Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
-
Mart
- Active Level:

Ja mensen, het gaat in dit geval om een ouwetje, dus wellicht niet voor iedereen weggelegd hierzo
Toch hoop ik dat er iemand is die me hiermee kan helpen.
Ik heb gisteren twee Konami klassiekers op de kop getikt. Een Sunset Riders en een Time Pilot. En vooral aan die laatste heb ik hele goede herinneringen van vroeger. Heel leuk om die erbij te hebben. Ik ben de boarden bij de verkoper gaan halen en beide heb ik daar prima werkend gezien (via een supergun). Bij thuiskomst meteen de boarden in mijn cabs gehangen natuurlijk. De Sunset Riders is prima. Is ook echt een vet spel. Maar de Time Pilot werkt bij mij thuis dus niet. Dat board zou het moeten doen, dat heb ik gezien. Nu heb ik sterk het vermoeden dat het aan de adapter ligt. Deze is door de vorige eigenaar zelf gewired. Dus van konami 36 pins naar jamma (ziet er verder trouwens keurig uit). Als ik de PCB in mijn New Astro City stop krijg ik een totaal misvormd beeld. En als ik 'm in mijn Egret 2 stop krijg ik slechts een paar tekentjes in beeld en begint zelfs de voeding te tikken (dus meteen weer uitgezet!). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? Ik vind het vooral zo vreemd dat ik het aldaar prima heb zien draaien. Jamma is toch gewoon Jamma zou je zeggen, of vergis ik me ?
Is er trouwens iemand die nog een goede "Konami 36 pins to Jamma"-adapter heeft liggen ?

-
ElPancho
- Active Level:

Zonder te pretenderen dat ik iets van pcb (repair) af weet ..... heeft time pilot min 5V nodig? Kloppen je voltages in de cabs en is er mss een (draad-)breuk in de adaptor?
Team 15 kHz
-
Mart
- Active Level:

ElPancho wrote:Zonder te pretenderen dat ik iets van pcb (repair) af weet .....
Tsja, en ik al helemaal niet

Ja dat over die -5V heb ik ook al ergens gevonden. Daar moet ik me dus even verder in verdiepen. Maar wat ik vreemd vind is dat het bij die man allemaal prima draaide. Mijn cabs zijn verder pima. Althans al het andere draait er probleemloos op.
-
ElPancho
- Active Level:

Check ff op de jamma pinout waar min 5V zit. Jamma voorziet daarin, sommige voedingen echter niet.
Pak (koop) een multimeter en kijk op die manier of jouw cabvoeding die min 5V geeft.
Zo niet (TP heeft min 5V wel nodig) schaf een negatron aan (niet duah en volgens mij op AO te koop (FrancoB?))
Good luck!
Team 15 kHz
-
Da Dude
- Active Level:

-
Zijn de jamma aansluitingen in een egret niet iets verschillend dan die van de nac?
-
ElPancho
- Active Level:

Neu dat denk ik niet, wat is anders het nut van standariseren?
Wel dikke kans dat er een andere voeding inzit. En als beide verschillende voedingen (aanname) geen min 5V leveren is dat wel pech ja

Maarrrrr..... er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn maar dat min 5V verhaal en voltage zal eerst uitgezocht moeten worden voordat we verder kunnen.
Team 15 kHz
-
Mart
- Active Level:

Da Dude wrote:Zijn de jamma aansluitingen in een egret niet iets verschillend dan die van de nac?
Het resultaat was op beide kasten ook net even anders. Die Egret kon er nog minder mee dan de NAC, zal ik maar zeggen. Maar ik heb ook sterk het vermoeden dat ik het in de spanning moet zoeken.
-
Cageman
- Active Level:

Ja, inderdaad het beste om dat even goed na te lopen. Controleer vooral ook de +5V.