Sega Naomi met JAMMA?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Technotron

Sega Naomi met JAMMA?

Post by Technotron » Wed Aug 29, 2012 11:40

Dag mensen!

Zoals jullie zien ben ik nieuw hier. In het verleden heb ik al een keer een 2-in-1 tot MAME-kast omgerust (inclusief extra buttons), maar eigenlijk ben ik nog steeds een grote noob wat cabinets betreft :)

Als ik het goed begrijp, is aansluiten van JAMMA niet zo straight-forward als met een gewoone JAMMA-adapter die ik toen in mijn MVS-kast had zitten. De problemen die ik zie:

1) VGA-scherm.
2) Afhankelijk van de Naomi kast extra buttons toevoegen. Ik wil het liefste toch wel 6 voor de fighters.

Zijn er toevallig mensen op dit board die ervaring hebben met zoiets?

Ben benieuwd!
ne0

Re: Sega Naomi met JAMMA?

Post by ne0 » Wed Aug 29, 2012 12:04

No offense, maar dit zijn dingen die je 300 keer kan vinden als je ff naar google.com gaat...
Technotron

Post by Technotron » Wed Aug 29, 2012 12:09

Oh, ok... ik vraag slechts of er mensen op het board zijn die dit zelf al een keer hebben gedaan. Het soort informatie dat ik zelf ook wel betrouwbaarder vind dan random dingen via Google. Leek me niets mis mee, maar goed...
goatboy

Post by goatboy » Wed Aug 29, 2012 12:16

Kom op Neo. ;)

Waarom wil je JAMMA op een Sega Uni cabinet? Je loopt dan tegen veel 'probleempjes' aan gezien het feit dit cabinet JVS gewired is.

- Scherm is bij een standaard Sega Naomi VGA dus heb je een 15K upscaler nodig of je vervangt het chassis. (geen beginners zaken dus)
- buttons zijn geen probleem maar standaard JAMMA heeft 3 buttons gewired, JAMMA+ 4 buttons. Button 4, 5 en 6 moet je bij JAMMA met extra 'kick harness' oplossen. Extra kabeltje dus tussen je controls en gameboard.
-Om JAMMA op een JVS bak te kunnen draaien heb je ook converters. Hiermee los je bijna alle problemen op behalve dat je monitor nog steeds VGA is.

Mocht je alles met emulatie willen draaien dan is het niet erg moeilijk wat betreft de vga monitor. Als je budget iets hoger is dan kun je ook een Japanse New Net City Cabinet overwegen. Deze heeft een tri-sync monitor maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Technotron

Post by Technotron » Wed Aug 29, 2012 12:28

Thanks, goatboy :).

Ik dacht al dat het geen beginnerszaakje zou worden. Ik heb maar beperkt ruimte, dus maximaal 2 kasten (over geld hebben we het nog niet eens ;-)). Aangezien ik ook nog ooit een keer een originele Mortal Kombat 1 wil aanschaffen, moet de rest zien wat compacter op te lossen hehe...

Het leek me gewoon fijn zowel de Soul Calibur classics en JAMMA PCB's op 1 Cab te draaien. Als ik alvast een door jou genoemde converter gebruik, zou ik ook wel kunnen overwegen om te gaan emuleren.

The choices...
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Aug 29, 2012 16:30

Als je geen voorkeur hebt een Naomi in de cab te hangen maar klassiekers tot zeg maar eind jaren 90 te spelen, zou ik als ik jou was lekker een jamma wired cab aanschaffen. Er zijn genoeg mooie cabs te vinden in NL tegenwoordig, daar doe je jezelf echt een lol mee
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Aug 29, 2012 16:33

Weinig toe te voegen aan ruderudie of goatboy's feedback. Wat eventueel nog kan is de monitor tri-syncen (als je een bijpassend ander chassis kunt vinden).

Maar is KI niet JAMMA? Als je nog een KI kast laat komen zou je die misschien makkelijker kunnen gebruiken voor andere JAMMA games.
Technotron

Post by Technotron » Wed Aug 29, 2012 17:25

Thanks, iedereen. Zal er eens goed over nadenken!

Cageman, als je met KI MK bedoelt, dan klopt dat, ja. De MK-kasten zijn Jamma. Maar ja, probeer er eens een te krijgen :). Er staat nu een voor 1000 EUR online in Belgie (dacht op tweedehands.be, kan ik straks even achterhalen). Had in 2010 de kans om er een voor 500 te kopen, toen niet gedaan en nu uiteraard klein beetje spijt van ;-)
Technotron

Post by Technotron » Thu Aug 30, 2012 08:05

Sow, het wordt dus een Sega Naomi cab (bedankt DLX!). Denk dat ik mijn gemodde Xbox met MAME gebruik voor de Jamma-games. Component-naar-VGA en dan nog de nodige converters. Kan het in ieder geval proberen, aangezien de Xbox toch al in huis staat.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Aug 30, 2012 08:59

XBOX 1 of een 360?
voor de xbox 1 heb ik een xbox naar jamma boardje (gebruik het alleen nooit).
En voor de 360 zijn er meerdere, maar die zijn nog genoeg te krijgen voor JVS cabs
Technotron

Post by Technotron » Thu Aug 30, 2012 09:06

Een Xbox 1. Mijn 360 laat ik vooralsnog liever ongemod :-) Hoeveel kost zo'n Xbox-naar-Jamma-bordje? Heb ik dus alleen nog een jamma-naar-JVS-converter nodig, correct?
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Aug 30, 2012 09:20

Je mag de mijne wel overnemen. Pm maar.
let wel dat een JVS2jamma loom of boardje best prijzig zijn.

Ik heb voor mijn New Net City 120 euro betaald voor een custom made JVS naar Jamma kabel.

Maar 2 xbox360 padhackz kosten je ook zo 60 euro stuk.
Technotron

Post by Technotron » Thu Aug 30, 2012 09:54

Thanks! Ik probeerde net twee keer een PM op te sturen, maar ze blijven in mijn Outbox steken.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Aug 30, 2012 10:22

Technotron wrote:Thanks! Ik probeerde net twee keer een PM op te sturen, maar ze blijven in mijn Outbox steken.

Dat hoort zo. Een PM verdwijnt pas uit je Outbox als de ontvanger hem heeft gelezen. Pas daarna staat hij als verzonden. Is dus een handige controle om te kijken of iemand je PM heeft gelezen. Niet gelezen=nog in outbox.
Technotron

Post by Technotron » Thu Aug 30, 2012 10:26

Ahhh... haha. Nice :) Bedankt voor de uitleg!
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Aug 30, 2012 10:52

PM terug.
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:

Post by Dr Doggystyle » Fri Aug 31, 2012 08:01

Technotron wrote:Aangezien ik ook nog ooit een keer een originele Mortal Kombat 1 wil aanschaffen

ik heb er zo eentje :) maar doe em helaas niet weg.

Technotron wrote:De MK-kasten zijn Jamma. Maar ja, probeer er eens een te krijgen :). Er staat nu een voor 1000 EUR online in Belgie (dacht op tweedehands.be, kan ik straks even achterhalen). Had in 2010 de kans om er een voor 500 te kopen, toen niet gedaan en nu uiteraard klein beetje spijt van ;-)

zooo wat kosten ze nog veel zeg , ik heb de mijne in juni 2009 gekocht voor een heel zacht prijsje als ik het nu zo lees.
we hebben em toen wel opgehaald in Den Helder en meegenomen in een 307 station met 80 km/u op de snelweg..
Hij is echt vet en de knoppen werkten niet, maar de zelfde avond ingespoten en alles deed het gewoon.
Post Reply