Joystick Removal Probleem

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Joystick Removal Probleem

Post by sjorspion » Wed Nov 23, 2011 16:52

Dag Beste Arcade lief-hebbers,

Ik zit wederom weer met een vraag:
Graag wil ik in mijn Arcade kast deze joysticks plaatsen:
http://www.arcadewinkel.nl/controle-ond ... -rood.html

Iemand ervaring met deze sticks?

MAAR nou krijg ik de joystick(s) die er nu in zitten niet uit.
het gaat om die 4 'schroeven' waarvan je de platte kop rond de stick op het controllerpaneel ziet.
Image

Heb alles los gehaald wat kon, ook moertjes van die 4 'schroeven' af.
Maar ik krijg deze met geen mogelijkheid los.
tang erop en draaien, daarmee mol ik alleen maar het schroefdraad
WD40 er tussen, help ook niks...

iemand nog tips voor ik ze straks moet gaan uitboren :shock: (en de vraag wordt dan gelijk weer hoe ik weer aan dat soort boutjes kom? :wink: )

alvast bedankt,
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
drdiablos

Re: Joystick Removal Probleem

Post by drdiablos » Wed Nov 23, 2011 17:10

control panel er even afhalen (die twee hendels aan de binnenzijde links en rechts loshalen, 2x molex connectors uit elkaar trekken) en dan vanaf de onderkant de schroeven er met een hamertikje uit tikken?
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Wed Nov 23, 2011 17:17

Dat is een tip die het zeker waard om te proberen.
maar bedenk me net dat ik dat ook gedaan heb (geen hamertje tik maar grof geweldje-tik :))

Hij lijkt wel als of de schroeven bijvoorbeeld te breed zijn en daardoor zich in het plastic van de joystick vast zetten...:(
drdiablos

Post by drdiablos » Wed Nov 23, 2011 18:22

Nah zit waarschijnlijk gewoon een beetje vastgekoekt. Gewoon een schroevendraaier of iets op de onderkant van de schroef zetten en zachtjes tikken. Ik heb nl. precies dezelfde kast en ik heb de sticks met precies dezelfde Sanwa sticks vervangen (enorme vooruitgang). Ik weet niet of je die Sanwa stick al hebt maar deze is niet zo maar te plaatsen. Ik heb die schroeven met die vieze bruine bovenkant overigens vervangen met glimmende nieuwe schroeven die in flipperkasten gebruikt worden.
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Wed Nov 23, 2011 18:55

Oh goed om te horen dat jij dezelfde kast hebt :)
kreeg jij ze er toen ook zo moeilijk uit?

ennuh wat moet ik dan nog doen/veranderen om die nieuwe sticks goed te kunnen plaatsen?
morgen heb ik even tijd dus ik zal kijken of het me lukt.
maar dat laat ik nog wel even weten dan :wink:

oh ja; en waar heb jij die nieuwe schroeven bestelt?

nieuwsgierig vraagje: heb jij je controlepanel opnieuw bestickert/geverfd/gespoten etc?
want ik wil die van mij veranderen met wat mooi game-art work maar weet niet zo goed hoe & wat de beste manier daarvoor is (en niet geheel om belangrijk waar te halen :P)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Nov 23, 2011 20:35

sjorspion wrote:geen hamertje tik maar grof geweldje-tik :))

:mrgreen:

Altijd weer leuk, sleutelen aan zo'n oude cab. Mijn oude woody staat bij Erik; man, daar heeft een partij tijd ingezeten om alles aan te passen naar 'moderne' standaarden.

Welkom bij de hobby!
drdiablos

Post by drdiablos » Wed Nov 23, 2011 21:03

Nee ik kan me eigenlijk niet herinneren dat dat erg moeilijk ging...

Waarschijnlijk moet je de bevestigingsgaten in de mounting plate van die nieuwe stick iets groter boren. Je huidige sticks hebben namelijk een dikke plasticke plate met grotere gaten waar de boutvorm die onder de schroef zit (als je die schroef er uit hebt zie je wel wat ik bedoel) in past. 2e optie is nog om van er die ringetjes (hoe noem je die) tussen de mounting plate en control panel te zetten.

Heb die schroeven even opgezocht het zijn deze die ik heb:
http://www.ebay.in/itm/JOYSTICK-BOLTS-A ... 0479239422 (dus niet zoals ik eerder zei uit een flipperkast). Makkelijker is waarschijnlijk wel om eerst even bij de bouwmarkt te kijken.

