krijgen. Blijkbaar was dat toch een probleem m.b.t. performance.
Nice. Ze lijken idd ook lastig leverbaar. Wachten is dus de way to go, zeker wanneer dit een performance verbetering betekent.
Ik ben erg geinteresseerd zijn in zo'n 16-bit-console-emu, en dan ingebouwd in een stick.
Ik ben erg geinteresseerd zijn in zo'n 16-bit-console-emu, en dan ingebouwd in een stick.
Team 15 kHz
Memory was/is niet HET probleem mbt emulator-performance. Ding doet gewoon te weinig puur numbercrunching. Maargoed, als je de keuze hebt is meer natuurlijk sowieso wel beter.
ne0 wrote:Memory was/is niet HET probleem mbt emulator-performance. Ding doet gewoon te weinig puur numbercrunching. Maargoed, als je de keuze hebt is meer natuurlijk sowieso wel beter.
Zul je wss gelijk in hebben. De upgrade zal meer impact hebben op zwaardere toepassingen. Maar toch

Wachten op de upgrade en gewoon 30 euro betalen.
Kan niet wachten om een all-in-one stick te maken.
Hey hoi mensen! Ik heb zojuist 1 rasberry pi besteld (de 2de versie met 512 geheugen)
Ik hoorde van oud classmate dat deze snel werd geleverd voor 45euro... ik laat van de week weten of ie daadwerkelijk ook gelijk word geleverd!
ik hou jullie iig op de hoogte!
Ik hoorde van oud classmate dat deze snel werd geleverd voor 45euro... ik laat van de week weten of ie daadwerkelijk ook gelijk word geleverd!
ik hou jullie iig op de hoogte!
ElPancho wrote:Nice. Ze lijken idd ook lastig leverbaar. Wachten is dus de way to go, zeker wanneer dit een performance verbetering betekent.
Ooooh shit... brengt me echt op een geniaal idee haha
idd. Je moet uitkijken voor tussenhandelaren want ze zijn gewoon via de distri RS-online te koop voor weinig geld. http://uk.rs-online.com/web/p/products/7568308/?
21,60 pond exclusief shipping. (volgens mij heeft RS-online zelfs geen shipping costs)
21,60 pond exclusief shipping. (volgens mij heeft RS-online zelfs geen shipping costs)
PS. Je kan ook een GP2X van mij overkopen, heb je het ook, alleen dan als handheld 

Vandaag ff RS-online gebeld en de uitleverdatum ervan wordt telkens verzet. Momenteel zijn ze niet op voorraad en verwachten ze dat de Pi's op de 27e worden uitgestuurd naar klanten.
Mijn pakketje is verzonden, krijg hem als het goed is morgen binnen
Hey hoi! ik heb hem ontvangen! klein reviewtje volgt!
Paar leuke linkjes:
BerryBoot - http://www.berryterminal.com/doku.php/berryboot
RetroPie - http://petrockblog.wordpress.com/retropie/ Voor je retro games
BerryBoot - http://www.berryterminal.com/doku.php/berryboot
RetroPie - http://petrockblog.wordpress.com/retropie/ Voor je retro games