Column IGN-kinderboek: Tim de videogamekampioen (nu gratis)
Column IGN-kinderboek: Tim de videogamekampioen (nu gratis)
Hierbij ben ik zo vrij om jullie op de hoogte te stellen dat ik vanaf vandaag een wekelijkse column mag schrijven over retrogaming op IGN Benelux!
http://nl.ign.com/feature/1503/Duck-Hun ... lack-Ops-2
http://nl.ign.com/feature/1503/Duck-Hun ... lack-Ops-2
Last edited by Peet1979 on Sun Dec 30, 2012 21:01, edited 1 time in total.
Re: Column over retrogamin op IGN
Nou Peter-Paul, dat is erg mooi en dat zal ik met plezier lezen. Er wordt nog steeds te weinig over retro gaming geschreven.
Waar haal je eigenlijk je inspiratie en/of onderwerpen vandaan?
ckong wrote:Nou Peter-Paul, dat is erg mooi en dat zal ik met plezier lezen. Er wordt nog steeds te weinig over retro gaming geschreven.
Thanks Erik! Ik haal mijn inspiratie uit mijn eigen ervaringen en door het lezen van Retro Gamer magazine. Maar mocht jij of iemand anders een idee hebben voor een onderwerp, laat het vooral weten!
Ik zie de toekomst. Ik zie...een column over het NGC 

Ken wrote:Ik zie de toekomst. Ik zie...een column over het NGC
Hahaha! Wie weet Ken, wie weet

Leuk verhaal, maar ik mis de (niet onbelangrijke) link met Arcade helemaal? Ik bedoel, één van mijn leukste herinneringen is dat ik met een AES memory card naar de arcade in Scheveningen ging, hem daar in een MVS cab deed en iedereen om me heen een kleine tia kreeg. Arcade at home, dat is wat de AES was (en is) in mijn optiek.
Ik kan me goed voorstellen dat de hardcore verzamelaars sceptisch zijn over deze release. Zij hebben immers talloze euro´s geïnvesteerd in hun collectie en nu komt er voor 200 euro een behoorlijk complete set op de markt.
Deze begrijp ik niet helemaal Peet.
Cageman wrote:Leuk verhaal, maar ik mis de (niet onbelangrijke) link met Arcade helemaal? Ik bedoel, één van mijn leukste herinneringen is dat ik met een AES memory card naar de arcade in Scheveningen ging, hem daar in een MVS cab deed en iedereen om me heen een kleine tia kreeg. Arcade at home, dat is wat de AES was (en is) in mijn optiek.
Ik begrijp je punt. Ik zat ook te twijfelen om de MVS erbij te betrekken, maar heb er toch voor gekozen om het puur en alleen op de AES te houden. Mede gezien het beperkt aantal woorden waar de column aan is gebonden. De MVS en de arcade scene komen zeker nog een keer apart aan de beurt in een volgende column!
Ken wrote:Ik kan me goed voorstellen dat de hardcore verzamelaars sceptisch zijn over deze release. Zij hebben immers talloze euro´s geïnvesteerd in hun collectie en nu komt er voor 200 euro een behoorlijk complete set op de markt.
Deze begrijp ik niet helemaal Peet.
Wat ik hiermee bedoel Ken is dat bepaalde verzamelaars veel geld hebben geïnvesteerd in hun AES collectie en er nu een handheld op de markt komt, met daarop een behoorlijke hoeveelheid klassiekers geïnstalleerd. Natuurlijk praten we hier over andere versies dan de originele AES versie, maar ik kan me voorstellen dat bepaalde verzamelaars hier moeite mee hebben en met een schuin oog naar deze release kijken. Natuurlijk zal er ook een deel zijn die de Neo Geo Gold in hun collectie willen hebben, maar niet allemaal...lijkt mij.
Oké. Ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen. Dat men bij de PS2 releases dit ooit dacht had ik me kunnen voorstellen, maar zelfs dan nog zijn AES verzamelaars teveel purist om zich om dit soort re-releases druk te maken.
Ik kan je verzekeren dat de AES verzamelaars of liefhebbers van de Neo het helemaal te gek vinden dat deze handheld (en hele set) met medewerking van SNK (Playmore) zelf gereleased wordt. Het is dus een officeel en licensed product. Dat gegeven is al zo vet dat de meeste neo-fanaten er echt naar uit kijken en dit ook wel een collectable wordt hoor!
Denk dus dat je er hier een beetje naast zit inderdaad en het juist tegenovergesteld is, de angst van AES collectors dat hun games de waarde zouden verliezen is zoals Ken zegt na de PS2 en collection games wel verloren denk ik.
Denk dus dat je er hier een beetje naast zit inderdaad en het juist tegenovergesteld is, de angst van AES collectors dat hun games de waarde zouden verliezen is zoals Ken zegt na de PS2 en collection games wel verloren denk ik.
Hou a.s. maandag de column even goed in de gaten. Arcade gaming @ home - Nozomi en Rklok staan centraal in deze aflevering 