Ik heb er inderdaad ook over gedacht om control panel te veranderen door te stickeren (ik denk dat dat het mooiste wordt en als je game art er op wilt helemaal de beste optie) maar nog niet gedaan. 'Design' van de huidige CP komt ook terug in monitor glas en dan moet je voor de mooiïgheid die eigenlijk ook aanpassen.

Ik heb de kast zelf wel geschilderd (roze - was een vergissing ga ik nog terugdraaien). Ik wil dan ook nog wat side art laten printen.

Heb er momenteel een Mame PC op draaien.
Rorsach
Active Level:
Active Level:

Post by Rorsach » Wed Nov 23, 2011 21:13

drdiablos wrote:Ik heb de kast zelf wel geschilderd (roze - was een vergissing ga ik nog terugdraaien).

Dat vraagt om pics :D
drdiablos

Post by drdiablos » Wed Nov 23, 2011 21:17

Ik begin het steeds leuker te vinden om hier een beetje mee te hobby-bobby'en. Het is ook wel al doende leert men. Laatst een arcade supergun MK4 gekocht. Bedenk me daarna pas dat je hier een neo geo AES controller bij nodig hebt. Deze heb ik niet. Dus nu zelf een aan het maken. Prototype werkt al :)
drdiablos

Post by drdiablos » Wed Nov 23, 2011 21:23

Rorsach wrote:
drdiablos wrote:Ik heb de kast zelf wel geschilderd (roze - was een vergissing ga ik nog terugdraaien).

stond al in een ander topic, dit is een jaar geleden:

Image

Kast is inmiddels al veranderd (bijvoorbeeld dus die vreselijke happ sticks naar Sanwa). Hij is nog wel roze. Ja ik weet het. Ja ik schaam me.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Nov 23, 2011 21:25

auw :-)

Hij is wel netjes geschilderd, dat dan weer wel ;-)

Weer terug naar zwart, hoop ik?
drdiablos

Post by drdiablos » Wed Nov 23, 2011 21:33

Cageman wrote:auw :-)

Hij is wel netjes geschilderd, dat dan weer wel ;-)

Weer terug naar zwart, hoop ik?

Ja hij is in echt nog wat strakker geschilderd als lijkt op de foto. Maar dat strakke schilderen kost dus enorm veel tijd. Misschien dat ik hem in de zomer weer zwart maak en hem dan op marktplaats zet en zelf een candy koop. Ik heb een vaag vermoeden dat een zwarte kast iets makkelijker van de hand gaat als een roze...
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Thu Nov 24, 2011 00:13

drdiablos wrote:Nee ik kan me eigenlijk niet herinneren dat dat erg moeilijk ging...

Waarschijnlijk moet je de bevestigingsgaten in de mounting plate van die nieuwe stick iets groter boren. Je huidige sticks hebben namelijk een dikke plasticke plate met grotere gaten waar de boutvorm die onder de schroef zit (als je die schroef er uit hebt zie je wel wat ik bedoel) in past. 2e optie is nog om van er die ringetjes (hoe noem je die) tussen de mounting plate en control panel te zetten.

Heb die schroeven even opgezocht het zijn deze die ik heb:
http://www.ebay.in/itm/JOYSTICK-BOLTS-A ... 0479239422 (dus niet zoals ik eerder zei uit een flipperkast). Makkelijker is waarschijnlijk wel om eerst even bij de bouwmarkt te kijken.

Ook bedankt voor de tips, zal morgen even bij de gamma kijken enzo.
maar als ik het goed begrijp hoeven dus alleen die gaten ietsje groter gemaakt te worden en niet nieuwe gaten geboord te worden. Dat zou al een hoop schelen!

Ik snap wat je bedoelt..dat het wel bij de kast hoort...zelfde als de grijze&rode lijnen op de zijkant....
ben daarom aan het kijken of ik hier in nijmegen een glassnijder kan vinden die die marquee&monitor glasplaat kan snijden om vervolgens via
http://www.drsticker.nl/sticker-ontwerpen-tool.html
een raamsticker te maken en die er op te plakken :mrgreen:

misschien kun je daar ook wat mee?
iig weer bedankt voor je hulp!
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Thu Jan 19, 2012 00:02

drdiablos wrote:
Rorsach wrote:

stond al in een ander topic, dit is een jaar geleden:

Image

Kast is inmiddels al veranderd (bijvoorbeeld dus die vreselijke happ sticks naar Sanwa). Hij is nog wel roze. Ja ik weet het. Ja ik schaam me.

Vraagje, drdiablos, hoe en waarmee heb je die kast geschilderd?
hoe heb je dat "plastic" van het hout afgehaald, of heb je daar gewoon overheen geschilderd?
Post Reply