Eurocade 2012 - 1 september - Ridderkerk

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

Eurocade 2012 - 1 september - Ridderkerk

Post by ckong » Thu Aug 16, 2012 20:57

Gek, ik dacht dat er al een topic was over Eurocade 2012, maar kan niets meer vinden. Misschien verloren gegaan bij het opschonen van het forum?

Daarom maar even een nieuw topic over EUROCADE 2012

Ja, dames en heren, het is bijna weer zover, op 1 september 2012 vindt de 2e editie plaats van Eurocade, in Ridderkerk, dezelfde locatie als vorig jaar. En het wordt huge!!

Voor degenen die vorig jaar geweest zijn, waaronder Psykick, Beatmaszter-P en polderarcade: ik weet dat jullie de eerste editie al top vonden, maar het wordt nu top in de overtreffende trap. :D

Niet alleen komen jullie weer, en brengen jullie ook dit jaar weer games mee (wat het hele idee is achter Eurocade), wat geweldig is, maar er zullen daarnaast nog meer bezoekers zijn dan vorig jaar en uit nog meer landen (Italie, USA, Engeland, Belgie, Duitsland, Hongarije, Denemarken, Nederland, etc). Daarnaast hebben we dit jaar een paar primeurs.

Wat dacht je bijvoorbeeld van een High Score wedstrijd op een klassieke mystery game, met geweldige prijzen die we dankzij een aantal sponsors kunnen aanbieden.

Maar de echte ´attractie´ is wel de officiele wereldrecordpoging op Galaxian, door onze eigen huidige wereldrecordhouder Aart van Vliet, vorig jaar ook aanwezig. Voor deze wereldrecordpoging zijn we in contact met een Amerikaanse organisatie die het ons mogelijk maakt om de poging inderdaad officieel te laten zijn en zij geeft ons bovendien de mogelijkheid om dit allemaal live te streamen op internet.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, bijvoorbeeld over de minimarkt (Psykick en Bencao74 zullen tegen mooie eurocade prijzen hun waren aanbieden, freakshirt zal er zijn), het weer ontmoeten van vrienden die je lang niet meer hebt gezien, nieuwe vrienden maken, een leuke goodie voor de bezoekers, etc.

Daarnaast staan er tot wel 40 klassieke arcade games opgesteld, vrij te bespelen! Deze games zijn belangeloos voor één dag beschikbaar gesteld door de leden van het Eurocade team en er zijn veel bezoekers die een game meenemen.

En als of dit allemaal nog niet genoeg is, er is een bar aanwezig waar men ´onbeperkt´ kan drinken en ´s avonds is er een groepsdiner.

En voor dit alles vragen we maar een entreeprijs van € 20 (nogmaals, er is een bar! :lol: ). Kortom, er is eigenlijk geen reden om niet langs te komen, zeker als je klassiek arcade gamen een warm hart toedraagt.

Klinkt goed, niet? :D

Mocht je trek hebben gekregen in wat klassiek spul, dan ben je meer dan welkom. We vragen je in dat geval wel even om je aan te melden bij Level42, forummember. Dit kan ook via het digitale formulier op de website van eurocade: http://www.eurocade.eu/Eurocade/Info_%2 ... ation.html. En als toevallig in het bezit bent van een klassieke game en je bent bered om die mee te nemen, laat dat dan ook even weten van tevoren, wel zo makkelijk in verband met onze voorbereiding.

Ik hoop zeker een aantal van jullie te zien op 1 september in Ridderkerk, op het EUROCADE 2012 evenement!

