InsertCoin Nieuw op Forum NARC NeoGeo MVS RGBs 2 Composite

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
InsertCoin

InsertCoin Nieuw op Forum NARC NeoGeo MVS RGBs 2 Composite

Post by InsertCoin » Sat May 19, 2012 19:05

Hallo,

Ben nieuw op het Forum en sinds eergisteren bezitter van een NARC arcade cabinet uit '88 met een NeoGeo MVS ingebouwd (MVH-MV1F2). Helaas is de orginele NARC PCB niet meer aanwezig.

De monitor van de kast is defect en heb een normale TV (SCART ingang) gekocht. Heb op het internet al diverse omvormers gezien die RGBs omvormen naar onder andere Composite. Wil de NeoGeo dus aansluiten op een normale tv en in de nabije toekomst een PC aansluiten met MAME.
Een kaart met als input dus RGBs & VGA en als output Composite(SCART). Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen. Een omvormer kopen of er zelf één maken. En ook waar kan ik het beste deze eventuele omvormer kopen.

De verlichting in de kast bestaat uit diverse onderdelen. De TL-balk in het bovenstuk is 110 volt en kan dus makkelijk vervangen worden door een armatuur van 240 volt.
De verlichting onder de knoppen is wisselspanning en ik kan hier maar moeilijk vervangende lampjes voor vinden. Zit er dus aan de denken om het om te bouwen naar LED. Waardoor ik gelijkspanning moetn verzorgen.

Het belangrijkste is dus de omvormer van RGBs naar Composite. Hier zouden jullie mij enorm mee helpen! :wink:

Gr,
InsertCoin
DLX

Re: InsertCoin Nieuw op Forum NARC NeoGeo MVS RGBs 2 Composi

Post by DLX » Sun May 20, 2012 10:13

Waarom sluit je hem niet gewoon RGB aan op je TV?

Verder kan je MAME op 15k draaien.
InsertCoin

Post by InsertCoin » Thu May 24, 2012 10:17

Dus ik begrijp dat daar dus geen omvormer voor nodig is uit jou post? Kun je me uitleggen hoe ik dit dan ga aansluiten?
ckong

Post by ckong » Thu May 24, 2012 12:58

Precies, je moet van RGB naar RGB gaan. Vergeet composite, is op een RF signaal zo ongeveer het slechtste wat er is. Bovendien, jouuw mvs board spuugt RGB uit, zoek gewoon even de pinout op. Google is je vriend
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu May 24, 2012 12:59

Je kunt inderdaad vrij eenvoudig gewoon een SCART aansluiting aan het JAMMA harness maken. Er zijn idd veel voorbeelden op het web te vinden om dat te doen.
InsertCoin

Post by InsertCoin » Thu May 24, 2012 22:07

Dank!

Op het internet moeilijk te vinden. Maar heb een SCART pinout gevonden en vanuit daar verder gewerkt. Heb nu beeld maar deze is grijs... TV kan geen NTSC aan. Ook begreep ik dat er eigenlijk weerstandjes tussen de RGB lijnen moeten.
InsertCoin

Post by InsertCoin » Fri May 25, 2012 11:03

Image
Image

Na vraag en zoekwerk gevonden. Maar toch nog steeds grijs beeld. Ook met de weerstanden. De weerstanden wijken overigens af in vele topics. Ik ben voor 75 ohm gegaan op de RGB lijnen. Andere TV gekocht die alle drie de standaarden aankan. Dit ook getest met een NTSC xbox.
Weet iemand waar het grijze beeld vandaan komt?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri May 25, 2012 15:28

Normaal gesproken krijg je een grijs beeld als de SCART input op de TV geen RGB signaal ondersteunt, maar alleen composiet. Zitten er meerdere SCART aansluitingen op? En zegt de manual dat één van die aansluitingen inderdaad RGB is?
InsertCoin

Post by InsertCoin » Sun May 27, 2012 09:36

De handleiding is te summier. Er staat geen informatie in over ondersteunde formaten. Zowel SCART 1 als 2 werken niet en geven grijs beeld. :( Jammer was op de goede weg
InsertCoin

NEOGEO MVS naar TV Handleiding Gelukt!

Post by InsertCoin » Wed May 30, 2012 11:40

http://www.geocities.ws/podernixie/htpc/cables-en.html

Het probleem dat het beeld grijs blijft is dat de SCART aansluiting een signaal moet krijgen dat deze over moet schakelen naar RGB!! Dit signaal is de 5V en 12V lijn die aangesloten dient te worden. Volg bovenstaande site en voila... Gekleurd perfect beeld!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed May 30, 2012 13:02

In je eerder geposte schema's stond dat volgens mij ook? In ieder geval 5V op de blanking pin (16). De foto's zijn echter weg van Imageshack, want ik zie ze hierboven niet meer.
InsertCoin

Post by InsertCoin » Fri Jun 01, 2012 10:08

Dacht te lezen dat die pins alleen waren voor het auutomatisch overschakelen en had deze dus nog niet aangesloten. Bleek dus dat dit wel verplicht is voor overschakelen naar RGB. Een authentiek elektronenkanon in een arcade kast hoort er gewoon in te zitten!!
Post Reply