Hi Cageman, Tof dat je er naar zou willen kijken. 40 pcs's!! Wist niet dat je zo druk was, gaaf dat je alles fixed voor iedereen . Ik zal nog wel even kijken of iemand anders er naar kan kijken in de tussentijd. Volgens mij is het niet iets heel moeilijks voor iemand die er een beetje verstand van heeft. Lukt het niet dan maak ik graag van jouw expertise . Ik laat het dan wel even weten. Thanks!!
Ontzettend prielwerk; echt wel even mee bezig geweest. Lastige mod, omdat er op allerlei punten in het proces dingen kapot kunnen gaan
Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat (even los van het feit dat je het liefst een backlight wil, maar de NGPC heeft een reflective TFT. Frontlight is dan de enige optie).
Mijn eigen Blast City kreeg vorige week 170V te verwerken van een kapotte stepdown..
Weer in ere hersteld. Pfew.
De zekering in de PSU was gesprongen. Toen ik er een nieuwe in had gezet blies de PSU de zekering weer meteen op. Probleem bleek in bruggelijkrichter te zitten (onderdeel van AC naar DC omzetting). Na vervanging was de PSU weer ok.
TL was ook kapot. Daar heb ik een vervanger voor gevonden bij de GAMMA
Altijd handig om zulke kennis in huis te hebben met dit soort ellende. Tof dat ie weer draait. Welke game draait er op de BC trouwens? Kan er maar niet opkomen.
goatboy wrote:Altijd handig om zulke kennis in huis te hebben met dit soort ellende. Tof dat ie weer draait. Welke game draait er op de BC trouwens? Kan er maar niet opkomen.
Ja, en daarom post ik maar zoveel mogelijk van wat ik allemaal tegenkom. Wie weet heeft iemand er ooit nog iets aan.
Voor Sp33dFr34k een SpiderMan PCB gerepareerd. Er kwam totaal geen geluid uit deze PCB, zelfs geen ruis. Versterker bleek kapot; ik heb hem vervangen door een nieuwe. Leuk detail: er zit een versterker op dat board die normaal voor een autoradio is bedoeld. Ding heeft een enorm vermogen, bijna jammer voor op een standaard JAMMA PCB. Zeker omdat het een stereo versterker is.
Youtube filmpje van de PCB in werking (zet je geluid goed hard. Het is laat, en mijn kinderen slapen. Moest het geluid erg zachtjes laten staan ):
Enorm veel corrosie en een aantal uitgelekte condensatoren. Veel alcohol gebruikt om de PCB een beetje te ontdoen van de corrosie (vooral op IC voetjes), een aantal condensatoren vervangen, en een IC opnieuw gesoldeerd ('droge' soldeerverbindingen).
Hij werkt weer!
Hij is wel flink verweerd, deze PCB. Veel reparaties en metingen aan gedaan in het verleden. Ik zou er niet gek van opkijken als deze over een paar jaar alsnog overlijdt. Flink veel gebruiken en van genieten, zou ik zeggen
The PCB wonderdoctor!! Ongelooflijk idd, knap werk Arjan!! *maakt diepe buiging*
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
Toch binnenkort maar eens mijn cmvs naar cageman laten sturen voor onderzoek. Weet dat hij al een hele rij heeft met wachtenden maar heb er geen haast mee. Doet het nu al bijna 2 jaar niet meer, dus een jaartje erbij kan ook geen kwaad.
MVS is trouwens wel een pain in the ass om te repareren. Supercomplex, relatief moderne hardware met een boel custom chips. Kost meestal heel veel tijd om ook maar iets te vinden dat wijst naar een mogelijke oorzaak. De Z80 error is vrij generiek, maar ligt meestal in het geluidscircuit. Afhankelijk van hoe de consolization is gedaan (wel of niet de 5V regelaar verwijderd van het mobo) kan het óf daaraan liggen, of aan de Z80 zelf.
He arjan, volgens mij komen mijn pms niet aan maar ik kom binnenkort de ddp halen hoor! (en cmvs). Ben iig op 7 april in breda. Sorry voor postvervuiling
Cageman wrote:Ga ik zeker een keer naar kijken, Ratson.
MVS is trouwens wel een pain in the ass om te repareren. Supercomplex, relatief moderne hardware met een boel custom chips. Kost meestal heel veel tijd om ook maar iets te vinden dat wijst naar een mogelijke oorzaak. De Z80 error is vrij generiek, maar ligt meestal in het geluidscircuit. Afhankelijk van hoe de consolization is gedaan (wel of niet de 5V regelaar verwijderd van het mobo) kan het óf daaraan liggen, of aan de Z80 zelf.
Nou ik er over nadenk zou het best kunnen dat ik aan de 5v afstelling heb gedraaid, in de veronderstelling dat het de volume regelaar was op de cmvs