Via het forum zag ik dat smallcab voor een paar cent een Supergun (light) versie verkocht.
Tijd voor een projectje

Men neme een Blue Elf en Supergun:

Netjes PCB-voetjes aan de supergun gemaakt
Leuk dat er toevallig op mijn light-versie wel 2 neo geo controller connector zitten.
Maar ze zitten op een rare plek en in de weg om de supergun goed in een hoek te kunnen plaatsen.
Die gaan er dus af...

Schroefconnectors, drukknopjes, krimpkousjes, DB15 Female & male connectors gekocht...
Daarna heb ik er zelf nog schroefconnectors op gesoldeerd voor de joystick/buttons.
Aangezien het de light-versie is, geen audio via SCART. Dus ik moet het met de mini-jack doen, maar dat is prima.

ATX voeding gevonden van 400 W MET -5v lijn...
En via MP een Aluminium koffertje gevonden voor een paar cent...
Tijd om alles in elkaar te zetten.

Draadjes solderen, heeel veel draadjes solderen...
Daarna gaten maken en alles in het koffertje plaatsen..

En testen....

Alles doet het!
Na weer heel veel gesoldeer....

De controller poorten aangesloten en de draden zoveel mogelijk netjes weg gewerkt....

Ik heb ruimte overgelaten om de Blue elf er makkelijk af te kunnen halen.
Zo zou ik eventueel een PCB kunnen aansluiten met een Jamma-verlengkabel.
Met een beetje geluk past de PCB dan precies in de deksel van het koffertje..
Tijd voor de Pad hacks....
De kandidaten: 2 Nuby Street Fighter Controllers PS2
Veel draden en solderen verder...

Nu kwam het k...ehm...vervelendste...
De pads inelkaar zetten zonder dat de draden bekneld kwamen of voor knoppen kwamen te zitten...
Een zooi frustraties, afgebroken soldeerpuntjes op de pcb en een paar dagen later...

Zo nu kijken of alle kabels/controllers erbij passen...

Prima

To Do
- Uitzoeken waarom op mijn HD tv het beeld in het menu en bij sommige spellen (niet de NEO GEO spellen) blijft bibberen...
(Doet hij niet/nauwelijks op de beeldbuis-tv, maar ook niet op de HD-tv van mijn ouders (beide zijn Sony en die van mij is nieuwer :S)
- Uitzoeken waarom bij sommige spellen, sommige buttons de ene keer wel en de andere keer niet goed doen?
(volgens mij geen slecht contact, want de ene keer doet alles het goed. Dan start ik het spel opnieuw op en dan doet hij het op eens niet..)
Las iets over de Grounding van de Blue Elf...

- Ingebouwde speaker(s)? Misschien... gebruik nu gewoon wat pc-boxjes..

- eventueel nog wat ventilatie-gaten voor de intake...
Maar tot zo ver even einde projectje