Tenslotte nog een aantal links met info over de vorige en de huidige editie van Eurocade:

http://www.eurocade.eu/Eurocade/Eurocade.html
http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... board=16.0
http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... c=2475.555
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Re: Eurocade 2012 - 1 september - Ridderkerk

Post by ZeMMiK » Thu Aug 16, 2012 22:15

Terugkijkend bij vorige edities kreeg ik het idee dat je alleen welkom bent als je een cabinet meeneemt??
of heb ik dat verkeerd begrepen?
ckong

Post by ckong » Thu Aug 16, 2012 22:41

Dat is gedeeltelijk waar. Om er zeker van te zijn dat er genoeg cabs aanwezig zijn willen we in eerste instantie vooral aanmeldingen hebben van bezoekers die wat mee kunnen nemen. Dat is inmiddels het geval. :-)

En daarom zijn andere bezoekers ook meer dan welkom. Wel eerst aanmelden c.q. registreren graag. En je mag uiteraard nog steeds een klassieke cab meenemen.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Aug 17, 2012 19:47

Yeuh ik kom ook en ben gelijk officiële sponsor geworden!
De crew loopt in Eurocade crew shirts namens m'n website http://www.Freakshirt.nl . Daarnaast kunnen er 2 speciale Eurocade shirts gewonnen worden.
Tevens ga ik er ook een klein aantal aanbieden á 17,50. Daarvan gaat een deel van de opbrengst naar Eurocade toe.
Hier staat het shirt online : http://freakshirt.nl/index.php?route=product/product&product_id=186

Image
ckong

Post by ckong » Fri Aug 17, 2012 22:19

Inderdaad Jinx, we zijn erg blij met jou als sponsor, en natuurlijk niet alleen vanwege dit prachtige T-shirt. Het is top dat je per T-shirt een deel van de opbengst afdraagt aan de Eurocade organisatie. Daardoor zijn we onder andere in staat om de wereldrecordpoging van Aart van Vliet live te streamen via het mobiele netwerk (ja, er zijn helaas nog plaatsen waar geen internet via de kabel/telefoon netwerk/wifi aanwezig is.)

Maar Jinx is niet de enige sponsor, we hebben er nog een paar, en dankzij deze sponsors kunnen we prachtige prijzen aanbieden aan de top-5 winnaars van de High Score wedstrijd.

Even wat meer info over deze wedstrijd:deelname is gratis, de wedstrijd wordt op een echte klassieker gespeeld, de deelnemers hebben vanaf 12.00 uur tot etenstijd de tijd om een goede score neer te zetten die geregistreerd wordt in een HS save kit, zoals gezegd 5 prijzen waarbij de nummer 1 eerst mag kiezen, dan de nummer 2, etc.

En wat zijn dan de prijzen?

Een €100,-(!!!) GIFT COUPON van WWW.ARCADESHOP.DE

Image

2 EUROCADE T-SHIRTS, beschikbaar gesteld door FREAKSHIRT.NL / shadaloo.eu

Image

A $50,- (!) GIFT COUPON van ARCADEFIXIT.COM

Image

Een SLG3000 inclusief behuizing (ter waarde van €66,-) van WWW.ARCADEFORGE.DE

Image
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Sun Aug 19, 2012 13:26

jammer dat ik niet kan, heb ik net m'n Pacmania cab af.. dan kon ie daar ook heen.. :P
ckong

Post by ckong » Sun Aug 19, 2012 15:18

dexx wrote:jammer dat ik niet kan, heb ik net m'n Pacmania cab af.. dan kon ie daar ook heen.. :P

:shock:

Waar kunnen we je cab ophalen? :lol: 8)
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Sun Aug 19, 2012 15:40

ckong wrote:
dexx wrote:jammer dat ik niet kan, heb ik net m'n Pacmania cab af.. dan kon ie daar ook heen.. :P

:shock:

Waar kunnen we je cab ophalen? :lol: 8)

bij mij thuis in Veenendaal, waar anders :mrgreen:
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Mon Aug 20, 2012 20:22

double post... als jullie het echt menen.. kom maar halen :)
maarrrr.. wees ontzettend voorzichtig met deze classic.. :D
ckong

Post by ckong » Mon Aug 20, 2012 21:19

Dexx, dat vinden we echt een geweldig aanbod, en we willen dit graag accepteren was het niet dat we helaas geen vervoersmogelijkheid hebben op die route. :(

Maar we vergeten dit niet en we hopen dat je zeker bij de volgende editie van Eurocade aanwezig bent, met je cab. :)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Aug 20, 2012 22:02

*ziet een tafereel voor zich waarin Dexx bij eurocade aankomt met een Keyboardmania in plaats van een Pacmania*

:mrgreen:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Aug 20, 2012 22:41

:mrgreen:
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Tue Aug 21, 2012 07:42

hehehe, ja dat MANIA doet het hem :D
maarre, ok.. volgend jaar gaan dat proberen te regelen.. hoop niet dat de familie dag WEER op die dag valt :(
ckong

Post by ckong » Wed Aug 29, 2012 10:26

Even wat meer info over de wereldrecordpoging van Aart van Vliet.

