SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!
Re: DAYTONA Conv. to Universal Happ FFB SEGA DAYTONA 2 Racec
Wat ziet dat er bruut uit man. Die Daytona 2 logo op dat rood is echt te bizar! Als ik geen Outrun kast ga maken wordt dit het denk ik wel. Ik kom snel kijken Pas!
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: DAYTONA Conv. to Universal Happ FFB SEGA DAYTONA 2 Racec
en ook de base-side art is klaar van D2
repro maar erg goeie files, en gelamineerd op een dikke kwaliteit mat sticker,
is echt toppie geworden...

ik zal ook nog even een foto posten als ie helemaal klaar is

repro maar erg goeie files, en gelamineerd op een dikke kwaliteit mat sticker,
is echt toppie geworden...

ik zal ook nog even een foto posten als ie helemaal klaar is
OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab (universal : pc / ps3)
Je zou eigenlijk dat gele plastic ook nog moeten scoren ergens, dan zou het helemaal over de top zijn (nog keer dan hoe cool het nu al is ^^)
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab (universal : pc / ps3)
UPDATE : AGANYTE mod gedaan + 24V 10A Bad Ass toegevoegd!
Even geleden dacht ik dat de AMC het had begeven, maar dit bleek de 24V FFB Motor voeding te zijn,
dus vandaag gepland even de stoute schoenen aangetrokken en maar meteen de AGANYTE mod ook maar
gedaan, 2 vliegen in een klap zeg maar...
AGANYTE Mod is ongeveer de zelfde als de M2 AGANYTE mod maar dan met een Happ motor en een
aparte " zware" 24V 10A voeding voor FFB (de M2 Mod heeft deze niet nodig) :

Hier het Aganyte bordje met erachter het logitech bordje, tijdens solderen.
Nu zijn ook alle lampjes aan
was een hoop uitzoekwerk, Cristophe (Aganyte)
had hier zelf ook niet echt een pinout van, maar alles doorgemeten en werkt.
Tevens om interferentie te voorkomen ook wat extra aardepunten aangebracht
(dikke gele aardekabels)

Check out this Bad M*therf*cker! 220V naar 24V 10A in z'n puurste vorm! FFB is echt
superklinisch en onwijs netjes nu!
Tot nu toe getest :
- M2 Daytona (emu pc) , NFS the Run (kan iets meer ffb erbij, maar verder top!) , Outrun OA,
Sega Rally OA, en naast een klein beetje ffb bijdraaien, nix meer aan doen!
Even geleden dacht ik dat de AMC het had begeven, maar dit bleek de 24V FFB Motor voeding te zijn,
dus vandaag gepland even de stoute schoenen aangetrokken en maar meteen de AGANYTE mod ook maar
gedaan, 2 vliegen in een klap zeg maar...
AGANYTE Mod is ongeveer de zelfde als de M2 AGANYTE mod maar dan met een Happ motor en een
aparte " zware" 24V 10A voeding voor FFB (de M2 Mod heeft deze niet nodig) :

Hier het Aganyte bordje met erachter het logitech bordje, tijdens solderen.
Nu zijn ook alle lampjes aan

had hier zelf ook niet echt een pinout van, maar alles doorgemeten en werkt.
Tevens om interferentie te voorkomen ook wat extra aardepunten aangebracht
(dikke gele aardekabels)

Check out this Bad M*therf*cker! 220V naar 24V 10A in z'n puurste vorm! FFB is echt
superklinisch en onwijs netjes nu!
Tot nu toe getest :
- M2 Daytona (emu pc) , NFS the Run (kan iets meer ffb erbij, maar verder top!) , Outrun OA,
Sega Rally OA, en naast een klein beetje ffb bijdraaien, nix meer aan doen!
OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update
het is dus gelukt allemaal
Super netjes gedaan ook. Wat enorm vet zeg ! Ik kom snel op potje racen 


- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update
Mart wrote:het is dus gelukt allemaalSuper netjes gedaan ook. Wat enorm vet zeg ! Ik kom snel op potje racen
Thnx Martijn,
op de foto is het nog niet zo netjes, maar alles is nu netjes weggewerkt!
OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update
Klasse Pas! Dat zit er ook weer op, top 

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update
Dus in a nutshell, die Aganyte/Cageman print werkt super?
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update
jiggymf wrote:Dus in a nutshell, die Aganyte/Cageman print werkt super?
Dat lijkt mij wel, maar dat is iets anders dan dit. Arjan is bezig met de M2 mod en
dit is nog de mod zonder Model 2 stuurhuis, zeg maar.
De M2 mod is vele malen makkelijker (das juist het hele idee erachter) oftewel,
door deze ervaring kunnen we die M2 mod dalijk aan de lopende band doen

OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update
[ietwat offtopic]
De M2 mod heb ik intussen klaar. de PCB werkt super, en snap de tuning e.d. ook
Hij kan in productie
We moeten het hele 'pakketje' voor de cageman/aganyte PCB (met handleiding e.d.) even afronden, dan kan het de verkoop in.
[/ietwat offtopic]
Ik wist van het bestaan van deze PCB ('Happ versie') ook, maar had hem nog niet gezien. Cool gedaan, Pas!
De M2 mod heb ik intussen klaar. de PCB werkt super, en snap de tuning e.d. ook


[/ietwat offtopic]
Ik wist van het bestaan van deze PCB ('Happ versie') ook, maar had hem nog niet gezien. Cool gedaan, Pas!
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
En we gaan weer door....
gisteravond zo'n gekke inspiratieavond, dus even ViVa-Nonna emulator geinstalleerd en getweaked voor Namco racegames!
Ridge Racer 2 en Rave racer werken 100% perfect!
(R'dam Terror was ik ff vergeten, topmemories!)
ben alleen RR1 nog ah tweaken, zal vnvd wat meer pics posten!

gisteravond zo'n gekke inspiratieavond, dus even ViVa-Nonna emulator geinstalleerd en getweaked voor Namco racegames!
Ridge Racer 2 en Rave racer werken 100% perfect!
(R'dam Terror was ik ff vergeten, topmemories!)
ben alleen RR1 nog ah tweaken, zal vnvd wat meer pics posten!

