Kan ik een Sega Rally twin converten naar Naomi? (en meer)

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Derrick
Active Level:
Active Level:

Kan ik een Sega Rally twin converten naar Naomi? (en meer)

Post by Derrick » Wed Dec 28, 2011 09:58

Ik heb een Sega Rally twin gekocht (wil er maar 1 maar zat er nog 1 aan vast ;) ... en vroeg me af ik deze kon converten naar Initial D op Naomi. Als dat niet kan ga ik hem naar Mame converten, dat is ook prima natuurlijk.

Verder vraag ik me af hoe ik dat ding moet meenemen volgende week. Ik kan een verlengde Ford Transit huren en daar zal het apparaat wel inpassen in delen. Alleen vraag ik me af wat voor gereedschap ik daarvoor nodig heb en in hoeveel stukken dat ding kan. Heb ik een heftruuk nodig ofzo? :)

Dank!
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
jiggymf

Re: Kan ik een Sega Rally twin converten naar Naomi? (en mee

Post by jiggymf » Wed Dec 28, 2011 10:53

betreffende het vervoer: Zijn de zijpanelen plastic of hout?
De 2 cabinets van de twin kunnen sowieso los van elkaar, elk cabinet weegt dan rond de 250 kilo (is een werk van 30 seconden). Een losse cabinet zelf kan je dan weer vrij makkelijk in 2 stukken uit elkaar halen.
Een losse cabinet kan je ook vrij goed met een man of 3 een truck intillen, het is wel zwaar, maar wel te doen.
Als het hout is dan is uit elkaar halen een stuk meer werk, dan als het de plastic versie is. De plastic versie heb je binnen 10 minuten uit elkaar. Het hele stuk van de monitor van top to bottom kan los van het hele stuk waar de stoel op staat.
Ik zorg altijd voor een transit met laadklep, zo erin, zo eruit, klaar (let er wel op dat de laadklep minimaal 300 kilo aankan zodat je er 1 cabinet per keer mee kan laden).
Wat je ECHT nodig hebt is een set Security Torx schroevendraaiers/doppen, zonder ga je t cabinet niet zonder te slopen uit elkaar krijgen. Verder wat gewone dopsleutels en een kruiskop.

Betreffende de conversie, dit kan, maar je hebt nogal wat onderdelen nodig om er een JVS cabinet van te maken.
De monitor is het eerste probleem, die van Sega Rally is 15-24 khz. Voor Naomi wil je idealiter 31Khz, alhoewel je een dip switch op de naomi op 15khz kan zetten, het beeld is dan een tikje minder, maar nog steeds heel goed te doen. Wil je hoger dan naomi (Chihiro bijvoorbeeld voor Outrun 2) dan zal je echt een 31khz monitor erin moeten hangen, de meeste racegames daarop kunnen niet op 15khz.
Verder heb je een complete JVS wiring set nodig voor het cabinet, en vrijwel alle pcb's behalve de Sound Amp die je voor een JVS racer nodig hebt heb je ook nodig (dus Driveboard, JVS I/O etc).
Dit is een duur geintje, vooral voor Initial D. Alleen een Driveboard voor Initial D gaat je rond de 200 euro kosten, als je er al een kan vinden.

Ik ga in januari precies hetzelfde geintje doen van een Model 3 cabinet (sega rally is model 2) naar Outrun 2 (chihiro, is ook JVS net als Naomi), dus mocht je vragen hebben, stel ze vooral.
Derrick
Active Level:
Active Level:

Post by Derrick » Wed Dec 28, 2011 11:07

Bedankt voor je reaktie! Het ding heeft plastic zijkanten, dus hopelijk makkelijk uit elkaar te halen. Ik zal eens kijken of ik die schroevendraaiers ergens kan kopen, ding moet echt uit elkaar. Ik heb geen idee of de verhuurder een transit met een laadklep heeft maar dat ga ik nog eens uitzoeken. Ik hoorde dat de verkoper wel een heftruuk heeft dus dat helpt!