Cool. Ben benieuwd wie je hebt gesproken voor je research 

Ken wrote:Cool. Ben benieuwd wie je hebt gesproken voor je research
Zo diep gaat het niet hoor, Ken. Zie het meer als een eerbetoon. Tevens ben ik niet al te diep op de materie ingegaan. Het merendeel van de bezoekers op IGN is niet thuis in de ´scene` dus wellicht is deze column een goede aanleiding om bijv. dit forum eens te bezoeken.
Wat ik wel jammer vind is dat ik een bepaald ondertoontje bespeur in je reactie. Deze column is goed bedoeld en puur informatief om mensen te enthousiasmeren voor de arcade hobby.
Last edited by Peet1979 on Thu Dec 06, 2012 22:32, edited 1 time in total.
Peet1979 wrote:Wat ik wel jammer vind is dat ik een bepaald ondertoontje bespeur in je reactie.
Ik begrijp dat je het zo over kan komen, maar zo bedoelde ik het absoluut niet.
Een column is niet echt een journalistiek stuk, vandaar de knipoog naar de 'research'.
Ben benieuwd!
Ken wrote:Peet1979 wrote:Wat ik wel jammer vind is dat ik een bepaald ondertoontje bespeur in je reactie.
Ik begrijp dat je het zo over kan komen, maar zo bedoelde ik het absoluut niet.
Een column is niet echt een journalistiek stuk, vandaar de knipoog naar de 'research'.
Ben benieuwd!
Oké, thanks voor de opheldering.
Stiekem ben ik blij dat ik dit topic nu pas zie want dan heb ik nog aardig wat artikelen te lezen
Net als dat je iemand toewenst dat hij starwars nog niet heeft gezien en weet wat hij/zij nog te gaan heeft 
Je hebt een leuke manier van schrijven.
Props dat je voor IGN mag schrijven.

Jinxz wrote:Stiekem ben ik blij dat ik dit topic nu pas zie want dan heb ik nog aardig wat artikelen te lezenNet als dat je iemand toewenst dat hij starwars nog niet heeft gezien en weet wat hij/zij nog te gaan heeft
Thanks man!
Peet1979 wrote:Hou a.s. maandag de column even goed in de gaten. Arcade gaming @ home - Nozomi en Rklok staan centraal in deze aflevering
hey!, kom ik in de krant ??

rklok wrote:Peet1979 wrote:Hou a.s. maandag de column even goed in de gaten. Arcade gaming @ home - Nozomi en Rklok staan centraal in deze aflevering
hey!, kom ik in de krant ??
Haha! Zoiets ja. Ik zal morgen hier wel even de link posten wanneer die online staat.
Voor de gamers met kids (of jong van geest) onder ons:
http://www.boekenbestellen.nl/PDF/tim-d ... pioen/5942
Mijn volledig zelf geschreven kinderboek. Natuurlijk over videogames!
http://www.boekenbestellen.nl/PDF/tim-d ... pioen/5942
Mijn volledig zelf geschreven kinderboek. Natuurlijk over videogames!