[main update: artikel] We're not worthy (DOA4)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

[main update: artikel] We're not worthy (DOA4)

Post by Ken » Fri Jan 27, 2006 01:07

We’re not worthy

Vergeleken met Tomonobu Itagaki is iedereen een sukkel. Een man die de best verkrijgbare plasmaschermen zonder pardoes in de hoek zet en alleen maar wil werken met CRT schermen. Zo zijn de games die hij maakt bedoeld er uit te zien, en zo testen wij deze dus ook. Vergelijk dat maar eens met een niet nader te noemen Nederlands bedrijf, waar op kantoor de RGB kabel in de verkeerde port van de TV zat. Sukkels. De strijd der 3D fighters is sinds vandaag definitief afgelopen.

Dead or Alive 4 onderstreept maar weer eens het talent van de beste man. Geen enkele videogame, op welke console dan ook, komt in de buurt van deze grafische pracht en praal. Daarnaast komt geen enkele 3D fighter in de buurt van de speelbaarheid van deze game. Het optiemenu is daarin veelzeggend. Normal, Hard en Very Hard. Niks Easy, gewoon moeite doen voor een game, zoals ik al aangaf in mijn laatste column op Gamez.nl. Deze game onderstreept bovendien nog maar eens de kansloze missie die Soul Calibur 3 heet. Naar de uitverkoopbak ermee.
Het is zeldzaam dat je met buttonbashen niet ver komt in een 3D fighter. Alleen Virtua Fighter 4 zal hier een uitzondering op zijn, maar ook deze game wordt maar door een selecte groep op de juiste manier gewaardeerd. Ik ben overigens totaal geen fan meer van Virtua Fighter, maar ik kan er wel inkomen waarom dat selecte gezelschap het een geweldige game vindt.

Dead or Alive 4 doet naar mijn mening echter overal nog even een schepje bovenop. De interactie met de levels is fenomenaal, de gameplay is nog moeilijker en scherper afgesteld en de diversiteit van characters is ook uitmuntend. Toch is Dead or Alive 4 geen tijdloze klassieker. Dit komt doordat de massa alweer zit te wachten op de volgende Tekken. Spreek een willekeurig persoon aan op straat en deze zal negen van de tien keer Tekken antwoorden op de vraag welk vechtspel zij kennen. Walgelijk. Hou er nou toch eens mee op deze rommel te kopen mensen. Ik wil niet eens weten hoe heftig Ninja Gaiden 2 en Team Ninja’s andere projecten eruit zullen komen te zien. Itagaki is de man, de rest kan met een kaasschaaf in de hoek gaan zitten. Als je in het bezit bent van een Xbox360 en het dan nog in je hoofd haalt dit spel niet aan te schaffen, mag je er trouwens wat mij betreft met een triangel rustig naast gaan zitten.
Image
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Fri Jan 27, 2006 10:41

Ik vind DOA echt de koning onder de 3D fighters, maar heb helaas geen 360 :roll:.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Jan 27, 2006 14:21

Ik ben dus zo'n Virtua Fighter fan en daarom zal DOA voor mij het nooit zijn of worden. Tecmo heeft zelfs met toestemming van Sega de VF engine gebruikt DOA. Dat zegt veel over VF en DOA imo. Ik heb DOA4 al weer een aantal weken en het is een leuke game om af en toe eens op te zetten als er wat vrienden over de vloer zijn maar meer ook niet. Nee ik hoop echt dat Sega VF5 naar de 360 poort dan ga ik echt uit mijn naad en kom ik maanden niet meer buiten :P
lowen.f

Post by lowen.f » Fri Jan 27, 2006 17:18

Ken het niet, maar zag net de reclame ervan op tv!

Zie je eerst stuk of 6 chicks, dus ik zat al zo van.. niceee! ;) En de gast toen zo van 'And now all you've been waiting for, the fighting competitiong!" (of iets deze trend) en toen bleek het dus opeens DOA4 reclame te zijn :D
GeNoMe

Post by GeNoMe » Sun Jan 29, 2006 11:28

Heb de game nu sinds afgelopen donderdag (eindelijk!)

En ik moet zeggen dat DOA echt gewoon DOA is....als je de vorige delen heb gespeeld weet je gewoon wat je koopt.

De moeilijkheids graad is een notch gestegen, dus het gevoel van overwinning is toch even wat groter....wich i like!

M'n kin raakte af en toe eens flink de grond als ik zie wat ze met lighting dynamics en de textures hebben gedaan, als mensen zeggen dat ze het verschil niet kunnen zien tussen DOA4 en bijvoorbeeld DOA2 ultimate, dan moeten ze maar even flink wat stront uit hun ogen gaan poetsen.....want hoe onwetend kan je zijn!

Ik weet trouwens niet hoe het met andere mensen zit, maar het verslavings factor van deze game is best hoog.
Zodra ik m'n controller in handen neem leg ik em niet zou gauw weer neer, het rare is dat ik dit niet meer heb gehad sinds DOA2 op de DC....niet dat DOA3 een slechte game was oid, maar ik had wel altijd het gevoel gehad dat het iets miste.

En idd net zoals velen ben ik ook echt rete benieuwd wat voor vette shit ze gaan doen met Ninja Gaiden....hell ik zit op dit moment zelfs te wachten Xtreme beachvolley 2 8)

Keep up the good work Tecmo!
Post Reply