Ik denk dat ik er dan maar een Mame apparaat van maak. Kan ik tenminste alles spelen wat ik wil. Ik had gelezen dat ik met een logitech stuur het voor elkaar kan krijgen of de originele force feedback aan de praat te krijgen. Als ik die de prints van een originele Sega Rally verkoop heb ik de kosten er al bijna uit.

Ik denk dat ik de originele monitor er in wil laten zitten, 15khz is misschien niet ideaal maar dat kan ik mocht dit tegenvallen altijd nog een keer veranderen.
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Dec 28, 2011 11:09

De plastic kast is zo uit elkaar, als je de zijpanelen eraf haalt (zit met een paar bouten vast) dan kom je bij t frame, haal t dashboard eruit (zit met 4 bouten vast) en de bezel van de monitor (paar schroeven) en dan til je zo de monitor eruit. Vervolgens kan je heel t frame waar de monitor aanzat eraf halen als je de bouten onderin het cabinet losmaakt (die verbinden dat metalen frame met dat hele blok waar de stoel op staat zeg maar) en heb je je cabinet in 2 stukken.

Als je een mame racer wilt maken dan zou ik Cageman en/of Beatmaster-P even PM-en hier op t forum, die weten er alles van, en hebben parts beschikbaar meen ik.

Ik zou persoonlijk wel echt voor een genuine racer gaan als hardcore arcade liefhebber (op echte hardware), maar ik weet dat Beatmaster-P een cabinet heeft omgebouwd tot all-round racer (Mame, ps3/xbox360 etc) en dat is als je daarnaar op zoek bent echt weergaloos gaaf.
Derrick
Active Level:
Active Level:

Post by Derrick » Wed Dec 28, 2011 11:21

wow.. moet ik de monitor eruit gaan halen ik hem in 2 stukken moet vervoeren?? Dat ding weegt een ton! En dan 2 keer! :-/

Ik ben ook wel een arcade liefhebben maar ik heb geen ruimte voor meerdere racers, en dan is het wel zo leuk om alles wat ik leuk vind in 1 kast te kunnen spelen.
Ik zal eens opzoek gaan naar deze personen op het forum, misschien hebben ze postings met aanwijzingen!
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Dec 28, 2011 11:24

Derrick wrote:wow.. moet ik de monitor eruit gaan halen ik hem in 2 stukken moet vervoeren?? Dat ding weegt een ton! En dan 2 keer! :-/

Ik ben ook wel een arcade liefhebben maar ik heb geen ruimte voor meerdere racers, en dan is het wel zo leuk om alles wat ik leuk vind in 1 kast te kunnen spelen.
Ik zal eens opzoek gaan naar deze personen op het forum, misschien hebben ze postings met aanwijzingen!

Je kan met een twin hele leuke dingen doen.
Een converteren naar Model 3 (kan je Daytona USA 2, Sega Rally 2 en Scud Race spelen), en de andere converteren naar JVS (zoals je wilde voor ID), zodat je Initial D1-2-3-4-5-6, Crazy Taxi, Outrun 2 etc kan spelen. Maargoed, dat kost wel een aardig bergje cash uiteindelijk.

En die cabinets zijn inderdaad vrij zwaar, in 1 stuk of uit elkaar :)
Om hem in meerdere stukken te vervoeren zal je inderdaad de monitor eruit moeten halen, met alle risico's tijdens transport van dien. Ik zou echt gaan voor een laadklep persoonlijk.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Dec 28, 2011 13:07

Mocht je van die andere afwillen, dan kan ik hem wel gebruiken voor onderdelen. Daar wil ik je evt. wel voor helpen met uit elkaar halen en in elkaar zetten. Hebben we ondertussen maar al te vaak gedaan ;)

Ik hoor het wel ;)
Derrick
Active Level:
Active Level:

Post by Derrick » Thu Dec 29, 2011 12:46

@psykick ik heb die 2e waarschijnlijk al verkocht. Ik moet ook wel om een beetje uit de kosten te komen. Verder is de kast voor onderdelen veel te goed denk ik! Ik hoop dat je me toch nog (online) wil helpen !

EDIT: of je moet een vrachtwagen oid hebben en op die manier kunnen helpen!
Post Reply