We willen de poging graag live streamen, maar .... de locatie van Eurocade heeft geen internetaansluiting, zelfs geen telefoonaansluiting (het is een clubhuis) en wifi is ook geen optie. Dat heef ons wel wat denkwerk gekost, maar we hebben uiteindelijk toch een oplossing gevonden: 3G met een 1 Mbit upstream verbinding. Niet supersnel, maar snel genoeg.

Dus, ja, je kunt de gameplay van Aart live via internet volgen. :D

datum en tijdstip: zaterdag 1 september, ongeveer vanaf 12 uur.

Aart zal wellicht meerdere pogingen doen, houd de stream dus in de gaten.

Links voor the videostream:

http://ustre.am/NM3d

http://www.eurocade.eu/Eurocade/Galaxian_World_Record.html even naar beneden scrollen

Ustream heeft gratis apps voor android en zelfs voor iOS, maar je kunt de stream uiteraard ook via PC en/of Mac volgen.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sun Sep 02, 2012 22:22

For the record : Het was bere gezellig. Sterker nog... ik kan me de dag niet meer heugen dat ik me zo vermaakt heb. In het bijzonder met zo'n leuke groep mensen.
Na jaren zaken te hebben gedaan met Jochen van ArcadeForge was leuk om ook hem eens gezien te hebben.

Het wordt nu wel tijd dat ik ook eens een echte woodie op de kop tik.

Donkey Kong is trouwens te verslavend. Met de beelden van King of Kong vers in het geheugen heb ik eigenlijk alle ingredienten inclusief een schreeuwend kind op de achtergrond. Nu de cabinet nog ;)

Al met al een geslaagde dag!
ckong

Post by ckong » Sun Sep 02, 2012 22:56

En het was inderdaad meer dan een geslaagde dag. Deze tweede editie was op alle fronten beter dan die van 2011. Betere aankleding, betere games, meer bezoekers en meer actie. Hoewel. op één puntje hebben we geen verbetering kunnen doorvoeren, het eten van de(zelfde) chiness was nog steeds ..... nou ja, niet top zullen we maar zeggen. :D Sorry Hasan volgende keer beter.

Het was leuk om weer een aantal Nozomi leden te spreken en hun ook te zien genieten van klassieke arcade games in dedicated kasten. Top jongens, dat jullie er waren. En voor de rest: wellicht zien we jullie op de volgende editie van Eurocade.

Voor de record, de uitslag van de High Score wedstrijd op de Donkey Kong cab is als volgt (de 5 prijswinnaars):

5. Jinxz 45,600
4. Darthnuno 50,300
3. Bela 52,500
2. Tup 62,700
1. Bombjack 112,300 (fotobewijs is gecontroleerd)

Bombjack heeft zijn prijs, een € 100 gift coupon van url=http://www.arcadeshop.de]www.arcadeshop.de[/url] al in ontvangst genomen, de overige winnaars worden binnenkort benaderd via het DLF forum.

Aart van Vliet is er helaas niet in geslaagd om zijn huidige wereldrecord op Galaxian te verbeteren, maar met een score van 1.455.530 kwam hij akelig dicht in de buurt. En werkelijk, als je hem ziet spelen lijkt het allemaal zo makkelijk, en toch kom ik zelden boven de 20.000 punten. :lol: Het goede nieuws is dat Aart heeft aangegeven dat hij het op niet al te lange termijn nog een keer wil proberen, dus wie weet ......

Volg deze link om een goede impressie, inclusief foto's: http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... board=16.0

Al met al was het een vermoeiend weekend, maar ongelofelijk leuk om te doen. En er komt zeker een volgende keer.
Post Reply