OIIIIIIIO
- Trailblazer
- Active Level:
- Posts: 775
- Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
- Location: Breda - NL
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
Beatmaster-P wrote:(R'dam Terror was ik ff vergeten, topmemories!)
Als in R'dam Terror Corps

Wel errug vet verder weer!!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
@Trailblazer: ehm Rotterdam Nation, die muziek zit natuurlijk in RR1 en 2!
OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
Jaaaaa... vetvetvetvetvet!
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
Hier nog wat foto's.
instellen is in begin iets omslachtiger dan M2 emu, maar als het eenmaal werkt hoef je,
net als M2, niets meer te doen. beeld is overigens bloed en bloedscherp, helaas zie je
dat niet echt op de foto's. maar ik zal binnenkort echt een nieuwe camera halen
herinnerd u zich deze nog.. nog.. nog..

Stuurt als een mofo door de bochten, heerlijk!

Rave Racer werkt ook toppie!

kortom smaakt naar meer emu's!!
instellen is in begin iets omslachtiger dan M2 emu, maar als het eenmaal werkt hoef je,
net als M2, niets meer te doen. beeld is overigens bloed en bloedscherp, helaas zie je
dat niet echt op de foto's. maar ik zal binnenkort echt een nieuwe camera halen

herinnerd u zich deze nog.. nog.. nog..

Stuurt als een mofo door de bochten, heerlijk!

Rave Racer werkt ook toppie!

kortom smaakt naar meer emu's!!
OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update


Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
Jezus wat gers dude.
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
THNX Guys,
needless to say, dit moet ook op NGC!!
needless to say, dit moet ook op NGC!!
Last edited by Beatmaster-P on Wed Sep 12, 2012 11:00, edited 1 time in total.
OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
Ik zeg op naar de Ngc en contest day!! Gruwelijk dat dit mogelijk is !
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
Oh inmiddels ook even Midnight Club getest (PS3) en eerlijk gezegd,
playing is believing... Best race experience ever, tot nu toe!!!
(en dat zegt iemand met Hummer EX op cab in z'n gameroom)
je voelt echt elke stoeprand, rails of pedestrian door je stuur,
alles klopt. van Pompende rap door je sub, tot balans in racen met stuur!

Wat krijgen games een ongelovelijke nieuwe boost op zo'n modded kast!
@Cageman: wij gaan nu echt die M2 mod afmaken in de shed, kan niet langer
meer wachten!!

playing is believing... Best race experience ever, tot nu toe!!!
(en dat zegt iemand met Hummer EX op cab in z'n gameroom)
je voelt echt elke stoeprand, rails of pedestrian door je stuur,
alles klopt. van Pompende rap door je sub, tot balans in racen met stuur!

Wat krijgen games een ongelovelijke nieuwe boost op zo'n modded kast!
@Cageman: wij gaan nu echt die M2 mod afmaken in de shed, kan niet langer
meer wachten!!


OIIIIIIIO
Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update
wat absurd vet is dit zeg !!
- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
Re: SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!
UPDATE:
Stoute schoenen aangetrokken want het is meer dan tijd voor de LED upgrade!
Nu ik de juiste tools heb kunnen vinden om een LED echt goed in een cab te bevestigen, heb ik de stap genomen om deze cab te converteren naar LED. Crt is eruit, en heb nu meteen meer ruimte om ook te werken en/of FFb te tunen
Tuurlijk is CRT top, echter voor PS3 moet je best wat capriolen uithalen om het signaal enigszins goed op 480P te krijgen,
en voor pc emu maakt het niet uit, daar zet je de resolutie gewoon voluit
(bv een Daytona 2, pfffffff bizar)
Zijaanzicht monitor, waarbij het paneel zit echt muur en muurvast zit:

Links frontaanzicht, bedoeling is om een beetje de modernere look van latere generatie LCD sega cabs te benaderen:

Rechts een voorbeeld van Daytona in hogere resolutie:
Speelt allemaal echt fantastisch, dus wie de mod nog mocht gaan doen raad ik aan het met LED/LCD te doen.
(dat scheelt je: een US PS3/PS3 component cable/Component to vga box/29' crt monitor/shitload aan bedrading en ruimte)
Stoute schoenen aangetrokken want het is meer dan tijd voor de LED upgrade!
Nu ik de juiste tools heb kunnen vinden om een LED echt goed in een cab te bevestigen, heb ik de stap genomen om deze cab te converteren naar LED. Crt is eruit, en heb nu meteen meer ruimte om ook te werken en/of FFb te tunen

Tuurlijk is CRT top, echter voor PS3 moet je best wat capriolen uithalen om het signaal enigszins goed op 480P te krijgen,
en voor pc emu maakt het niet uit, daar zet je de resolutie gewoon voluit

Zijaanzicht monitor, waarbij het paneel zit echt muur en muurvast zit:

Links frontaanzicht, bedoeling is om een beetje de modernere look van latere generatie LCD sega cabs te benaderen:


Rechts een voorbeeld van Daytona in hogere resolutie:
Speelt allemaal echt fantastisch, dus wie de mod nog mocht gaan doen raad ik aan het met LED/LCD te doen.
(dat scheelt je: een US PS3/PS3 component cable/Component to vga box/29' crt monitor/shitload aan bedrading en ruimte)
OIIIIIIIO